اخبار داغ

امکانات ورزشی مناسب در اختیار ورزشکاران قرار نمی گیرد/توجه مسئولین به نابینایان به «هفته نابینا»ختم نشود

امکانات ورزشی مناسب در اختیار ورزشکاران قرار نمی گیرد/توجه مسئولین به نابینایان به «هفته نابینا»ختم نشود
قهرمان روشندل دو و میدانی کشور ضمن گلایه از بی توجهی مسئولان نسبت به ورزشکاران موفق گفت: متاسفانه بعد از مسابقاتی که عناوین ملی در آنها کسب کرده ام هیچ تماسی هم با بنده گرفته نشد، حمایت های دیگر که جای خود را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ به مناسبت هفته نابینایان ۲۲ الی ۲۸ مهرماه با حضور در محل کار«نوری» روشندل اراکی به گفتگو با این روشندل موفق استان نشستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,  ,

photo_2017-10-16_13-08-37

, photo_2017-10-16_13-08-37, photo_2017-10-16_13-08-37,

منصور نوری روشندل اراکی که دارای دو فرزندان است و هم اکنون در مرکز آموزشی درمانی امیر المؤمنین(ع) شهر اراک مشغول به کار است در رشته دو و میدانی عناوین ملی فراوانی را کسب کرده است.

,

این روشندل موفق اراکی در گفتگو با اراک امروز؛گفت: حدود ۱۰ سالی است که در مرکز آموزشی درمانی امیر المؤمنین(ع) شهر اراک مشغول به کار بوده و از شرایط کارم هم راضی هستم.

, اراک امروز,

نوری به فعالیت های ورزشی اش اشاره کرد و افزود: حدود ۸ سال است که فعالیت های ورزشی را انجام می دهم و حدود دو سال است که بصورت حرفه ای رشته دو و میدانی را با حمایت های هیات دو میدانی و به مربیگری قلعه نویی در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک انجام می دهم.

,

وی ادامه داد: در رشته های ۱۵۰۰ متر، ۵ و ۱۰ هزار متر و دو صحرانوردی فعالیت دارم و در هر یک از این رشته ها عناوین مختلفی را در سطح ملی کسب کرده ام.

,

قهرمان دو و میدانی کشور به عناوینی که در رقابت های مختلف کسب کرده است اشاره ای کرد و ادامه داد: در رشته ۱۵۰۰ متر چهار عنوان نایب قهرمانی و سومی کشور، در دو صحرا نوردی عنوان دوم کشوری، در مسابقات بهزیستی کشور سه مدال طلا و در رشته های ۵ و ۱۰ هزار متر مدال طلای کشوری را دارم.

,

وی به بی توجهی مسئولان نسبت به ورزشکاران موفق اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعد از مسابقاتی که عناوین ملی را در آنها کسب کرده ام هیچ کس حتی یک تماس خشک و خالی هم با من نگرفت، حمایت های دیگر که جای خود را دارد.

,

نوری با اشاره به اینکه مشکلات معلولین چندین برابر افراد عادی است اظهار کرد: تردد یکی از مشکلات اساسی معلولان خصوصا افراد نابینا است که همواره چالش های فروانی را برایشان به همراه داشته است البته بنده که به عنوان دونده فعالیت دارم و یک همراه هم باید در کنارم باشد مشکلاتم دوچندان است.

,

photo_2017-10-16_13-08-45

, photo_2017-10-16_13-08-45, photo_2017-10-16_13-08-45,

وی با تاکید بر اینکه امکانات ورزشی مناسب در اختیار ورزشکاران قرار نمی گیرد افزود: نه تنها امکانات ورزشی در اختیار معلولان قرار نمی گیرد بلکه لوازم و لباس ورزشی هم در اختیار ورزشکاران قرار نمی گیرد و هرکس فعالیت ورزشی انجام می دهد برای دل خودش انجام می دهد.

,

قهرمان دو و میدانی کشور اضافه کرد: اگر موضوع ورزش و انجام فعالیت های ورزشی برای همه افراد مفید است برای افراد معلول چند برابر فایده دارد که باید بیشتر مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

,

نوری با تاکید بر اینکه مشکلات افراد نابینا فراوان است افزود:موضوع اشتغال یکی از مباحثی است که باید با جدیتی هر چه بیشتر مورد توجه مسئولین باشد و برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی های اساسی انجام شود.

,

وی هزینه های ایاب و ذهاب، مناسب سازی معابر و ... را از مهمترین مشکلات نابینایان عنوان کرد که نیازمند برنامه ریزی مناسب مسئولین برای برطرف شدن آنها است.

,

قهرمان دو و میدانی کشور بیان کرد: متاسفانه هیچ مزایایی برای افراد معلول در برابر افراد سلام در نظر گرفته نمی شود و همان قوانینی را که در محیط کار برای افراد سالم در نظر گرفته می شود برای افراد معلول هم اجرا می شود و این ظلم به افراد معلول است.

,

نوری با انتقاد از عملکرد سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به معلولان گفت: سازمان بهزیستی هیچ گونه خدماتی را به مددجویان ارائه نمی کند بیشتر شعار میدهد تا کاری را برای معلولان اجام دهد به همین دلیل بنده حدود شش سالی است که به سازمان بهزیستی مراجعه نکرده ام.

,

وی ادامه داد: بهزیستی می تواند با ارائه وسایل کمک آموزشی و عصا به نابینایان کمک های قابل توجهی را نسبت به افراد نابینا داشته باشد.

,

نوری خاطر نشان کرد: متاسفانه افراد نابینا فقط در همین یک هفته مورد توجه مسئولین و مردم قرار می گیرند و بعد از این هفته دوباره به حال خودشان رها می شوند، امیدوارم که توجه مسئولین به این یک هفته ختم نشود و در ایام مختلف سال به آن توجه داشته باشند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه