اخبار داغ

سهم ۲۲ درصدی اتوبوس ها از آلودگی هوای البرز/ فرسودگی امان تاکسی های کرج را بریده است

سهم ۲۲ درصدی اتوبوس ها از آلودگی هوای البرز/ فرسودگی امان  تاکسی های کرج را بریده است
طی سنوات اخیر هیچ اتوبوسی به صورت نو به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه نشده و ١٥ درصد تاکسی ها به سن فرسودگی رسیده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، ناوگان فرسوده اتوبوس رانی معضلی است که سالها گریبانگیر استان البرز شده و متاسفانه طی هفت سال اخیر اتوبوسی به نه تنها ناوگان اتوبوس رانی کشور بلکه به شهر کرج نیز اضافه نشده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
آنچه استان البرز به عنوان تبعات ناوگان فرسوده اتوبوس رانی با آن دست و پنجه نرم می کند آلودگی هواست، چالشی که گاه مدارس را به تعطیلی می کشاند و فعالیت دستگاه ها را با اختلال مواجه می کند. 
,
 
,
قائم مقام سازمان حمل و نقل و بار مسافر کرج با اشاره به اینکه پیگیر افزودن اتوبوس های جدید به ناوگان هستیم می گوید: با توجه به اینکه امکان پرداخت 100 درصدی بهای اتوبوس ها توسط شهرداری وجود ندارد بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با بودجه شهرداری تعمیر و بازسازی شد.
,
 
,
مهرداد کیانی به اختصاص یارانه هشتاد و دو و نیم درصدی به شهرداری ها در سال های گذشته اشاره کرده و افزود: هفده و نیم درصد بهای اتوبوس را شهرداری پرداخت و آن را در داخل ناوگان خدماتی اضافه میکرده است اما متاسفانه در هفت سال اخیر این روند دچار اخلال شده و نتوانستیم اتوبوس جدیدی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.
,
 
,
رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج ۶۸ درصد منابع آلودگی استان البرز را مرتبط با منابع متحرک دانسته و اعتقاد دارد از این میزان منابع متحرک آلودگی هوا ۱۵ درصد به اتوبان ها باز می گرد و سهم اتوبوس های واحد در رابطه با آلودگی  هوا  ۲۲ درصد و سهم اتوبوس های سرویس را ۱۷ درصد خواهد بود. 
,
 
,
حسین محمدی با اشاره به اینکه تاکسی ها سهمی ۲۲ درصدی و خودروهای شخصی نیز سهمی ۲۲ درصدی در الودگی هوای کرج دارند می گوید طی سنوات اخیر هیچ اتوبوسی به صورت نو به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه نشده و ١٥ درصد تاکسی های شهر به سن فرسودگی رسیده اند. 
,
 
,
وی به عدم تحقق تکالیف شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا اشاره کرده و اظهار داشت: شهرداری باید لایحه ای برای نصب کاتالیست ها بر روی تاکسی ها،  فیلتر بر روی اتوبوس ها، سیستم یکپارچه معاینه فنی خودرو و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به شورا ارائه کند.
,
 
,
همچنین عباس زارع عضو دیگر شورای شهر کرج به سهم عمده ترانزیت ماشین های سنگین در اتوبان از آلودگی هوا اشاره کرده و معتقد است باید زمینه ای برای اعمال قانون منابع آلاینده فراهم کرد و پروژه خرید اتوبوس در دستور کار شهرداری کرج قرار گیرد. 
,
 
,
در جلسه روز چهارشنبه 26 مهر ماه شورای شهر کرج درباره آلودگی هوا تذکر شورای شهر در خصوص نصب کاتالیست بر روی تاکسی و فیلتر بر روی اتوبوس ها به شهرداری ارائه و بنا شد شهرداری طرف مدت زمان یک ماه لایحه این مهم را به صحن شورا ارائه دهد. 
,
 
,
حال باید دید آیا مشکلاتی که اتوبوس های کرج به عنوان یکی از ارزانترین وسایل حمل و نقل عمومی در زمینه کمبود، فرسودگی و…به عنوان متهم ردیف اول آلودگی هوای این کلانشهر با  ان دست و پنجه نرم می کنند مرتفع خواهد شد یا همچنان این مرکب با مردم راه نخواهد آمد و آلودگی هوا برخی روزهای کاری را به تعطیلی می کشاند؟ 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه