اخبار داغ

ارائه «اینترنت رایگان» به زائران اربعین

ارائه «اینترنت رایگان» به زائران اربعین
وزیر ارتباطات از ارائه خدمات اینترنتی رایگان به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: اپراتورهای ایرانی و عراقی تلفن همراه در طول مسیر پیاده‌روی اربعین به ارائه این خدمات می‌پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد جواد آذری جهرمی در سفر به عراق و دیدار با حسن الراشدی وزیر الاتصالات العراقی،  از ارائه خدمات رایگان اینترنت در  ایام اربعین به زائران حسینی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی به حضور میلیونی زائران در پیاده‌روی ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در این مراسم حدود 2 میلیون نفر ایرانی شرکت می‌کنند که به همین منظور با هدف افزایش تمهیدات برای تسهیل در شرایط ارتباطی زائران به عراق سفر کرده‌ایم.
,
 
,
وزیر ارتباطات تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ و هماهنگیهای صورت گرفته با ستاد اربعین، وزارت کشور و اپراتورهای مخابراتی، خدمات اینترنتی در دو بخش عمده به زائران اربعین حسینی عرضه می‌شود.
,
 
,
آذری جهرمی ادامه داد: بخشی از این خدمات در رابطه با مقوله ارتباطات رومینگ و ارتباطات بین‌الملل دو کشور  خواهد بود که در این راستا، سال گذشته با اتصال فیبر نوری موفق شدیم این ارتباط را بعد از مدتها به‌طور مستقیم و بدون استفاده از کشور ثالت برقرار کنیم که این مهم در کیفیت ارتباطات تاثیر بسزایی داشته است.
,
 
,
وی با اشاره به هماهنگی اپراتورها در موضوع رومینگ، به توسعه شبکه اپراتورهای عراقی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم برای شرکت در پیاده‌روی اربعین، توسعه کیفیت شبکه توسط اپراتور عراقی انجام می‌شود.
,
 
,
وزیر ارتباطات با اشاره به پوشش کامل سرویس رومینگ توسط اپراتورهای ایرانی در مرزهای زمینی خاطرنشان کرد: ارتباطات دیتا و صوت در نقاط مرزی شلمچه و استان ایلام برقرار بوده و برای ارتباط مناسب زائران در مسیر حرکت آنها قرار می‌گیرد.
,
 
,
آذری جهرمی به سرمایه‌گذاری شرکتهای مخابراتی ایران و عراق برای ارائه سرویس وای‌فای در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و گفت: جدا از فراهم شدن خدمات نسل سوم اپراتورهای عراقی، خدمات وای‌فای نیز به صورت رایگان و در طول مسیر در اختیار زوار خواهد بود.
,
 
,
وی ادامه داد: این شرکتها در طول مسیر با راه‌اندازی مراکز ict(فناوری اطلاعات و ارتباطات) به ارائه خدمات مختلف در حوزه فناوری می‌پردازند.
,
 
,
حسن الراشدی؛ وزیر اتصالات عراق نیز در این دیدار با تشکر از طرف ایرانی، جهت هرگونه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد.
,
 
,
در این جلسه حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت و ایرج مسجدی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشتند.
,
 
,
براساس این گزارش، امروز جلسه مشترکی به صورت رسمی بین دو طرف ایرانی و عراقی برای مذاکرات بیشتر جهت ارائه خدمات اینترنتی به زائران در بغداد برگزار شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه