اخبار داغ

دبیر نخستین دوره مربی‌گری سواد فضای مجازی قزوین:

بیش از ۲۵۰ نفر در دوره سواد فضای مجازی شرکت کردند

بیش از ۲۵۰ نفر در دوره سواد فضای مجازی شرکت کردند
دبیر نخستین دوره مربی‌گری سواد مجازی گفت: دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی روز چهارشنبه و پنج شنبه ۲۶ و 27 مهرماه برگزار شد که بیش از ۲۵۰نفر این دوره شرکت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی امیری در حاشیه برگزاری نخستین دوره مربی‌گری سواد فضای مجازی استان قزوین در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: نخستین دوره مربی‌گری سواد فضای مجازی با هدف فراگیری سواد فضای مجازی برگزار شد؛ زیرا رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر فراگیری این آموزش‌ها دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
, ,

وی افزود: اکنون فضای مجازی با گستردگی و ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد، ارائه خدمات متنوع ارتباطی، محتوایی و تجاری، تمام شئون فردی و اجتماعی زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرارداده است و فرصت‌هایی بی‌نظیر و تهدیدهایی نرم و مخرب را به همراه آورده است. 

دبیر نخستین دوره مربی‌گری سواد مجازی ادامه داد: شناخت درست، مواجه منطقی و آگاهی‌بخشی عمومی از مهم‌ترین وظایف همگانی است. 

وی اذعان کرد: مواجه امروزی با فضای مجازی که به عرصه حقیقی زندگی بشر تبدیل شده، چالش‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است که حاصل توسعه سریع اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و پایین بودن دانش یا سواد فضای مجازی جامعه است.

امیری عنوان کرد: این مرکز با اهتمام ویژه به اینکه «اگر فضای مجازی توسط انسان مدیریت نشود انسان را مدیریت خواهد کرد» و با تمرکز بر فعالیت‌های ویژه آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و درمانی بر آن است تا از یک سو با راه اندازی نهضت سواد فضای مجازی در تحقق قدرت نرم گام بردارد. 

وی اضافه کرد: این مرکز همچنین قصد دارد از سوی دیگر با ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی به پیشگیری و درمان آسیب‌های فضای مجازی بپردازد. 

این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرارداده و فرصت‌هایی بی‌نظیر و تهدیدهای نرم و مخرب را ایجاد کرده است. 

وی گفت: دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی روز چهارشنبه و پنج شنبه ۲۶ و 27 مهرماه در سالن اجتماعات شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد که بیش از ۲۵۰نفر این دوره ثبت نام کردند. 

دبیر نخستین دوره مربی‌گری سواد مجازی تصریح کرد: در دوره ای نهضت سواد آموزی را راه اندازی کردیم و امروز باید نهضت سواد مجازی را در کشور راه اندازی کنیم، هدف این است همه شرکت کنندگان را در پایان دوره به عنوان مربی تربیت کنیم. 

وی ابراز کرد: امروز نوع نگاه به سواد تغییر کرده و سواد سیاسی، سواد اجتماعی، سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی که همه این موارد متفاوت است؛ امروز اثرگذاری در فضای مجازی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
, ,

امیری در پایان گفت: یکی از اشتباهات صورت گرفته ما این است که در حوزه فضای مجازی با قدرت وارد نشده ایم و به فرموده رهبری امروز این فضا به قلتگاه جوانان تبدیل شده است. 
,
,

انتهای پیام/
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه