اخبار داغ

بیمارستان اسدیه همچنان در بستر بیماری

بیمارستان اسدیه همچنان در بستر بیماری
بیمارستان خاتم الانبیاء ۲۴ تختخوابی شهر اسدیه در نبود متخصص و امکانات رنج می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وحدت درمیان؛ بیمارستان خاتم الانبیاء ۲۴ تختخوابی شهر اسدیه با مساحت ۱۲ هزار و ۳۸۰ متر مربع و زیر بنا ۳ هزار و ۳۶۶ متر مربع در مورخه 17 مرداد ماه سال 92 بنا به دستور دولت وقت با حضور معاون اول رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس همزمان با دو بیمارستان دیگر استان در سربیشه و سرایان افتتاح شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحدت درمیان,

 

,

در ابتدای امر بخش اورژانس بصورت شبانه روزی راه اندازی شد و از ابتدای آبان ۹۳ ، کلنیک سرپایی تخصصی شروع به ارائه خدمات کرد. 

,

 

,

از تاریخ یک مرداد ماه سال 94 نیروهای جدید بالینی این بیمارستان اعم از پرستار،ماما، علوم آزمایشگاهی ، رادیولوژی آغاز به کار کردند. 

,

 

,

همچنین از مورخه  20 آبان ماه سال 94 با حضور متخصص داخلی و اطفال ، بخش بستری نیز راه اندازی شد.

,

 

,

این بیمارستان دارای تخت بستری فعال و خدمات تخصصی و درمانی می باشد.

,

 

,

 هم اکنون بخش های اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، بستری (داخلی و اطفال) زایشگاه فعال می باشد.

,

 

,

*این ها اطلاعاتی بود که در معرفی بیمارستان خاتم الانبیاء درمیان نوشته شده است.

,

 

,

اما اکنون بعد از گذشت چهار سال و دو ماه از افتتاح این بیمارستان 24 تختخوابی و آغاز به کار بیمارستان در مرکز شهرستان درمیان  صدای نارضایتی مردم این شهرستان و روستاهای نزدیک شهر اسدیه بلند است.

,

 
جهت پیگیری و اطلاع بیشتر درباره وضعیت نامطلوب بیمارستان خاتم الانبیاء با چند نفر از اهالی شهر اسدیه و شهرستان درمیان گفتگو کردیم.

,
,

 

,

یکی از شهروندان شهر اسدیه در گفتگو با خبرنگار وحدت درمیان، اظهار کرد: علی رغم اینکه این بیمارستان دارای بخش زایشگاه است و ماما در این بیمارستان حضور دارد اما مادران این شهرستان بدلیل عدم وجود متخصص زنان و نبود متخصص سونوگرافی برای زایمان به مرکز استان مراجعه می‌کنند.

,

 

,

وی افزود: شهرستان درمیان یکی از شهرستان های مرزی می باشد و نیاز مردم به بیمارستان خیلی حیاتی است اما متاسفانه شبکه های بهداشت شهرستان در شیفت عصر تعطیل هستند و اگر کسی بعد از ظهر و یا عصر به دکتر و درمان نیاز داشته باشد ، مراکز بهداشت پاسخگو نبوده و ناچار باید به بیمارستان مراجعه کنند.

,

 

,

این شهروند تصریح کرد: با وجود اینکه بیمه به عنوان یک چتر حمایتی برای بیمار است و مقام معظم رهبری هم در این زمینه گفته اند " ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد" متاسفانه بیمارانی که به علت تعطیلی مراکز بهداشت شهرستان در شیفت عصر یعنی از ساعت 14 الی 18 به بیمارستان  اسدیه مراجعه می‌کنند به بهانه حضور پزشک خانواده در مراکز بهداشتی شهرستان ویزیت آن ها آزاد محاسبه می گردد. این درحالی است که طی بازدید صورت گرفته در اکثر مراکز بهداشتی شهرستان بعد ساعت 2 کسی پاسخگوی نیاز بیماران نبوده و مردم به ناچار برای درمان به بیمارستان مراجعه می کنند.

,

 

,

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه هدف از راه اندازی این بیمارستان کمک در جهت مداوای بیماران در خود شهرستان و عدم مراجعه مردم به مرکز استان بوده ، اما به دلیل نداشتن متخصص لازم ، بیماران با پیمودن مسیر طولانی برای درمان به مرکز استان مراجعه می‌کنند.

,

 

,

این شهروند خاطر نشان کرد: مدیریت این بیمارستان به دلیل مشغله کاری زیاد و مسئولیت های متعدد و اینکه در واقع همه کارهای بهداشتی و پزشکی این شهرستان ازمدیریت بیمارستان خاتم الانبیاء گرفته تا پزشکی قانونی ، مرکز ترک اعتیاد و...را بر عهده دارد نمیتواند به امورات بیمارستان اسدیه و نیازهای  بیماران به خوبی رسیدگی کند. همچنین پیگیری شایسته ای از طرف دیگر مدیران بیمارستان بدلیل بومی نبودن و عدم سکونت در شهرستان در جهت برطرف نمودن این مشکلات صورت نمی گیرد.

,

 

,

وی یاد آور شد: گاهی اوقات به دلیل اینکه بیمارستان آمبولانس ندارد و یا برای اعزام مریض به مرکز استان فرستاده می‌شود، سایر مراجعه کننده ها به بیمارستان که نیاز به آمبولانس دارند ناچار باید مریض خود را با وسیله شخصی خودشان به مرکز استان ببرند.

,

 

,

این شهروند گفت: متاسفانه علی رغم اینکه هزینه های زیادی برای ساخت این بیمارستان هزینه شده است اما بیمارستان دارای تخصص های مورد نیاز مردم شهرستان نبوده و پاسخگوی نیازهای مرم این شهرستان با جمعیت بالایش نیست.

,

 

,

اعتراضات و گلایه های مردم شهرستان درمیان درباره وضعیت اسفبار بیمارستان اسدیه نشان دهنده آن است که بیمارستانی که باید جوابگوی مردم مرزی و مرهمی بر بیماری، رنج و ناراحتیشان باشد ، این روزها باعث گلایه و نگرانی مردم شده است و می‌طلبد که مسئولان امر و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توجه ویژه ای به این بیمارستان داشته و چند پزشک متخصص،چند دستگاه آمبولانس و پرسنل بیشتری برای بیمارستان 24 تختخوابی اسدیه در نظر بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه