اخبار داغ

گذری در بهشت محمدی سنندج/ما هم روزی رفتنی هستیم ....

گذری در بهشت محمدی سنندج/ما هم روزی رفتنی هستیم ....
قدم به سمت بهشت محمدی سنندج بر میداریم و محو تماشای سنگ هایی ریز می شویم که هر ساله هزاران نفر در این مکان جای می گیرند...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، قدم به سمت بهشت محمدی سنندج بر میداریم و محو تماشای سنگ هایی ریز می شویم که هر ساله هزاران نفر در این مکان جای می گیرند اما آیا تا به حال شده است که برای یک لحظه تصور کنیم که شاید یک دقیقه و شاید زمانی که حتما در آن حضور می یابیم، منتظر رفتن باشیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


 به قبرستان و قبرهای بی شمار آن نگاه می‌کنم به عادت همیشه تاریخ فوت و تولد قبرها را می‌خوانم و از هم کم می‌کنم، اینجا همه جور سن و سالی دیده می‌شود از کودک تا پیرمرد و پیرزن 100 ساله، در این فکر هستم که ما هم روزی رفتنی هستیم...

,
,

, ,


شهریار چه زیبا شعرهایش را پر کلام از رفتن هایی می گوید که توشه ی آخرت را با زندگی پوچ دنیا ادغام کرده و گفته است ؛
سایه جان رفتنی هستیم بمانیم که چه
 زنده باشیم و همه روضه بخوانیم که چه؟
درس این زندگی از بهر ندانستن ماست
 این هـمه درس بخوانیم و ندانیم که چه؟

,
,
,
,
,
,

با اینکه اغلب شلوغ است و پرهیاهو اما همچنان تنها مامن و پناهگاه آدمهایی است که سرگشته از دود و دم و شلوغی های شهر بدانجا پناه می برند، با اینکه انسان از تفکر درباره اش هراسی در دل دارد اما لازم است اندیشه ای کنیم به فردایی که زود از راه می رسد،سر بچرخانی فرداست، هر چقدر هم که غم انگیز باشد، منزلگاه آخرمان است.

,

 

,

قبرستان، جایی که باید هرزگاهی رفت ودید آنهایی را دیگر نمیتوان دید، جایی که پر است از آدمهایی که وقتی از کنارشان میگذری چیزی جز تاریخ تولد و وفاتشان بیشتر به تو عرضه نمیکنند و گاهی هم یک یا چند بیت شعر، جایی که سرنوشت همه ما دیر یا زود به آن گره می‌خورد...

,

 

,

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری سنندج اظهار داشت : در شش ماهه نخست امسال 615 میت در آرامستان بهشت محمدی خاکسپاری شدند.
توفیق سرفراز بیان کرد : از این تعداد  متوفی در شش ماهه نخست سالجاری 351 نفر مرد و 264 نفر زن بودند.

,
,


وی اعلام کرد : بیشترین آمار متوفیان امسال  مربوط به اردیبهشت  ماه با 117 نفر و کمترین تعداد  هم مربوط به تیر ماه با 92 نفر بود.

,
,

, ,

 

,


 وی تولید2500 سنگ لحد، 1850 بلوک دیواری، نصب 650 عدد سنگ مزار، لکه گیری و آسفالت محوطه و خیابانهای داخل سازمان، رنگ آمیزی جداول و خط کشی خیابانها  را از جمله مهم ترین فعالیتهای عمرانی در شش ماهه نخست امسال برشمرد.

,
,


مدیر عامل سازمان آرامستهای شهرداری سنندج عنوان کرد : با برنامه ریزی مناسب اقدامات لازم در خصوص تامین امکانات لازم در مناسبت های ملی و مذهبی نظیر هماهنگی جهت استقرار مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی،  اتوبوس رانی  وتاکسی رانی جهت جابجایی زیارت کنندگان اهل قبور در شش ماهه نخست امسال صورت گرفت .

,
,


سرفراز عنوان کرد: دفن بیش از 4 تن ضایعات پزشکی قانونی، ثبت و ساماندهی سیستمی قبور ذخیره، ابطال 615 عدد شناسنامه متوفی در سازمان، پاکسازی و نظافت قطعات و خیابانهای داخل محوطه سازمان را ازدیگر فعالیتهای سازمان آرامستانها در سالجاری برشمرد.

,
,


وی  با بیان اینکه مراجعه کنندگان به این سازمان در غم از دست دادن عزیزان خود  از لحاظ روحی در شرایط خوبی نیستند  تاکید کرد : تکریم ارباب رجوع و همچنین تسریع در انجام امورات دفن و کفن از جمله مهم ترین اهداف کارکنان این سازمان است.

,
,

, ,


 آرامستان جایی برای آرمیدن، تفکر و ذکر دنیای بعد از مرگ است.هستند آدمهایی که هفته ای یک بار و روزهای پنجشنبه باروبندیل را می بندند، دست خانواده را می گیرند و روی مزار درگذشتگانشان حاضر می شوند.ولی گرد و غبار نشسته روی سنگ قبر خیلی از اموات حکایت از یک فراموشی غریب دارد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه