اخبار داغ

پژوهشگر تاریخ اسلام در سنندج عنوان کرد؛

داعش متولد شده سازمان فساد یزید و بنی امیه است/ کردستان به لحاظ ملیت از ناب‌ترین قوم‌های ایران است

داعش متولد شده سازمان فساد یزید و بنی امیه است/  کردستان به لحاظ ملیت از ناب‌ترین قوم‌های ایران است
یک پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: با تأکید بر اینکه داعش متولد شده سازمان فساد یزید و بنی امیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام یقین دارند که سپاه پاسداران قدرت اسلام است و برنامه‌ریزی کرده اند تا این قدرت را مورد هجمه قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حشمت الله قنبری ظهر امروز در نخستین همایش نغمه‌سرایان آئینی اهل تسنن کشور که با حضور مداحان، نغمه سرایان و روحانیون اهل سنت سراسر کشور و با همت سازمان بسیج مداحان و سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، گفت: گاهی مطالبی به اشتباه مطرح می‌شود و عده ای به آن دامن می‌زنند و گویی اهل بیت تنها در انحصار اهل تشیع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: اگر عشق و مودت اهل سنت به اهل بیت (ع) بیشتر از اهل تشیع نباشد کمتر هم نیست و اگر کسی آن را انکار کند مرتکب  دروغی بزرگ شده است.

,

 

,

قنبری ادامه داد: مگر می‌شود کسی در دایره اسلام قرار گرفته باشد و در سایه قرآن زندگی کند اما نسبت به اهل بیت (ع) محبت و مودت نداشته باشد و اصلاً چنین چیزی شدنی نیست.

,

 

,

این پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: کمتر شخصیتی در طول تاریخ بشر به اندازه امام حسین (ع) مورد اهتمام قرار گرفته اما باز هم معلومات بشر در مورد ایشان نه تنها کم بلکه تعطیل است.

,

 

,

وی تصریح کرد: به محض اینکه نام امام حسین (ع) اورده می‌شود فوراً ذهن معطوف به واقعه کربلا می‌شود و این به معنای نشناختن حسین (ع) است.

,

 

,

قنبری اظهار داشت: امام حسین (ع) به دشت کربلا نرفت تا عده‌ای او را محاصره کنند و تمام موجودیت خاندان اصالت را در معرض خطر قرار دهد. عاشورا یک حادثه و اتفاق نبود بلکه یک برنامه دقیقی بود که در آن برهه از تاریخ یا باید هویت انسانیت و الهی بودن انسان ابقا می‌شد و یا باید از بین می‌رفت.

,

 

,

وی گفت: کار امام حسین (ع) کاری بود که با فلسفه خلقت آمیختگی پیدا کرده بود. کار امام حسین (ع) فقط یک اقدام برای صیانت از دین و یا مذهبی خاص نبود بلکه یک اقدام الهی بود.

,

 

,

این پژوهشگر تاریخ اسلام عنوان کرد: خاموش شدن نسبت به حادثه عمیق عاشورا به معنی به تاراج بردن میراث انبیا است. اما حسین (ع) قیام نکرد تا محبوب شود او از غیب مورد احترام بود.

,

 

,

وی گفت: در واقعه کربلا هیچ فردی برتر از دیگری نیست و اگر فردی حذف شود هیچ جایگزینی و تصویری نمی‌تواند جای آن را پر کند و هیچ شخصیتی در این واقعه نقش برتر ندارد و همه یگانه، استثنا و ممتاز هستند.

,

 

,

قنبری بیان کرد: سران بنی امیه آنچنا سربازان خود را بی اعتقاد و بی‌دین کرده بودند که بر این باور بودند که با تکه ای از پیراهن امام حسین (ع) و گذاشتن آن در کفن خود در زمان مرگ می‌توانند طلبکار خدا باشند وافتخار کنند و بگویند ما بوده‌ایم که حسین را کشتیم!

,

 

,

وی گفت: سربازان بنی امیه با این فکر القایی به کربلا رفتند و اکنون نیز داعش و گروه های تکفیری در عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی از هیمن افکار بنی امیه‌ای تبعیت می‌کنند.

,

 

,

این پژوهشگر تاریخ اسلام اظهار داشت: اکنون نیز داعش با گفتن تکبیر بر مسلمانان می‌تازد و آنها را می‌کُشد و اسلام را اینگونه معرفی می‌کند.

,

 

,

وی با اشاره به وجود گروه های تکفیری در کردستان در سال‌های گذشته، تصریح کرد: کردستانی ها چه به لحاظ ملیت و چه به لحاظ نخبگی و ... جزو ناب‌ترین قوم های ایران و ملت های اسلام هستند و برای این می‌خواهند کردستان را از ایران جدا کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه داعش و گروه های تکفیری جزو بازماندگان روز وقعه هستند، گفت: آنها با بریدن سر شهید حججی خواستند برای خود کسب قدرت کنند اما با این اقدام شهید حججی و کار او تاریخ ساز شد و امت اسلام در برابر او زانوی تعظیم زد.

,

 

,

قنبری با تأکید بر اینکه داعش متولد شده سازمان فساد یزید و بنی امیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام یقین دارند که سپاه پاسداران قدرت اسلام است و برنامه‌ریزی کرده اند تا این قدرت را مورد هجمه قرار دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه