اخبار داغ

نسل کشی بز کوهی در جلفا / رئیس اداره محیط زیست: با متخلفین برخورد خواهد شد

نسل کشی بز کوهی در جلفا / رئیس اداره محیط زیست: با متخلفین برخورد خواهد شد
بامداد روز گذشته در منطقه حفاظت شده دره دیز لاشه یک راس بزعاله کوهی توسط پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کشف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، از زمانی که بشر پا به کره ی خاکی گذاشت آموخت که برای امرار معاش و گذراندن زندگی باید به شکار بپردازد. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی شکار به منظور امرار معاش از چرخه زندگی مردم حذف و امروز این عمل تبدیل به نوعی سرگرمی و سودجویی برای عده ای خاص شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,


سرگرمی ای که در نابودی بیش از ۵۰ درصد جمعیت حیات وحش جهان و بیش از ۷۰ درصد گونه های حیوانی  در ایران نقش اساسی داشته است.

,
,


 گرچه انگیزه مالی و لذت جویی از مهم ترین دلایل برای شکار حیوانات هستند اما گاها این انگیزه ها باعث بروز خسارت غیرقابل جبرانی برای طبیعت می شوند که یکی از این موارد، شکار دردناک یک راس بزغاله در منطقه حفاظت شده دره دیز شهرستان جلفا است.
اسماعیلی رئیس اداره محیط زیست جلفا در این خصوص گفت: بامداد روز گذشته در منطقه حفاظت شده دره دیز لاشه یک راس بزعاله کوهی توسط پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کشف شده و شکارچیان با مشاهده محیط بانان شکار را رها و متواری شده اند.

,
,
,


وی افزود: برای اینگونه افراد به کار بردن لفظ شکارچی شایسته نیست؛ چرا که شکارچیان مرام و اعتقاداتی دارند اما این افراد 'شکارکش' هستند.

,
,


اسماعیلی با بیان اینکه شکار بزغاله نسل کشی است اضافه کرد: با همکاری و همیاری مردم فهیم و طبیعت دوست و دستگاه قضایی شهرستان با این شکارکشان به جد برخورد خواهد شد.

,
,


وی در پایان متذکر شد: تشکیل پرونده قضایی، محکومیت، اخذ ضرر و زیان، ضبط اسلحه، لغو هر گونه جواز حمل اسلحه و زندان برخورد این اداره با متخلفین می باشد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه