اخبار داغ

رئیس جمعیت هلال احمر کوهرنگ خبر داد"

آغاز اجرای طرح ملی خادم در شهرستان کوهرنگ

آغاز اجرای طرح ملی خادم در شهرستان کوهرنگ
رئیس جمعیت هلال احمر کوهرنگ گفت: طرح ملی خادم که آموزش و توجیه خانواده ها در مورد وجود مسائل ضروری در منزل را شامل می شود از آبانماه 96 در کوهرنگ آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمعیت هلال حمر کوهرنگ در حاشیه شورای اداری شهرستان کوهرنگ و در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر از آغاز طرح ملی خادم در شهرستان کوهرنگ خبر داد.
 
بیژن طاهری گفت: با توجه به برنامه کشوری که قرار است تا سال 1400 تمام خانواده ها، آموزش امداد و نجات ببینند شهرستان کوهرنگ هم در این طرح شرکت خواهد کرد.
 
وی بیان داشت: حضور امدادگران در منازل هموطنان با آموزش های چهره به چهره همراه خواهد بود.
 
رئیس جمعیت هلال احمر کوهرنگ تصریح کرد: این طرح  در 7 مرحله و تا سال 1400 استمرار دارد که این از آموزش ها  این طرح می توان به آموزش و توجیه خانواده ها در مورد وجود مسائل ضروری در منزل از جمله کپسول آتشنشانی و نحوه استفاده از آن، جعبه کمک های اولیه و دور شدن از مکان هایی که بر دیوار یا سقف و روی کمدها و وسایل منزل وسائل خطرناک و غیر مستحکم، نصب یا قرار داده شده است، پناهگیری اصولی، شناسایی مکان های امن درمواقع حوادث احتمالی و... اشاره کرد.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح ابتدا در شهرهای چلگرد، بازفت و صمصامی انجام می شود، خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش های مناسب طرح خادم و فراگیری آن شهروندان با به کارگیری آنها قبل از وقوع هر حادثه با مخاطرات و علائم هشدار آن آشنا شده و خود را در برابر مخاطرات ‌آن از قبیل زلزله و سیل‌ بیمه می کند.
 
بیژن طاهری تغییر رفتار خانواده‌ها در راستای آمادگی در برابر حوادث را هدف اصلی طرح خادم عنوان و تصریح کرد: در این طرح مردم باید حساس شوند و هیچ چیز به اندازه آگاهی مردم جامعه را در برابر حوادث تاب‌آور نمی‌کند.
 
وی با بیان اینکه این طرح به منظور ایجاد آسایش و رفاه مردم طراحی شده است، افزود: امیدواریم شهرستان کوهرنگ به عنوان یک نمونه موفق در اجرای طرح خادم باشد.
 
رئیس هلال احمر کوهرنگ خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح جهش جدیدی در حوزه آموزش ایجاد خواهد شد زیرا تسهیل‌گران آموزش شعب با آموزش‌هایی که در این کارگاه دریافت کرده‌اند، در شهرستان‌ها اقدام به ارائه آموزش‌های طرح ملی خادم می‌کنند.

به گزارش کوهرنگ خبر، همزمان با دومین روز از ایام الله دهه فجر سال 95، اجرای طرح ملی «خانواده آماده در مخاطرات» (خادم) در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

در این طرح 33 تسهیل گر جمعیت هلال احمر و 250 داوطلب خادم با مراجعه به درب منازل خانوارها، آموزش های عمومی و پایه هلال احمر نظیر کمک های اولیه، کمک در حوادث، بحران و بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله و تصادفات را برای امدادرسانی سریع تر به افراد ارائه می دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوهرنگ خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه