اخبار داغ

مسئول هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) مهدیشهر مطرح کرد؛

هیئت های مذهبی، به اجرای برنامه های فرهنگی توجه بیشتری کنند/ اجتماع عزاداران حسینی در شب عاشورا متمایزترین عزاداری در مهدیشهر

هیئت های مذهبی، به اجرای برنامه های فرهنگی توجه بیشتری کنند/ اجتماع عزاداران حسینی در شب عاشورا متمایزترین عزاداری در مهدیشهر
مسئول هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) مهدیشهر می گوید: هیئت باید در کنار برنامه های مذهبی، فعالیت فرهنگی را در دستور کار قرار دهد تا برنامه های مذهبی اثر بهتری داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) مهدیشهر یکی از هیئت های فعال مهدیشهر است که در مناسبت های مختلف برنامه های خوبی را اجرا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

برنامه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و قهرمانان کربلا، همه ساله در دهه سوم محرم در این هیئت پابرجاست. به همین بهانه با محمد مهدی صباغیان مسئول هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) مهدیشهر گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می آید.

,

ایده تشکیل هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) چگونه شکل گرفت ؟ 

, ایده تشکیل هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) چگونه شکل گرفت ؟ ,

در آستانه محرم سال 1393 ایده تشکیل هیئت توسط تعدادی از جوانان ارادتمند و دوستداران اهل بیت(ع) مطرح گردید و بلافاصله بعد از تصمیم و مشورت با دوستان در محرم همان سال، هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس (ع) به مدد قمربنی هاشم تاسیس شد و اقدام به فعالیت های فرهنگی و مذهبی در شان و مقام اهل بیت نمود.

,

از برنامه های هیئت بگویید که به چه نحو و روالی است؟

, از برنامه های هیئت بگویید که به چه نحو و روالی است؟,

هیئت در طول سال و در ایام شهادت ائمه و هم ولادت و اعیاد برنامه های مختلفی دارد که می توان به  برگزاری مراسم عزاداری در دهه سوم محرم، عزاداری ایام فاطمیه، شهادت حضرت ام البنین، ولادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) درسوم شعبان، مراسم احیای شب های قدر درکنار قبور شهدا، مراسم دعای پرفیض عرفه و همچنین برگزاری ایستگاه صلواتی در اکثر ایام شهادت و اعیاد اشاره کرد.

,

اما یکی از مهم ترین و شاخص ترین برنامه این هیئت برگزاری مراسم پرشور و منحصر به فرد اجتماع عزادارن حسینی در شب عاشورا هست که در نوع خودش در شهرستان بی نظیر است.

,

در خصوص برنامه اجتماع عزاداران حسینی بیشتر توضیح دهید

,

هدف از این اجتماع همواره برپایی عزاداری حسینی با ایجاد وحدت و همدلی و عزاداری باشکوه  در شان مقام اهل بیت و سرور وسالار شهیدان است تا با ایجاد چنین تجمع و فضایی ذهن مخاطب به سمت کربلای حسینی در شب عاشورا سوق دهیم.

,

 در کنار این برنامه عزاداری که با مداحی و سینه زنی همراه است، پخش کلیپ های متنوع از شهدا و سخنرانی های تاثیر انگیز را هم در برنامه قرار دادیم تا هم فضای معنوی باشد و هم کار فرهنگی کرده باشیم.

,

هیئت عشاق العباس سعی نموده است با ایجاد این نوع عزاداری بین همه ی افراد حاضر در آن مکان، آن را بین سایر عزاداری های شهر متمایز کند و امید است که این مراسم سال به سال به مدد هیئات مذهبی شهرستان و دوستان عزیز بهتر و باشکوه تر برگزار گردد. 

,

از برنامه فرهنگی در مراسم عزاداری گفتید، این هیئت چقدر به اجرای برنامه های فرهنگی اهمیت می دهد؟

, از برنامه فرهنگی در مراسم عزاداری گفتید، این هیئت چقدر به اجرای برنامه های فرهنگی اهمیت می دهد؟,

هیئت عشاق العباس(ع) مهدیشهر از بدو تاسیس همواره واژه فرهنگی را در کنار نام مذهبی داشته است این فقط یک اسم و یا یک شعار نیست بلکه به همه ابعاد اهداف هیئت توجه کرده و کار فرهنگی را در کنار برنامه های مذهبی در دستور کار دارد.

,

یکی از برنامه های شاخص و مهم که در طی چندسال تاسیس هیئت می توان به آن اشاره نمود، برگزاری مراسم شب های احیا در کنار قبور مطهر شهدا است که با استقبال عموم مردم بخصوص جمع کثیری از خانواده محترم شهدا به خوبی برگزار شد و به لطف ائمه و شهدای مهدیشهر این کار سال به سال با قدرت بیشتر و با برنامه های متنوع تر ادامه خواهد داشت.  

,

در اینجا جا دارد از تلاش های شبانه روزی خادمین هیئت عشاق العباس که با زبان روزه در برگزاری این برنامه سنگ تمام گذاشتند قدردانی نمایم. به ویژه در سال اول برگزاری مراسم که گلزار شهدای مهدیشهر در حال بازسازی بود و هیچگونه امکاناتی نداشت ولی با همکاری خادمین هیئت و لطف شهدا توانستیم  به نحو احسنت و قابل قبول این برنامه را برگزار کنیم و افتخار این را داریم که قدمی برای شهدای عزیز شهرمان و خانواده محترم شهدا برداشتیم.

,

برنامه قابل توجه دیگر ما تجلیل از پدارن خادمین هیئت عشاق العباس(ع) بود که نقش مهمی در کمک و یاری ما در هیئت داشته اند. همه خادمین این هیئت مفتخر به این هستیم سر سفره پدر و مادری بزرگ شدیم که یک روزی توانستیم با لطف اهل بیت خادم آنان شویم و همواره دعای خیر پدر و مادرهای ما بدرقه و پشتیبان کار مابوده است.

,

اجرای برنامه های فرهنگی چقدر می تواند در آشنایی نسل جوان با اهداف قیام عاشورا، تاثیر گذار باشد؟

, اجرای برنامه های فرهنگی چقدر می تواند در آشنایی نسل جوان با اهداف قیام عاشورا، تاثیر گذار باشد؟,

همانگونه که برنامه های مذهبی هیئت در جای خود مهم است کارهای فرهنگی نیز به  همین اندازه حائز اهمیت می باشد چرا که اهداف قیام و همچنین رسالت آقا سیدالشهدا نوعی کار فرهنگی است.

,

ما با برگزاری یک نمایشگاه دائم در هیئت و ارائه مطالبی از شهدای گرانقدر شهرمان درباره اهمیت نماز و امر به معروف و موضوعات مختلف سعی کردیم این فرهنگ را جا بیندازیم که هیئت بر مبانی کار فرهنگی، می تواند کارهای مذهبی را پیش ببرد.

,

برنامه های فرهنگی ما فقط در خود فضای هیئت و اعضای آن محدود نمی شود بلکه با توجه به اینکه محل هیئت ما در نزدیکی حسینیه اعظم قرار دارد و در دو ماه عزاداری محرم و صفر که عده زیادی از مردم عزادار برای حضور در حسینیه از این محل رفت و آمد می کنند، بعضا تبلیغات محیطی در محوطه نزدیک هیئت نیز داشته ایم و بنرهایی با موضوعات فرهنگی از جمله حجاب، فرهنگ بهترعزاداری و همچنین موضوعاتی در خصوص امام زمان (عج) را نصب کردیم.

,

همچنین در هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) با ایجاد جوی صمیمانه و همدلانه سعی کردیم فضایی دوستانه را برای جوانان ایجاد کنیم که بهتر و زیبا تر نوکری و خادمی اهل بیت  را بکنند.

,

 درب این هیئت برای همه جوانانی که خواهان خدمت و نوکری به اهل بیت(ع) هستند، باز است تا هر فعالیتی را در راستای اهداف و برنامه هایی که هیئت دارد می توانند انجام دهند و امیداوریم با لطف اهل بیت(ع) مدال نوکری و خادمی این آستان را از مادرمان حضرت زهرا (س) دریافت کنیم و  پیرغلام این آستان شویم.

,

چقدر به توصیه های امام خامنه ای در برگزاری برنامه های هیئت پایبند هستید؟

, چقدر به توصیه های امام خامنه ای در برگزاری برنامه های هیئت پایبند هستید؟,

وحدت و همدلی در بین هیئات و همچنین استفاده نکردن از مسایلی که سمت و سوی هیئت را از راه امام حسین(ع) منحرف می کند، از رهنمودهای مقام معظم رهبری است که سعی شده با توجه به تمام هجمه و تلاش های دشمنانمان که بر این نکات دست گذاشتند تا اهل بیت و امام حسین(ع) را از جوان های ما بگیرند، رهنمود و توصیه های رهبری سرلوحه کار و اهداف ما در هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) مهدیشهر قرار بگیرد.

,

سخن پایانی؟

, سخن پایانی؟,

از تلاش همه آنهایی که در برگزاری مراسمات هیئت  چه از جهت مالی و چه معنوی یاریگر ما بودند کمال تشکر را دارم. همچنین بار دیگر از خانواده محترم خادمین و نوکران هیئت فرهنگی مذهبی عشاق العباس(ع) و همچنین تلاش های بی وقفه خادمین خوب و دوست داشتنی این هیئت که در برگزاری مراسم های مختلف هیئت از جان و دل مایه می گذارند تقدیر و تشکر می کنم.  ان شاء لله لطف و همگامی در رکاب آقا امام زمان(عج) در این دنیا و شفاعت مادر سادات در آخرت شامل حالشان شود.

,

در پایان از لطف شما و همکارانتان در مجموعه نیزوا که به این هیئت توجه داشتید نیز تشکر می کنم. امیدوارم با لطف ائمه و دعای نوکران اهل بیت(ع)، موفقیت روز افزن مجموعه شما را شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه