اخبار داغ

کاهش تعداد حوادث ناشی از کار

کاهش تعداد حوادث ناشی از کار
اهم اخبار این هفته به آغاز مسابقات جهانی مهارت، کاهش حوادث ناشی از کار و بررسی قانون جامع مالیات در کمیسیون اقتصادی اختصاص داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  این هفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاهش حوادث ناشی از کار را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: نگاه به مقوله ایمنی باید تغییر پیدا کند و با فرهنگ‌سازی از حوادث کار جلوگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

احمد مشیریان با تاکید بر لزوم ارائه آموزشهای ایمنی در محیط‌های کار، افزود: در بحث ایمنی لازم است نظرات مسئولان ایمنی شنیده شود و برای عملیاتی شدن آنها سرمایه گذاری کنیم.

,

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش تعداد حوادث و همچنین فوتی‌های ناشی از کار خبر داد و گفت: باید سازمان شبکه ای برای ایمنی تعریف کنیم و با همکاری سازمانها کیفیت ایمنی کار را ارتقا دهیم.

,

آغاز مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۷ ابوظبی از دیگر رویدادهای این هفته بود.

,

چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی ۲۳ مهرماه امسال با حضور ۵۸ کشور شرکت کننده به طور رسمی در ابوظبی امارات آغاز شد.

,

در این دوره از مسابقات، تیم اعزامی مهارت آموزان کشورمان از ۳۱ نفر مرد و ۳ نفر زن تشکیل شده در ۲۹ رشته مهارتی از جمله تاسیسات الکتریکی، طراحی فضای سبز، کاشیکاری، تکنولوژی مد، جواهرسازی، قنادی و آشپزی، فرز CNCو نقاشی خودرو به رقابت می‌پردازند.

,

در هفته‌ای که گذشت رییس اتاق تعاون ایران با اتحادیه تعاونی‌های آهنکاران دیدار و گفت وگو کرد.

,

در این دیدار بهمن عبداللهی - رییس اتاق تعاون ایران - از بررسی قانون جامع مالیات در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: امسال قانون جامع مالیات در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است و به نظر می‌رسد که تا پایان سال به تصویب برسد.

,

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد قوانین بخش تعاون، عملیاتی نشده و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از چالشهای تعاونگران به شمار می آید، ‌ گفت:نظام بانکی مشکلات زیادی دارد. بسیاری از سرمایه بانکها به دلیل بدهی معوق دولت قفل شده و بخشی به دارایی‌های غیر جاری تبدیل شده است. بخشی دیگر هم مربوط به وثایقی است که کفاف تسهیلات اعطایی را نداده است.

,

به گفته رییس اتاق تعاون ایران، در برنامه‌های چهارم و پنجم، سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و سند توسعه بخش تعاون، ظرفیت های قانونی قابل توجهی وجود دارد اما بیش از ۹۵ درصد قوانینی که مرتبط با بخش تعاون است، عملیاتی نشده است.

,

این هفته مدیر کل بازرسی کار و دبیر شورای عالی حفاظت فنی، ارتقای ایمنی کار در کارگاه‌های معدنی را از جمله رویکردهای وزارت کار عنوان کرد.

,

مظفری با اشاره به فعالیت ۵۵۰۰ معدن در کشور افزود: از این تعداد حدود ۱۰۰ معدن را معادن ذغالسنگ تشکیل می دهند که به جز معدنی در خراسان جنوبی که به روش مکانیزه استخراج می شود، سایر معادن با روشهای سنتی و قدیمی بهره برداری می شوند.

,

وی معادن زغالسنگ را در زمره کارگاههای پر خطر دانست و گفت: ضعف فناوری و قدیمی بودن سیستم های استخراجی در این معادن که قدمت آن بعضاً به بیش از نیم قرن گذشته برمی‌گردد از مهمترین چالشهای ارتقای ایمنی در این گروه از معادن به شمار می‌رود که طبعا برای تجهیز آن نیاز به سرمایه‌گذاری است.

,

 

,

منبع: ایسنا

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه