اخبار داغ

یاقوت سرخ شب نشینی ها از دل پستی و بلندی های اورامان + تصویر

یاقوت سرخ شب نشینی ها از دل پستی و بلندی های اورامان + تصویر
با آمدن پاییز طبیعت جلوه‌ای دیگر از زیبایی را به خود می بیند، ایامی که عاشقان وشیفتگان طبیعت درانتظار، نظاره ی زیبایی های منحصر بفرد آنند، درختان چون طاووس هزار رنگند ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، با آمدن پاییز طبیعت جلوه‌ای دیگر از زیبایی را به خود می بیند، ایامی که عاشقان وشیفتگان طبیعت درانتظار، نظاره ی زیبایی های منحصر بفرد آنند، درختان چون طاووس هزار رنگند …همین ویژگی هاست که عاشق شیفته نیز نتواند در توصیف وصف پائیز برآید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

از خیل میوه های پائیزی سخن را با انار شروع می کنیم، میوه ای مفید وارزشمند، خوش طعم و صد البته سازگار با شرایط اقلیمی و آب و هوای منطقه، میوه ای ارگانیک که ارزش دارویی وغذایی آن به دلیل صداقت باغداری است که آن را از گزند تغییرات ژنتیگی ، کود وسم مصون نگه داشته است.

,


 
انار یکی از محصولات باغات استان کردستان بالخصوص منطقه اورامان است که هرساله با آمدن فصل پاییز برداشت آن آغاز و روانه بازار می شود. انار و مشتقات آن در اورمان معیشت بیش از ۳۰۰ خانوار را تامین میکند.

,
,
,


هورامان یا اورامان تخت شهری از توابع شهرستان سروآباد در استان کردستان است که در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مریوان و ۱۷۰ کیلومتری سنندج (مرکز کردستان) واقع شده است.

,
,


اورامان یکی از دیدنی ترین مناطق استان کردستان که هر ساله پذیرایی خیل عظیمی از مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی است.

,
,

 

,


اورامان‌تخت با باغات سرسبز و زیبایش که به صورت پلکانی و در بافت مسکونی خانه‌ها و بعضا در اطراف شهر قرار گرفته‌اند یکی از مناطقی است که در تولید انار، انگور و گردو سرآمد استان کردستان به شمار می رود، اما آنچه این منطقه را به عنوان شهری نمونه و دارای محصولات باغی اشتهار داده است یاقوت های به هم پیوسته  است؛ آری انار اورامان درکل منطقه وحتی استانهای همجوار شهرت زیادی دارد.

,
,


اورامان انار دارد،اناری با کیفیت که هر دانه اش روزی را روانه خانوارها می کند؛ مردمان این دیار هرساله با به پایان رسیدن مهر ماه  و آغاز ماه آبان با همکاری اعضای خانواده اقدام به برداشت آن می کنند.

,
,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه