اخبار داغ

در مصاحبه با کوراش کار جهانی و آسیایی:

ورزش سبب کاهش آسیب های اجتماعی، شکوفایی استعدادها و افزایش تاب آوری جامعه می شود/باکمرنگ شدن حمایت مسئولین ،رغبت ورزشکاران کمتر می شود

ورزش سبب کاهش آسیب های اجتماعی، شکوفایی استعدادها و افزایش تاب آوری جامعه می شود/باکمرنگ شدن حمایت مسئولین ،رغبت ورزشکاران کمتر می شود
علی محمدنیا 29 ساله از جودو و کوراش کاران نامی جهان و کشور در شهرستان مانه و سملقان است. او علاوه بر کسب افتخارات کشوری و استانی، به طور میانگین سالانه 2 مدال قهرمانی جهان و آسیا در کارنامه فعالیت حرفه ای 15 ساله خود ثبت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آشخانه، علی محمدنیا 29 ساله از جودو و کوراش کاران نامی جهان و کشور در شهرستان مانه و سملقان است. او  علاوه بر کسب افتخارات کشوری و استانی، به طور میانگین  سالانه 2 مدال قهرمانی جهان و آسیا در کارنامه فعالیت  حرفه ای 15 ساله خود ثبت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

اکنون به مناسبت هفته تربیت بدنی با این ورزشکار خوش چهره و مطرح جهانی به مصاحبه دوستانه و مفصل پرداختیم که به شرح زیر می خوانیم:

,

خودتون رو کامل برای مخاطبین معرفی بفرمایید:

, خودتون رو کامل برای مخاطبین معرفی بفرمایید:,

علی محمدنیا متولد شهر آشخانه در سال 1367 هستم. بنده مجرد و کارشناس ارشد تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی هستم.

,

از چه طریقی وارد این ورزش شدین و از کجا شروع کردین:

, از چه طریقی وارد این ورزش شدین و از کجا شروع کردین:,

من از سال 1371 در سن 7 سالگی کشتی آزاد رو آغاز به کار کردم، و بعد از وقفه چند ساله، در سن 12 سالگی به مربیگری یونس کریمان قهرمان جودوی کشور، که اکنون ریاست اداره ورزش و جوانان مانه و سملقان رو به عهده داره، به طور حرفه ای شروع کردم. و در سن 15 سالگی عضو تیم ملی کشور شدم و در سن 16 و 17 سالگی به طور پیاپی موفق به کسب مدال طلای آسیا شدم. در سال 1386 مسابقات جودوی آسیایی در کشور هندوستان ستاره ی آسیا و تکنیکی ترین جودوکار معرفی شدم. و در اواخر سال 86 در مسابقات جوانان جهان موفق به کسب 2 مدال برنز و 1 مدال طلا در رشته های جودو و کوراش کسب کردم.

,

ورزش به چه اندازه از زندگی شما را به خود معطوف کرده است:

, ورزش به چه اندازه از زندگی شما را به خود معطوف کرده است:,

من از کودکی به ورزش علاقه زیادی داشتم و در برهه ای از زمان ها ورزش های مختلفی مانند فوتبال، والیبال و کشتی چوخه انجام می دادم، ورزش در زندگی من بسیار تاثیر گزار بوده و علاقه زیادی دارم. به بیان دیگه ورزش، ساختار و شاکله رفتاری، معرفتی و سبک زندگی من رو تحت تاثیر مثبت قرار داده. ورزش در تمام ابعاد زندگی ام مرا سرسخت و سخت کوش بار آورده.

,

 

,

, ,

 

,

مشوق اصلی شما چه کسانی بودن و همینطور از اساتید ورزشکار خودتان یادی کنید:

, مشوق اصلی شما چه کسانی بودن و همینطور از اساتید ورزشکار خودتان یادی کنید:,

مشوق اصلی خانوادم بودند و با امید و روحیه ای که خانواده می دادند انرژی می گرفتم، استاد یونس کریمان نیز از همان دوران نوجوانی تا کنون مربی بنده بودند که از همین جا از ایشان بسیار تشکر و قدر دانی می کنم، که هر آنچه را که تاکنون کسب نموده ام از راهنمایی ها و همدلی های ایشان بوده.

,

از افتخارات و مدال هایی که کسب کرده اید اشاره بفرمائید:

, از افتخارات و مدال هایی که کسب کرده اید اشاره بفرمائید:,

به لطف خداوند و دعای خیر خانواده ام و مردم، تاکنون 20 مدال طلای خارجی کسب کرده ام، که 5 مقام قهرمانی جهان و 7 مقام قهرمانی آسیا از این قبیل اند. از افتخارات جهانی و آسیایی می توان به 20 عنوان اشاره نمود:

,

مدال نقره مسابقات جهانی ازبکستان در سال85 (کوراش)

,

مدال طلای مسابقات جهانی دومنیکن آمریکای جنوبی در سال 86 (جودو)

,

مدال برنز مسابقات جهانی دومنیکن در سال 86 (کوراش)

,

مدال برنز مسابقات سوپر  A جهانی آلمان در سال 85 (جودو)

, A,

مدال برنز مسابقات جهانی دومنیکن در سال 86 (جودو)

,

مدال طلای مسابقات آسیایی کره جنوبی در سال 84 (جودو)

,

مدال طلای مسابقات تورنمنت جهانی کره جنوبی در سال 85 (جودو)

,

مدال طلای مسابقات آسیایی هندوستان در سال 86 (جودو)

,

مدال برنز آسیایی تهران در سال 84 (کوراش)

,

مدال طلای غرب آسیا اردن در سال 87 (جودو)

,

مقام پنجم برنز آسیایی کویت در سال 86 و کسب ورودی به المپیک (جودو)

,

مدال نقره مسابقات بین المللی کاپ فجر در تهران در سال 86 (جودو)

,

مدال طلای بین المللی دانشجویان تهران در 89

,

مدال برنز مسابقات بین المللی ترکیه در سال 83 (جودو)

,

مدال طلای بین المللی کره جنوبی در سال 84 (جودو)

,

قهرمان برتر استان در سال 84، 85، 86 و حضور در مراسم تجلیل از قهرمانان کشور

,

مقام های متعددکشوری و استانی

,

مدال نقره مسابقات جهانی ترکیه در سال 92

,

مدال طلای مسابقات آسیایی لبنان در سال 94 و انتخاب به عنوان ستاره مسابقات

,

مدال طلای مسابقات المپیک کارگران جهان در ایتالیا در سال 94

,

 

,

, ,

 

,

در حال حاضر مشغول تمرین برای چه مسابقاتی هستید:

, در حال حاضر مشغول تمرین برای چه مسابقاتی هستید:,

هدف نهایی من شرکت در مسابقات جهانی جاکارتا سال 2018 در رشته کوراش است که حدودا 11 ماه آینده برگزار می شود و من به شدت تمرین می کنم. اخیرا هم برای آمادگی در مسابقات جهانی کوراش که اردوی منتخبی تیم ملی در استان تهران از 5 آبان ماه برگزار می شود، نیز آمادگی خود را ارتقاء می دهیم.

,

زیبا ترین فنی که در مسابقات اجرا کردین چه بوده:

, زیبا ترین فنی که در مسابقات اجرا کردین چه بوده:,

زیبا ترین فن، فن " اوچی ماتا" یا همان لنگِ وسط که به یک حریف کره ای در مسابقات جِجُو کره ی جنوبی سال 1385 اجرا کردم، که مبارزه رو پیروز شدم، تماشاچیان سالن به خاطر اجرای این فن پر شور مرا تشویق نمودند.

,

محبوبیت و موفقیت دائمی ورزشکار به چه عواملی بستگی داره:

, محبوبیت و موفقیت دائمی ورزشکار به چه عواملی بستگی داره:,

در ورزش، اخلاق مداری، احترام و عزت برای نفوذ در قلوب و اذهان مردم بسیار موثره، اگه اخلاق و ادب رو در ورزشکار حذف کنیم، ورزشکار بی هویت می شه، موفقیت نیز در ورزش حرفه ای با پشتکار و سخت کوشی قابل دستیابی است.

,

 

,

, ,

 

,

آیا در ورزش حرفه ای به حق خود رسیدین:

, آیا در ورزش حرفه ای به حق خود رسیدین:,

به خاطر توانایی و استعداد هایی که در رشته جودو و کوراش داشتم به حق خودم نرسیدم، در واقع به طور شایسته استعدادهایم به فعل تبدیل نشد.

,

دلیل تبدیل نشدن این استعداد ها به فعلیت چی بوده:

, دلیل تبدیل نشدن این استعداد ها به فعلیت چی بوده:,

جودو از نظر کارشناسان جزو 5 رشته سخت دنیاست، از همین رو یه بخشی از آن آسیب دیدگی رباط و مینیسک پا بوده که حدود دو سال از ورزش دور شدم.

,

از طرف دیگه در استان و شهرستان ما به نحو شایسته و درخور به ورزش اهمیت نمی دهند، بنده استعداد و توانایی شرکت در مسابقات المپیک جهانی را داشتم اما به دلیل بی توجهی، بی مهری و عدم حمایت مسئولین شهرستان و استان این توانایی و رغبت کم رنگ تر شد.

,

جودوی مانه و سملقان در استان و کشور چه جایگاهی داره:

, جودوی مانه و سملقان در استان و کشور چه جایگاهی داره:,

مانه و سملقان پتانسیل بالایی داره طوری که در مسابقات استانی و کشوری همواره جزو مدال آوران بوده، از طرفی وجود پایگاه استعدادیابی جودو و کوراش در شهرستان از 10 پایگاه کشوری گویای توانایی بالای جودوکاران شهرستانه، در سفر اخیر سردار درخشان رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشور و آسیا به شهر آشخانه نیز به این استعداد اذعان داشتند. هم چنین شهرستان مانه و سملقان در کشور از نام آوران جودو و کوراش شناخته شده است.

,

صحبت پایانی شما:

, صحبت پایانی شما:,

با ترغیب جامعه به ورزش سبب کاهش آسیب های اجتماعی، شکوفایی استعدادها و افزایش تاب آوری جامعه در مصائب و مشکلات می شود، هم چنین از مسئولین درخواست دارم از جوانان و ورزش حمایت همه جانبه داشته باشند چه در ابعاد مالی، انگیزشی، ترغیب و رونق بخش ورزشی.

,

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مربی گرانقدرم یونس کریمان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان به دلیل همکاری و همدلی با تیم جودو و کوراش، هفته تربیت بدنی را به همه ورزشکاران و ورزش دوستان تبریک عرض می کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه