اخبار داغ

مازندران استانی پر استعداد با انبوهی از معضلات و چالش‌ها/ لطفاً عینک واقع‌بینی را به مسئولان هدیه دهید!

مازندران استانی پر استعداد با انبوهی از معضلات و چالش‌ها/ لطفاً عینک واقع‌بینی را به مسئولان هدیه دهید!
با توجه به تداوم کم‌کاری در استان مازندران، تنها راهکار کوتاه مدتی که پاسخگو است تولید پروژه عینک خوش‌بینی است که می‌تواند حداقل مردم را با با مدیران در تایید گزارش عملکردها همراه کند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، در حوزه اشتغال و مشکلات اقتصادی استان سوپراستعداد مازندران حرف‌های زیادی مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, بلاغ,

از هر دریچه‌ای به وضعیت استان نگاه شود، سوپر مشکلات و معضلاتی استان را تهدید می‌کنند و مازندران عزیز با چالش‌های جدی در حوزه‌های مختلف مواجه است.

در حوزه کشاروزی براساس آمار تقلیل‌یافته، با تعداد 9 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار مواجه هستیم؛ در بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های مختلف، اوضاع بسیار نامناسب‌تر از مباحثی است که مطرح می‌شود و امروز به اذعان بسیاری از مسئولان مازندرانی، یکی از نگرانی‌های اساسی بخش اشتغال وجود افراد فارغ‌التحصیلان بیکار است.

مهارت، اکسیر دانشگاه‌های استان

وقتی بحث مهارت مطرح می‌شود، نمودارها نشان می‌دهند که دانشگاه‌ها چندان در حوزه مهارت افزایی موفق نبوده و رشته‌هایی که در استان تحصیل می‌شود، باری به هر جهت است.

در حوزه گردشگری فقط نگاه کردیم و تعداد گردشگران را شمردیم و در پایان سال آمار دادیم که بیش از 25میلیون گردشگر وارد استان شدند، اما عواید حاصل از حضور گردشگر در استان مازندران چه شده است، بماند.

در حوزه صنعت در حال حاضر سرمایه گذاران منتظر توجه و تامین نقدینگی هستند، نه آن نقدینگی که دولت بر پرداخت آن اصرار دارد، بیشتر واحدهای تولیدی استان با ظرفیت محدود در حال نفس کشیدن هستند و نای تحرک ندارند.

نشدها، کمتر از داشته‌ها در مازندران نیست

در حوزه مسکن رکود جدی در این بخش حاکم است و مردم توان خرید ندارند.

در حوزه خدمات شهری هم با بارش هر باران در هر فصلی، سیل استان را فرا می‌گیرد و آب گرفتگی معابر کمترین چالش مردم در این ایام است.

در بخش کشاورزی هم وضعیت فروش مرکبات نگران‌کننده است و با حجم انبوهی از تولید مرکبات مواجه هستیم.

برنج کاران استان هم نگران واردات بی رویه هستند، بماند که گندم کاران استان هنوز مطالبات خویش را دریافت نکرده‌اند.

عینکی که طور دیگر می‌بیند

با وجود همه این مشکلات، وقتی عینک خوش‌بینی مدیریت را برچشم بزنیم، اوضاع فرق می‌کند.

آب گرفتگی معابر نداریم، طرح کاروزی در حال اجرا شدن است و قرار است انجام شود، با تلاش جدی مسئولان استانی توانستیم از 25 میلیون گردشگر در استان به خوبی پذیرایی کنیم و چالشی در این بخش نداشتیم!

سیر فروش مرکبات در حال انجام است و جهاد کشاورزی تلاش‌های زیادی را در این بخش برای پرداخت خسارت انجام داده است!

در حوزه صنعت هم تلاش‌های خوبی انجام شده است و بسته رونق اقتصادی در حال پرداخت بوده و مازندران از این حیث رتبه اول کشوری را در اختیار دارد!

همه چیز با این عینک، گل و بلبل‌اند

در حوزه کارگری هم چالش جدی وجود ندارد و اعتراضاتی در این بخش وجود ندارد، اصلا، کارگر بیکار سر چهار راه وجود ندارد!

پیشنهاد این است که اوضاع مازندران پس از چهار سال حضور مدیران دولت تدبیر و امید که تغییر نکرد و مشکلات همچنان ادامه دارد، برای برون رفت از این مشکل تنها راه چاره، گذاردن عینک واقع‌بینی به‌جای عینک خوش‌بینی در استان است.

مدیران استانی که این همه برای رفع چالش‌ها در استان تلاش کردند، اگر نسبت به راه اندازی واحد تولیدی عینک خوش‌بینی اقدام می‌کردند، همه کارشان را به خوبی انجام داده و پروژه نیمه تمام در استان دیده نمی‌شد.
,
,
,
,
,
, مهارت، اکسیر دانشگاه‌های استان, مهارت، اکسیر دانشگاه‌های استان,
,
,
,
,
,
,
,
, نشدها، کمتر از داشته‌ها در مازندران نیست, نشدها، کمتر از داشته‌ها در مازندران نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, عینکی که طور دیگر می‌بیند, عینکی که طور دیگر می‌بیند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, همه چیز با این عینک، گل و بلبل‌اند, همه چیز با این عینک، گل و بلبل‌اند,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه