اخبار داغ

زمستان گرم بازار مسکن و تاثیر مستقیم کاهش نرخ سود بانکی بر افزایش اجاره بها!

زمستان گرم بازار مسکن و تاثیر مستقیم کاهش نرخ سود بانکی بر افزایش اجاره بها!
زمستان گرم بازار مسکن و تاثیر مستقیم کاهش نرخ سود بانکی بر افزایش اجاره بها! طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار اجاره نشینی در شهر اهواز پس از تهران، شیراز، رشت و مشهد گرانترین شهر ایران محسوب می‌شود. ناگفته نماند افزایش نرخ اجاره بها نه تنها در اهواز بلکه در کل کشور متاثر از برخی عوامل کلان است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین : طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار اجاره نشینی در شهر اهواز پس از تهران، شیراز، رشت و مشهد گرانترین شهر ایران محسوب می‌شود. ناگفته نماند افزایش نرخ اجاره بها نه تنها در اهواز بلکه در کل کشور متاثر از برخی عوامل کلان است .مشاورین املاک معتقدند : از آنجا که متغیرهای بازار اجاره با متغیرهای خرید و فروش ملک متفاوت است. مثلا زمزمه‌هایی که در مورد تغییر نرخ سود بانکی قطعا تعداد زیادی از دارندگان املاک به سمت افزایش اجاره و کاهش عدد رهن ناچار کرد. مستاجرانی هم که تقاضای واقعی دارند مجبورند با افزایش نرخ اجاره کنار بیایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین ,

هم‌چنین به دلیل این که جذابیت بخش مسکن در حوزه سرمایه‌گذاری پایین آمده، تمایل به مالکیت آپارتمان کمتر شده و این موضوع باعث شده نرخ اجاره نشینی در کشور طی چند سال گذشته روند افزایشی داشته است،افزایش نرخ اجاره بها امروز با جیب مستاجران همخوانی نداشته تا آنجا که بسیاری از مستاجرین از اوضاع آشفته بازار مسکن گلایه مندند.

,


مشاور املاک اهوازی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید : در ۶ ماه اخیربر اثر کاهش نرخ سود بانکی و سرازیر شدن سرمایه  بازار مسکن پس از چندین سال رکود بالاخره تکانی خورد و در بخش خرید و فروش  نسبت به سال گذشته حدودا ۵ درصد افزایش معاملات داشته ایم در بخش اجاره بها نیز بسیاری از مالکین تمایل بیشتر در دریافت اجاره بها دارند تا رهن کامل و همین امر به دلیل عدم توانیی برخی مستاجرین سبب نارضایتی عمده مستاجران را فراهم کرده است.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه