اخبار داغ

بهار با غبار در پاییز هرمزگان/ آسمان بندرعباس باز خاکستری شد

بهار با غبار در پاییز هرمزگان/ آسمان بندرعباس باز خاکستری شد
بروز سامانه سرد جویی و وزش باد شدید محلی موجب کاهش نسبی دما و پدیده گرد و خاک در استان هرمزگان شده از این رو به مردم توصیه می شود حتی الامکان از منازل خود خارج نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛هرمزگان آخرین روزهای مهر را سپری می کند و کاهش چند درجه ای هوا خبر از رسیدن بهار در آغاز فصل خشکی و خزان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در روزهایی که گوشه و کنار کشورشاهد نزولات جوی و رحمت الهی هستند مردم هرمزگان هنوز با گرمای طاقت فرسای هوا دست به گریبان هستند و سیستم های سرمایشی و خنک کننده کار خود را به قوت انجام می دهند.

,

در سال های اخیر به واسطه دو دهه خشکسالی در استان نیمه بیابانی هرمزگان شاهد هجوم گزذو غبار و ریزگردهای سمج هستیم که برخلاف سایر استان های کشور منشا محلی دارد و از دل هرمزگان برخواسته است ازاین رو با بروز بادهای سرد و توفان‌زا نعشی در فصل پاییز و  فصل زمستان، سواحل استان هرمزگان شاهد بروز گردو غبار و هجوم ریزگردهاست.

,

در بیست و هفتمین رو از مهرماه بار دیگر به رسم هرساله شاهد بروز سامانه سرد سیبری در هرمزگان هستیم که مناطق مرکزی،شمالی و شرقی استان را در برگرفته و کاهش میدان دید افقی را موجب شده است.

,

در شرایط کنونی شاخص های وضعیت آلودگی هوا در شرایط بحران قرار گرفته و میزان گردوغبار موجود در هوا بیش از استاندارد های زیست محیطی هوای سالم قرار دارد که به همه گروه های سنی توصیه می شود از مجاورت در هوای آزاد خودداری کنند.

,

دریا در محدوده تنگه هرمز و شرق خلیج فارس تا روز جمعه متلاطم خواهد بود لذا شهروندان و مسافران دریایی سفرهای خود جوانب احتیاط را رعایت کنند.

,

کاهش رطوبت نسبی هوا و کاهش چهار درجه ای هوا نوید بخش تغییر نسبی دمای هوا است که طی روزهای آینده بهار غبارآلود به هرمزگان می رسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه