اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی کوثر مطرح کرد؛

صادرات میوه «به» به استان‌های همجوار / خاصیت درمانی «به» برای قلب و عروق

صادرات میوه «به» به استان‌های همجوار / خاصیت درمانی «به» برای قلب و عروق
مدیر جهاد کشاورزی کوثر گفت: میوه "به" شهرستان کوثر علاوه بر تامین نیاز داخل استان به استا‌های همجوار نیز صادر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، خیبرعلی جلیلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر با اشاره به برند میوه "به" در شهرستان کوثر، اظهار کرد:  میوه "به" شهرستان کوثر علاوه بر تامین نیاز داخل استان به استا‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میوه "به" کوثر مرغو‌ترین "به" در منطقه است این میوه طرفداران زیادی را در نقاط مختلف ایران دارد.

,

جلیلی تصریح کرد: میوه "به" شهرستان کوثر مرغوبیت بسیار خوبی دارد و این میوه دارای خواص درمانی و دارویی بوده که می‌تواند زینت‌بخش خانه‌ها و سفره‌های ایرانی شود چرا هم‌اکنون و از گذشته خریداران و خواستاران زیادی از اقصی نقاط ایران داشته است.

,

مدیر جهاد کشاورزی کوثر اظهار کرد: در برداشت میوه "به" که نیمه مهرماه آغاز شده است و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد سوغاتی خوبی هم برای مردم کشور باشد که از جای جای نقاط ایران برای خرید این محصول به شهرستان کوثر می‌آیند.

,

جلیلی با اشاره به خاصیت دارویی میوه "به" ابراز کرد: میوه "به" خاصیت درمانی بسیاری برای دستگاه گوارش دارد، این میوه درمان بسیاری از امراض و بیماریهاست و بیماران می‌توانند با استفاده منظم و مرتب از این محصول در درمان امراض خود اقدامی اساسی و راهبردی را انجام دهند.

,

وی در پایان تصریح کرد: مردم منطقه دم کرده برگ درخت به را بعنوان چایی و نوشیدنی مصرف می کنند که برای درمان بیماریهای قلبی، تنفسی و گوارشی مفید بوده وهمچنین باعث آرامش اعصاب وروان می شود.

,

به گزارش کوثرخبر، به تولیدی در این شهرستان علاوه بر مصرف شهرستانی و استانی به دلیل مرغوبیت و تنوع ارقام به استان‌های همجوار نظیر آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و حتی استان اصفهان صادر می‌شود.

,

گفتنی است که بیش از 100 هکتار از باغات شهرستان کوثر به تولید "به" اختصاص یافته که میانگین تولید درهر هکتار بیش از 7 تن است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه