اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دام جهادکشاورزی استان قزوین خبرداد؛

ورود ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی فرانسه به قزوین

ورود ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی فرانسه به قزوین
معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی شاروله از فرانسه وارد ایران شد و به مزرعه سیمرغ زیاران آبیک انتقال داده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید منصور حاج سید جوادی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده که یکی از آنها واردات نژادهای جدید دام سبک و سنگین است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,  ,


وی با بیان این مطلب افزود: چند روز پیش ۳۱۰ رأس گوساله نژاد گوشتی شاروله از فرانسه وارد ایران شد و به مزرعه سیمرغ زیاران آبیک انتقال داده شد. 

به گفته وی این اقدام با هدف کمک به تامین گوشت قرمز کشور صورت گرفته و هنوز مراحل نخستین خود را طی می‌کند. 

معاون بهبود تولیدات دام جهادکشاورزی قزوین در ادامه به مشخصات این نوع گوساله اشاره کرد و گفت: گوساله نژاد شاروله ۸۰۰ سال قبل در منطقه‌ای به نام شارلز فرانسه شناخته شد، وزن این گوساله به طور متوسط بین ۹۰۰ کیلوگرم تا یک هزار و ۱۰۰ تن می‌رسد. 

این مسئول در ادامه به کیفیت گوشت و همچنین ضریب تبدیل بالا در این نژاد پرداخت و افزود: شاروله از لحاظ بهره‌دهی با نژادهای محلی، ترکیبی و غیره که در ایران پرورش می‌یابند، قابل مقایسه نیست، زیرا به طور متوسط روزانه حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم گوشت تولید می‌کند. 

وی در پایان گفت: البته واردات این نژاد هم اکنون برای شرکت سیمرغ زیاران، جنبه تحقیقاتی داشته و باید قابلیت‌های آن در ایران خصوصا با توجه به کمبود آب و علوفه و هزینه بالای پرواربندی در کشور بررسی و سپس در حجم‌های بالاتر اقدام شود. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه