اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان خبر داد؛

اجرایی شدن پروژه ترسیب کربن در شهرستان کمیجان

اجرایی شدن پروژه ترسیب کربن در شهرستان کمیجان
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان ازاجرایی شدن پروژه ترسیب کربن در شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی نکویی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان از اجرایی شدن پروژه ترسیب کربن در شهرستان خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

نکوئی با اشاره به اهداف این طرح در شهرستان گفت: اجرای پروژه ترسیب کربن با هدف توانمند سازی بهره برداران عرصه های منابع طبیعی، جوامع محلی، احیای مراتع تخریب شده، مشارکت در بهبود دسترسی به خدمات و ایجاد درآمد و معیشت پایدار و در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی و کاهش فشار بر منابع طبیعی در روستای روشنایی کلید خورد.

,

, ,

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به تشریح پروژه ترسیب کربن برای اهالی و مطرح شدن مشکلات آنان، برنامه ای برای آموزش و بازدید از پتانسیل های موجود به صورت منظم طی روزهای آینده انجام می شود.

,

نکویی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی جوامع روستای از جمله زنان داشته و با بهره گیری از اعتبارات شهرستانی و حتی بین المللی که برای چنین پروژه های اختصاص داده می شود، می توان آینده و چشم انداز روشنی را برای شهرستان کمیجان متصور بود.

,

به جذب دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام‌های هوایی و زیرزمینی گیاهان مرتعی به منظور کاهش اثرات سوء پدیده گرمایش زمین، ترسیب کربن گفته می‌شود.

,

حدود ۶۰% گرمای زمین بخاطر دی اکسید کربن این گاز است و اگر کسی بتواند دی‌اکسیدکربن را کنترل کند یا کم کند یا کاهش دهد تا ۷۰% اثر گازهای گلخانه‌ای را کم کرده است؛ پروژه ترسیب کربن می‌خواهد دی اکسید کربن را به عنوان مهمترین گاز گلخانه‌ای کاهش دهد.

,

در هر حال اگر زمین گرم شود بارش کم می‌شود و بیابان‌زایی اتفاق می‌افتد و نهایتاً دامداری و مسائل دیگر با مشکل مواجه شده و فقر بوجود خواهد آمد. فقر بوته‌کنی را به همراه دارد و دی‌اکسیدکربن کمتر جذب می‌شود یعنی زمین سرد نمی‌شود و همه اینها زنجیروار با هم ارتباط دارد که مثلاً از کندن یک بوته شروع می‌شود. 

,

اما می‌توان این چرخه را اصلاح نمود به این صورت که اگر مراتع احیا شود خود‌بخود دی‌اکسیدکربن جذب خواهد شد؛ زمین سرد شده و بارش انجام خواهد گرفت و مراتع بهبود می‌یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه