اخبار داغ

نیروهای بسیج مردمی عراق از کرکوک خارج شدند!

نیروهای بسیج مردمی عراق از کرکوک خارج شدند!
عقب نشینی گروهای مسلح از جمله نیروهای حشد الشعبی و … به دستور نخست وزیر این کشور صورت گرفته است بر خلاف ادعای برخی رسانه های کردی، نیروهای پلیس و ارتش عراق همچنان در مناطق پس گرفته شده از پیشمرگه حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مکریان، عقب نشینی گروهای مسلح از جمله نیروهای حشد الشعبی و … به دستور نخست وزیر این کشور صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

بر خلاف ادعای برخی رسانه های کردی، نیروهای پلیس و ارتش عراق همچنان در مناطق پس گرفته شده از پیشمرگه حضور دارند.

,

طی روزهای گذشته ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی این کشور بدون کوچکترین مقاومتی کلیه مناطق مورد مناقشه با منطقه کردستان شمال این کشور را از حضور نیروهای پیشمرگه پاکسازی کردند.

,

این عملیات بنا بر هماهنگی های صورت گرفته بین مسئولان احزاب کردی عراقی با دولت مرکزی این کشور صورت گرفته بود.

,

نخست وزیر عراق در همان ساعات اولیه موفقیت عملیات بازپس گیری استان کرکوک از نیروهای پیشمرگه، خواهان مشارکت این نیروها در تامین امنیت این مناطق شده بود، اما نیروهای پیشمرگه علی رغم تبلیغات گسترده رسانه های جریان بارزانی همزمان با حضور ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی به سرعت از کلیه مناطق مورد مناقشه با دولت مرکزی خارج شدند.

,

بر این اساس خروج نیروهای بسیج مردمی پس از موفقیت عملیات بازپس گیری مناطق مورد مناقشه در استانهای کرکوک، دیاله و صلاح الدین از نیروهای کرد، با هدف تمرکز بر مبارزه با گروه داعش و خشکاندن ریشه تروریست ها در این کشور صورت گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه