اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ایجرود خبر داد؛

کشف ۱۱ وقف نامه ۱۱۰ ساله در ایجرود

کشف ۱۱ وقف نامه ۱۱۰ ساله در ایجرود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ایجرود از کشف 11 وقف نامه 110 ساله در شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: روستای قزلجه و سعید آباد سفلی و اوچ تپه ایجرود سه روستایی هستندکه اهالی آن ها بیشترین وقف را انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا نظری «رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ایجرود» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر،با اشاره بر اینکه سنت وقف از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است، اظهار اشت: وقف از حسنات موکد دینی و در زمره اعمال صالح باقیه است و از نظر اخلاقی ، بارزترین تجلی روحیه تعاون اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایجرود خبر،,

وی با تاکید بر اینکه وقف تأسیسی اجتماعی است، افزود: وقف عملی است باقی و صالح که به دور از تحقیر دیگران است.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه در ایجرود با اشاره بر اینکه 11 وقف نامه 110 ساله مربوط به روستای سعید آباد سفلی متعلق به دوره قاجار در شهرستان ایجرود کشف شده است، گفت: 83 رقبه، زمین زراعی، باغ و عمارت در این اسناد وقف شده که در حال حاضر توسط برخی افراد اجاره شده است که نیات افراد واقف از طریق همین اجاره نامه ها انجام می شود.

,

, ,

نظری با اشاره به بدهی برخی افراد درباره حق الاجاره موقوفات اضافه کرد: انتظارمان از مردم آن است که نسبت به پرداخت حق و حقوق موقوفات به لحاظ شرعی و حقوقی دقت کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه از انتظار ما از مردم آن است که مجموعه املاک و موقوفاتی که در اختیارشان هست، نسبت به پرداخت حق و حقوق آن دقت کرده و به تعهد خود حساس باشند تا به لحاظ شرعی و حقوقی تصرفات آن مجاز تلقی شود، ادامه داد:  تعزیه داری امام حسین (ع) و فقرا از نیات واففقن 11 سند، 110 ساله است.

,

, ,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ایجرود با اشاره بر اینکه این سندها باز نویسی شده انده، عنوان کرد:  اسامی واقفان کربلای محمد باقر، کربلای زلفقار، کربلای علی، کربلای عباس، کربلای قلی، کربلای ملا شکر الله ،کربلای نوروز، کربلای قربان، کربلای صفر، کربلای میرزا بابا، کربلای بختیار، کربلای نصراله، املاک خودشان را در یک سال و یک روز اموال خود را وقف تعزیه داری امام حسین (ع) و فقرا کردند.

,

نظری با بیان اینکه اصل این اسناد در آرشیوسازمان اوقاف تهران موجود است ادامه داد: در این اسناد افراد واقف ثلث  اموال خود را وقف کردند و گفتنی است که تعداد این افراد بیش از 11 نفر بوده است.

,

وی با بیان اینکه 60 نفر واقف در شهرستان ایجرود اموال خود را وقف کرده اند، تصریح کرد: بیشتر اموال وقف شده باغ و زمین زراعی اتکه  است به نیت تعزیه داری امام حسین (ع) بوده است

,

نظری افزود: روستای قزلجه و سعید آباد سفلی و اوچ تپه ایجرود سه روستایی هستندکه اهالی آن ها بیشترین وقف را انجام داده اند.

,

وی با بیان اینکه 11 روستا در شهرستان ایجرود وقف مشایی هستند، عنوان کرد: روستای قارخوتلو، اوچ تپه، یار کندی، قزلجه، ارکویین، باریکاب، هلیل آباد از جمله این روستا ها محسوب می شوند.

,

نظری با تاکید بر اینکه با پرداخت اجاره ها اجرای نیت واقفین امکان پذیراست، گفت: درروستای گلابر،اوچ تپه ، قارخوتلو، باریکاب و روستای  احمد کندی ایجرود نیات واقفین اجرا شده است.

,

 انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه