اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ۱۵ خرداد قرچک :

خطبه خوانی حضرت زینب (س) در شهرستان قرچک اجرایی می شود

خطبه خوانی حضرت زینب (س) در شهرستان قرچک اجرایی می شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک گفت: بسیج خواهران این ناحیه چند سالی است که برای پیام آوری واقعه کربلا و نقش موثر حضرت زینب(س) برای نسل جوان و آینده، خطبه خوانی حضرت زینب (س) با نام “طوفان خطبه ها”را در شهرستان قرچک به نمایش می گذارد تا برای آیندگان ما به یادگار بماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; سرهنگ حسین حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: نقش حضرت زینب (س) پیام رسانی واقعه کربلا بسیار مهم و کلیدی بود و به خوبی موفق شد قیام اباعبدالله الحسین (ع) را با بیان خطبه غرا زنده نگه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین,

وی گفت: در قیام عاشورا هر کس نقش وظیفه ای برعهده داشت و وظیفه امام سجاد(ع) قبول امامت بعد از واقعه کربلا بود و به خواست خدواند در جنگ شرکت نکردند.

,

حیدری افزود: واقعه عاشورا با رشادت های امام حسین (ع) و یاران باوفایش رخ داد و آن بزرگواران مکتب اسلام را با خون سرخ خود احیا کردند و امروز ملت اسلامی با شجاعت و تبلیغ صحیح واقعه عاشورا توانسته است آن قیام را تثبیت کند.

,

وی  بیان کرد: حضرت زینب (س) اهداف واقعه عاشورا را به خوبی به گوش مسلمانان رساند و سبب جهانی شدن آن نهضت شد و ما با الهام گرفتند از آن حضرت این پیام را به گوش آیندگان هم باید برسانیم

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک  با اشاره به خطبه های حضرت زینب(س)، تاکید کرد: بسیج خواهران این ناحیه چند سالی است که برای پیام آوری واقعه کربلا و نقش موثر حضرت زینب(س) برای نسل جوان و آینده، خطبه خوانی حضرت زینب (س) با نام “طوفان خطبه ها”را در شهرستان قرچک به نمایش می گذارد تا برای آیندگان ما به یادگار بماند.

,

وی آشنایی نسل جوان با رویداد عظیم واقعه عاشورا در آستانه اربعین حسینی را از دیگر اهداف برپایی این برنامه عنوان کرد.

,

محمدی اظهار کرد: این نمایشنامه در سه سانس و در جای مختلف شهرستان برگزار می شود.

,

حیدری افزود: اجرای اول 30مهر ماه ساعت 9 صبح در سالن شهدای هفتم تیر،  اجرای دوم 4 آبان ماه ساعت 9 صبح در امامزاده بی بی زبیده زیبا شهر و اجرای سوم در همان روز ساعت 15 امامزاده ابراهیم(ع) روستا ولی آباد قرچک برگزار می شود.

,

وی تصریح کرد: این برنامه به همت بسیج خواهران و با مشارکت  گروه نمایش روناک و کانون بسیج هنرمندان قرچک انجام می شود و جا دارد از تمام مسئولان، ارگان های که در این راه ما را یاری کردند تشکر کنم که الگوی رفتاری زنان جامعه اسلامی را ارج نهادند.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک تاکید کرد: هدف از اجرای مراسم خطبه خوانی تبیین نقش حضرت زینب(س)در ادامه نهضت عاشورا و معرفی شخصیت سیاسی، مذهبی والهی آن حضرت به عنوان الگوی بسیار مناسب برای بانوان جامعه برگزار شد.

,

وی با بیان اینکه زنان باید با الگوبرداری ازحضرت زینب (س) درعمل به دین اسلام و دفاع از قرآن کوشا باشند، تصریح کرد: اجرای نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) تداعی کننده این شکوه واقتدار است. 

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان کنونی که دشمن به اشکال مختلف ظاهرمی‌شود، دفاع ازحریم دیانت و ولایت همان کار حضرت زینب (س) است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه