اخبار داغ

دبیرکل کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌‌شرقی؛

وظیفه متولیان مساجد جذب جوانان به این مکان مقدس است/ مسجد باید محل ارائه سواد رسانه‌‌ای باشد

وظیفه متولیان مساجد جذب جوانان به این مکان مقدس است/ مسجد باید محل ارائه سواد رسانه‌‌ای باشد
هادی‌‌نیا گفت: متولیان امر باید دقت نمایند که کیفیت خدمات در کانون‌‌ها و مساجد همچون کمیت آن زیاد باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، محمد هادی نیا در اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با اشاره به این که این برنامه به مناسبت 19 مهر و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز می‌‌باشد، بیان کرد: 1300 کانون و 250 کتاب خانه در رشته‌‌های مختلف به اهتمام شما بزرگواران فعال می‌‌باشد، در این جشنواره قرآنی، سال پیش حدود 305 شرکت کننده داشته‌‌ایم که همه این توفیقات به کمک شما عزیزان محقق شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه این مراکز بحث‌‌های فرهنگی، آموزشی و قرآنی‌‌شان را نه با اعتبار مادی بلکه با دغدغه اداره کرده‌‌اند، ابراز داشت: ادارات مرتبط به این موضوع آن قدر توان ندارند تا این مجموعه‌‌ها را بدون شما انسان‌‌های متدین و دغدغه مند اداره کنند.

,

هادی نیا با اعلام اینکه ما باید آمار کیفی را نیز مانند آمار کمی افزایش دهیم، اظهار کرد: این موضوع مهم است که ما به عنوان مسئول و دبیر کانون و یا به عنوان روحانی و هیئت امنای مسجد، کیفیت ارائه شده را در حدی می‌‌بینیم که فرزند و آشنای خود را به عنوان خدمات گیرنده در این مراکز بفرستیم؟

,

وی افزود: از کارهای مهم مسجد جذب مردم جامعه به ویژه جوانان به مسجد و این کانون‌‌ها است؛ هر روحانی مسجدی اگر اگر نتواند برای خانواده‌‌ی خود برنامه ریزی کند ناموفق است، این در مورد هیئت امنا و پایگاهیان و نمازگزارن نیز صادق است، نمود این برنامه ریزی در خانواده‌‌ی خود بزرگان مسجد در جدب جوانان و اقشار جامعه تاثیر بسیار دارد. 

,

دبیرکل کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌‌شرقی با بیان این که امروزه سواد رسانه‌‌ای بسیار مهم است، توضیح داد: مساجد باید از مراکز ارائه سواد رسانه‌‌ای باشند، ما به مهارت‌‌های حوزه‌‌های اجتماعی و معنوی در زندگی نیازمندیم، درست است که مسائل سیاسی و اقتصادی نیز در زندگی مهم است ولی مهارت‌‌های زندگی اجتماعی بسیار مهم تر می‌‌باشد و مساجد ما نیز باید آن ها را ارائه کنند. 

,

وی با اشاره به آیاتی که در باب مشورت در قرآن بیان شده است، گفت: باید از آیات قرآنی و رفتارهای پیامببر اسلام مشورت کردن را آموخت؛ بزرگان مسجدی من جمله روحانیون و ریش فیدان باید به این امر اهتام ورزند، زیرا مشورت کردن به انسان جایگاه والایی می‌‌دهد؛ شما عزیزان نیز که بدون هیچ چشم داشتی ذر این وادی مشغول خدمت هستید باید باب مشورت را در کانون‌‌ها و مساجد باز کنید.

,

هادی نیا در پایان خاطر نشان کرد: خوشحالیم که امروزه سطح سنی حضور در مساجد پایین آمده است ولی باید بیشتر به این موضوع توجه شود و کارهایی برای جدب هر چه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد صورت پذیرد چرا که نهاد خانواده که همان کودکان و نوجوانان هستند باید در مساجد شکل گیرند.

,

لازم به ذکر است که در این اختتامیه از منتخبین فعلان طرح تابستانی و نفرات برتر یازدهمین جشنواره قرآنی  مدهامّتان تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه