اخبار داغ

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های هر شهرستان

ضرورت ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های هر شهرستان
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور گفت: با پذیرش دانشجویان دختر و برگزاری دوره های تخصصی در دانشکده فنی شریف ابرکوه، می توان از فضایی که برگنجایش حدأقل 5 الی 6 هزار دانشجو را دارد، بهره برداری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، صبح امروز دکتر ناصر شمس رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور با هیئت همراه از دانشکده فنی شریف ابرکوه بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

دانشگاه فنی شریف ابرکوه منبع درآمدی ندارد

محمد حسین عادل رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۱ پروژه ساخت این مرکز آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ با تعداد ۶۰ دانشجو در دو رشته به بهره برداری رسید. در حال حاضر قریب به ۵۰۰ دانشجو در ۶ رشته مقطع کاردانی از جمله تاسیسات الکتریکی، برق صنعتی، پست و انتقال، راه سازی، کارهای عمومی ساختمان، مکانیکی  مشغول به فعالیت است.

عادل افزود: ابرکوه از نظر موقعیت جغرافیایی ما بین اصفهان، فارس و یزد قرار دارد و راه ارتباطی این سه استان است به همین دلیل حدود 80 درصد دانشجویان فنی شریف ابرکوه، غیربومی هستند. البته از خوزستان، کرمان، بندر عباس، سیستان و بلوچستان نیز دانشجو پذیرش شده است.

وی ضمن اشاره به مشکل کمبود نیرو در دانشکده خاطر نشان کرد: بیشتر اعتبارات مصرف شده در این دانشگاه از کمک های خیّرین و اعتبارات ملی سفر ریس جمهور به شهرستان است و تا کنون دانشگاه از خود درآمدی نداشته است.

دانشکده فنی شریف در راستای پتانسیل های ابرکوه، دانشجو تربیت کند
محمد جواد آقایی بخشدار مرکزی با اشاره به ظرفیت های موجود شهرستان در زمینه صنعت، کارخانجات و موقعیت گردشگری ابرکوه، تأکید کرد: دانشکده فنی شریف می تواند در این راستا با ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های موجود، دانشجویانی پذیرش کند که در توسعه و آبادانی شهر موثر باشند.

آقایی تصریح کرد: ضمن اینکه باید کشاورز خیز بودن شهرستان هایی مانند ابرکوه و خاتم در استان یزد را در نظر گرفت، که چون در حاشیه پیش کوه زاگرس قرار دارند، شغل اکثر مردم آنها کشاورزی است.

وضعیت عدم تعادل در پرداخت اعتبارات یک بحران است

شمس رئیس دانشگاه های فنی حرفه ای کشور با اشاره به اینکه کمبود نیرو و اعتبارات، مشکل همه سازمان های کشور است، اظهار کرد: بعضاً با هزینه هایی مشکلات ما حل می شود که پول جیبی برخی افراد است. این وضعیت عدم تعادل در پرداخت ها، ساختارها، نیروی انسانی و... برای کشور یک بحران است.

وی افزود: به طور مثال در جاهای دیگر مازاد نیرو داریم و در شهرستان های خاتم و ابرکوه، با کمبود نیرو مواجهه هستیم، یا اینکه در این دانشکده رشته هایی تدریس می شود که با شرایط شهرستان هم خوانی ندارد.

کارآیی ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های شهرستان ابرکوه
شمس بیان کرد: ابرکوه به رشته های همچون فراورده های زیتون، پسته، دامپروری و دامداری در حوزه لبنیات، رشته های مرتبط با کشاورزی و... نیازمند است که افراد فارغ التحصیل بومی بتوانند از قابلیت آن استفاده کنند.

وی گفت: دانشگاه های کشور ما ورودی محور هستند و اصلاً به خروجی ها توجه ندارند، متاسفانه انتخاب رشته هم در دانشجویان کور است یعنی آنها را در انتخاب رشته راهنمایی نمی کنیم. اگر با توجه به نیازهای شهرستان ها، فرزندان مان را برای انتخاب رشته و آینده شغلی هدایت می کردیم، کمتر با مشکل بیکاری و سرگردانی دانشجو روبرو بودیم.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور، با ابراز امیدواری از رونمایی اطلس که نیازها و ظرفیت های شهرستان ها را بیان می کند، گفت: کشور به تکنیسین نیاز دارد و این وظیفه کسانی مثل ما است که در دانشگاه های فنی حرفه ای، کارگاه های تولیدی کوچک احداث کنیم و نیروهای مستعد بکار گیری شوند.

علت عدم متقاضی در دانشکده ابرکوه، تک جنسیتی بودن آن است
شمس ضمن اشاره به پیگیری پذیرش دانشجویان دختر در دانشکده فنی شریف ابرکوه، خاطر نشان کرد: علت اینکه متقاضی برای دانشکده ابرکوه کم است، چون تک جنسیتی است. بحث بنده اختلاط نیست بلکه این مجموعه با فضایی که در آن غیر قابل استفاده مانده است، باید حدأقل پنج الی شش هزار دانشجو و دوره های تخصصی برای بخش های مختلف داشته باشد.

وی در پایان جهت تأمین نیروی مورد نیاز دانشکده فنی شریف ابرکوه، قول مساعد داد.

گفتنی است در حاشیه این بازدید بوستان اندیشه و زیتون دانشکده فنی شریف ابرکوه با اعتبار صد میلیون تومان، افتتاح شد.

انتهای پیام/ 

,

دانشگاه فنی شریف ابرکوه منبع درآمدی ندارد

محمد حسین عادل رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۱ پروژه ساخت این مرکز آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ با تعداد ۶۰ دانشجو در دو رشته به بهره برداری رسید. در حال حاضر قریب به ۵۰۰ دانشجو در ۶ رشته مقطع کاردانی از جمله تاسیسات الکتریکی، برق صنعتی، پست و انتقال، راه سازی، کارهای عمومی ساختمان، مکانیکی  مشغول به فعالیت است.

عادل افزود: ابرکوه از نظر موقعیت جغرافیایی ما بین اصفهان، فارس و یزد قرار دارد و راه ارتباطی این سه استان است به همین دلیل حدود 80 درصد دانشجویان فنی شریف ابرکوه، غیربومی هستند. البته از خوزستان، کرمان، بندر عباس، سیستان و بلوچستان نیز دانشجو پذیرش شده است.

وی ضمن اشاره به مشکل کمبود نیرو در دانشکده خاطر نشان کرد: بیشتر اعتبارات مصرف شده در این دانشگاه از کمک های خیّرین و اعتبارات ملی سفر ریس جمهور به شهرستان است و تا کنون دانشگاه از خود درآمدی نداشته است.

دانشکده فنی شریف در راستای پتانسیل های ابرکوه، دانشجو تربیت کند
محمد جواد آقایی بخشدار مرکزی با اشاره به ظرفیت های موجود شهرستان در زمینه صنعت، کارخانجات و موقعیت گردشگری ابرکوه، تأکید کرد: دانشکده فنی شریف می تواند در این راستا با ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های موجود، دانشجویانی پذیرش کند که در توسعه و آبادانی شهر موثر باشند.

آقایی تصریح کرد: ضمن اینکه باید کشاورز خیز بودن شهرستان هایی مانند ابرکوه و خاتم در استان یزد را در نظر گرفت، که چون در حاشیه پیش کوه زاگرس قرار دارند، شغل اکثر مردم آنها کشاورزی است.

وضعیت عدم تعادل در پرداخت اعتبارات یک بحران است

شمس رئیس دانشگاه های فنی حرفه ای کشور با اشاره به اینکه کمبود نیرو و اعتبارات، مشکل همه سازمان های کشور است، اظهار کرد: بعضاً با هزینه هایی مشکلات ما حل می شود که پول جیبی برخی افراد است. این وضعیت عدم تعادل در پرداخت ها، ساختارها، نیروی انسانی و... برای کشور یک بحران است.

وی افزود: به طور مثال در جاهای دیگر مازاد نیرو داریم و در شهرستان های خاتم و ابرکوه، با کمبود نیرو مواجهه هستیم، یا اینکه در این دانشکده رشته هایی تدریس می شود که با شرایط شهرستان هم خوانی ندارد.

کارآیی ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های شهرستان ابرکوه
شمس بیان کرد: ابرکوه به رشته های همچون فراورده های زیتون، پسته، دامپروری و دامداری در حوزه لبنیات، رشته های مرتبط با کشاورزی و... نیازمند است که افراد فارغ التحصیل بومی بتوانند از قابلیت آن استفاده کنند.

وی گفت: دانشگاه های کشور ما ورودی محور هستند و اصلاً به خروجی ها توجه ندارند، متاسفانه انتخاب رشته هم در دانشجویان کور است یعنی آنها را در انتخاب رشته راهنمایی نمی کنیم. اگر با توجه به نیازهای شهرستان ها، فرزندان مان را برای انتخاب رشته و آینده شغلی هدایت می کردیم، کمتر با مشکل بیکاری و سرگردانی دانشجو روبرو بودیم.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور، با ابراز امیدواری از رونمایی اطلس که نیازها و ظرفیت های شهرستان ها را بیان می کند، گفت: کشور به تکنیسین نیاز دارد و این وظیفه کسانی مثل ما است که در دانشگاه های فنی حرفه ای، کارگاه های تولیدی کوچک احداث کنیم و نیروهای مستعد بکار گیری شوند.

علت عدم متقاضی در دانشکده ابرکوه، تک جنسیتی بودن آن است
شمس ضمن اشاره به پیگیری پذیرش دانشجویان دختر در دانشکده فنی شریف ابرکوه، خاطر نشان کرد: علت اینکه متقاضی برای دانشکده ابرکوه کم است، چون تک جنسیتی است. بحث بنده اختلاط نیست بلکه این مجموعه با فضایی که در آن غیر قابل استفاده مانده است، باید حدأقل پنج الی شش هزار دانشجو و دوره های تخصصی برای بخش های مختلف داشته باشد.

وی در پایان جهت تأمین نیروی مورد نیاز دانشکده فنی شریف ابرکوه، قول مساعد داد.

گفتنی است در حاشیه این بازدید بوستان اندیشه و زیتون دانشکده فنی شریف ابرکوه با اعتبار صد میلیون تومان، افتتاح شد.

انتهای پیام/ 

,

دانشگاه فنی شریف ابرکوه منبع درآمدی ندارد

, دانشگاه فنی شریف ابرکوه منبع درآمدی ندارد,

محمد حسین عادل رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۱ پروژه ساخت این مرکز آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ با تعداد ۶۰ دانشجو در دو رشته به بهره برداری رسید. در حال حاضر قریب به ۵۰۰ دانشجو در ۶ رشته مقطع کاردانی از جمله تاسیسات الکتریکی، برق صنعتی، پست و انتقال، راه سازی، کارهای عمومی ساختمان، مکانیکی  مشغول به فعالیت است.

,

عادل افزود: ابرکوه از نظر موقعیت جغرافیایی ما بین اصفهان، فارس و یزد قرار دارد و راه ارتباطی این سه استان است به همین دلیل حدود 80 درصد دانشجویان فنی شریف ابرکوه، غیربومی هستند. البته از خوزستان، کرمان، بندر عباس، سیستان و بلوچستان نیز دانشجو پذیرش شده است.

,

وی ضمن اشاره به مشکل کمبود نیرو در دانشکده خاطر نشان کرد: بیشتر اعتبارات مصرف شده در این دانشگاه از کمک های خیّرین و اعتبارات ملی سفر ریس جمهور به شهرستان است و تا کنون دانشگاه از خود درآمدی نداشته است.

,

دانشکده فنی شریف در راستای پتانسیل های ابرکوه، دانشجو تربیت کند
محمد جواد آقایی بخشدار مرکزی با اشاره به ظرفیت های موجود شهرستان در زمینه صنعت، کارخانجات و موقعیت گردشگری ابرکوه، تأکید کرد: دانشکده فنی شریف می تواند در این راستا با ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های موجود، دانشجویانی پذیرش کند که در توسعه و آبادانی شهر موثر باشند.

, دانشکده فنی شریف در راستای پتانسیل های ابرکوه، دانشجو تربیت کند, دانشکده فنی شریف در راستای پتانسیل های ابرکوه، دانشجو تربیت کند,
,

آقایی تصریح کرد: ضمن اینکه باید کشاورز خیز بودن شهرستان هایی مانند ابرکوه و خاتم در استان یزد را در نظر گرفت، که چون در حاشیه پیش کوه زاگرس قرار دارند، شغل اکثر مردم آنها کشاورزی است.

,

وضعیت عدم تعادل در پرداخت اعتبارات یک بحران است

, وضعیت عدم تعادل در پرداخت اعتبارات یک بحران است,

شمس رئیس دانشگاه های فنی حرفه ای کشور با اشاره به اینکه کمبود نیرو و اعتبارات، مشکل همه سازمان های کشور است، اظهار کرد: بعضاً با هزینه هایی مشکلات ما حل می شود که پول جیبی برخی افراد است. این وضعیت عدم تعادل در پرداخت ها، ساختارها، نیروی انسانی و... برای کشور یک بحران است.

,

وی افزود: به طور مثال در جاهای دیگر مازاد نیرو داریم و در شهرستان های خاتم و ابرکوه، با کمبود نیرو مواجهه هستیم، یا اینکه در این دانشکده رشته هایی تدریس می شود که با شرایط شهرستان هم خوانی ندارد.

,

کارآیی ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های شهرستان ابرکوه
شمس بیان کرد: ابرکوه به رشته های همچون فراورده های زیتون، پسته، دامپروری و دامداری در حوزه لبنیات، رشته های مرتبط با کشاورزی و... نیازمند است که افراد فارغ التحصیل بومی بتوانند از قابلیت آن استفاده کنند.

, کارآیی ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های شهرستان ابرکوه, کارآیی ایجاد رشته های مرتبط با پتانسیل های شهرستان ابرکوه,
,

وی گفت: دانشگاه های کشور ما ورودی محور هستند و اصلاً به خروجی ها توجه ندارند، متاسفانه انتخاب رشته هم در دانشجویان کور است یعنی آنها را در انتخاب رشته راهنمایی نمی کنیم. اگر با توجه به نیازهای شهرستان ها، فرزندان مان را برای انتخاب رشته و آینده شغلی هدایت می کردیم، کمتر با مشکل بیکاری و سرگردانی دانشجو روبرو بودیم.

,

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور، با ابراز امیدواری از رونمایی اطلس که نیازها و ظرفیت های شهرستان ها را بیان می کند، گفت: کشور به تکنیسین نیاز دارد و این وظیفه کسانی مثل ما است که در دانشگاه های فنی حرفه ای، کارگاه های تولیدی کوچک احداث کنیم و نیروهای مستعد بکار گیری شوند.

,

علت عدم متقاضی در دانشکده ابرکوه، تک جنسیتی بودن آن است
شمس ضمن اشاره به پیگیری پذیرش دانشجویان دختر در دانشکده فنی شریف ابرکوه، خاطر نشان کرد: علت اینکه متقاضی برای دانشکده ابرکوه کم است، چون تک جنسیتی است. بحث بنده اختلاط نیست بلکه این مجموعه با فضایی که در آن غیر قابل استفاده مانده است، باید حدأقل پنج الی شش هزار دانشجو و دوره های تخصصی برای بخش های مختلف داشته باشد.

, علت عدم متقاضی در دانشکده ابرکوه، تک جنسیتی بودن آن است, علت عدم متقاضی در دانشکده ابرکوه، تک جنسیتی بودن آن است,
,

وی در پایان جهت تأمین نیروی مورد نیاز دانشکده فنی شریف ابرکوه، قول مساعد داد.

,

گفتنی است در حاشیه این بازدید بوستان اندیشه و زیتون دانشکده فنی شریف ابرکوه با اعتبار صد میلیون تومان، افتتاح شد.

,

انتهای پیام/ 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه