اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

آغاز به کار معدن فسفات چرام بعد از 50 سال/ فاز نخست با ظرفیت 1000 تن عملیاتی می شود

آغاز به کار معدن فسفات چرام بعد از 50 سال/ فاز نخست با ظرفیت 1000 تن عملیاتی می شود
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز نخست معدن فسفات شهرستان چرام با ظرفیت 1000 تن استخراج تا چند روز آینده عملیاتی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ، داریوش دیودیده در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: با شرایط پیش آمده به زودی شاهد راه اندازی معدن فسفات چرام خواهیم بود و با برنامه ریزی های انجام شده این معدن در چند فاز اجرایی و به بهره برداری می رسد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بیان کرد: عملیات اجرایی فاز نخست این معدن تا چند روز آینده با ظرفیت 1000 تن آغاز می شود و در یک بازه یکساله به 500 هزار تن خواهد رسید.

,

دیودیده ابراز داشت: باقی مراحل و فازهای بعدی نیز طی دوره پنج ساله اجرا می شود و مجتمع های جانبی در کنار این معدن احداث خواهند شد.

,

وی با اشاره به اینکه شرکت ایمیدرو در راه اندازی معدن فسفات چرام نقش اصلی را ایفا می کند، گفت: ایمیدرو مجموعه توانمندی است و براساس مذاکرات و کارهای کارشناسی که انجام شد توانستیم دولت را در بهره برداری از این معدن متقاعد کنیم.

,

معدن فسفات شهرستان چرام پس از 50 سال کار کارشناسی و انعقاد قرارداد با شرکت های معدنی و صنعتی و تاخیر در بهره برداری ان سرانجام قرار است  به مرحله عملیاتی شدن برسد.

,

باید دید آیا صدای کار و تلاش در معدن فسفات چرام به گوش خواهد رسید یا مانند سالهای قبل  در حد وعده و شعار باقی می ماند.

,

ماده معدنی فسفات و محصولات شیمیایی حاصل از آن شامل اسید فسفریک ،کودهای فسفاته، دی کلسیم فسفات، تری پلی فسفات، اسید فسفریک خوراکی و فسفر از جمله محصولات استراتژیک و ارزشمند در چرخه صنعتی کشور به ویژه صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی است. 

,

ذخیره معدنی فسفات کوه لار (بناری) در 12 کیلومتری شهرستان چرام و 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

,

فاصله این معدن تا نزدیک ترین فرودگاه یعنی فرودگاه شرکت نفت گچساران 70 کیلومتر و تا نزدیکترین خط آهن 300 کیلومتر و فاصله با اولین بندر (بندر ماهشهر) 270 کیلومتر است. 

,

عملیات اکتشافی معدن فسفات این شهر از سال 1349 آغاز و تا سال 1372 به طول انجامید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد. 

,

شهرستان چرام با بیش از 32 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه