اخبار داغ

درد دل‌های یک راننده تاکسی:

مشکل راننده‌ها فقط خودروی فرسوده نیست/ مسئولان بابلسر معیشت تاکسی‌رانان را دریابند

مشکل راننده‌ها فقط خودروی فرسوده نیست/ مسئولان بابلسر معیشت تاکسی‌رانان را دریابند
چرا مسئولان فکر می‌کنند تنها مشکل تاکسی‌داران، تاکسی‌های فرسوده و نوسازی آنهاست، این خود یک معضل است اما مگر آنها مشکلات معیشتی ندارند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از مشهدسر، در اولین نگاه به چهره خیابان‌های یک شهر، قبل از هر چیزی، صف تاکسی‌های درون شهری است که به چشم می‌خورد، اما مشکلات ریز و درشت و روز افزون رانندگان تاکسی، همچنان در هیاهوی شهر پنهان مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, مشهدسر,


راننده‌ای در میان مطرح کردن مشکلات و درد و دلش گفت: چرا مسئولان فکر می‌کنند تنها مشکل تاکسی‌داران، تاکسی‌های فرسوده و نوسازی آنهاست، این خود یک معضل است اما مگر ما مشکلات معیشتی نداریم؟

,
,


پس از این همه سال، بسیاری از ما رانندگان تاکسی نفهمیده‌ایم که تاکسیرانی سازمان است؟ یا خودش وابسته به سازمانی است؟ اتحادیه است؟ چه عنوانی دارد؟؟

,
,


گاهی اوقات به عنوان مجموعه وابسته به شهرداری معرفی می‌شود، اما در عمل از این مجموعه جداست.

,
,


در بابلسر نیز مانند همه شهرها، مجموعه‌ای به عنوان تاکسیرانی مشغول به فعالیت است، اما در بابلسر حیطه فعالیت تاکسیرانی فقط محدود به راه‌اندازی هیأت عزاداری و پخش شربت و شیرینی در جشن‌ها می‌شود.

,
,


درواقع تاکسیرانی بابلسر را نمی‌توان به عنوان مجموعه‌ای عنوان کرد که بتواند به عنوان یک مدافع از حقوق رانندگان تاکسی دفاع کند.

,
,


مگر درآمد یک راننده تاکسی با نرخ بالای بنزین و استهلاک ماشین چقدر است؟

,
,


نه از بیمه تکمیلی برخوردارند و نه در سال عیدی و پاداش می‌گیرند، متاسفانه ما از هیچ مزایایی برخوردار نیستیم، کاش کسی بود که از حقوق ما دفاع می‌کرد و حرف ما را می‌شنید.
 

,
,
,

بیش از 10 سال است که رئیس تاکسیرانی بابلسر، فعالیتش در همین حد مانده است، شما در شهر ببینید و حساب کنید چند راننده تاکسی در خطوط مختلف مشغول به کار هستند؟ مگر آنها خانواده ندارند؟

,


مسئولان تاکسیرانی می‌توانند با رایزنی با دیگر مدیران شهری، ترتیبی دهند در این اوضاع اقتصادی و درآمد اندک ما، حداقل در سال یکی دوبار به ما بن خرید خواروبار بدهند، مگر برای کارمندان ادارات این مزایا در نظر گرفته نمی‌شود؟

,
,


یا تمهیداتی صورت بگیرد که به رانندگان تاکسی یا یک وام کم‌بهره داده شود.

,
,


رانندگان تاکسی از حداقل‌ترین مزایای رفاهی نیز محروم هستند، مسئولان تاکسیرانی می‌توانند رایزنی کنند، امکانات رفاهی و اسکان در دیگر شهرها چون مشهد مقدس برای رانندگان در نظر گرفته شود، فکر نمی‌کنم با توجه به در نظر گرفتن همین امکانات از سوی اداره‌ها برای کارمندان، خواسته‌ای ناممکن باشد.

,
,


متاسفانه ما شاهد هستیم مسئولان تاکسیرانی بابلسر هیچ خلاقیت و هیچ تلاشی برای رفاه رانندگان تاکسی نمی‌کنند.

,
,


دیگر مسئولان از نماینده شهرستان تا اعضای شورای شهر هم همین‌طورند، چطور زمان انتخابات، کاندیداهای شورای شهر یا مجلس، حتماً نشستی را با تاکسیرانان دارند چون می‌دانند یک راننده تاکسی، خانواده‌ای هم دارد و رای آنان می‌تواند در نتیجه انتخابات یک شهر کوچک مثل بابلسر تاثیرگذار باشد.

,
,


اما متاسفانه بعد از انتخابات رانندگان تاکسی اصلاً دیده نمی‌شوند.

,
,


شما تصور کنید اگر یک روز تاکسی در شهر نباشد، شهر فلج خواهد شد.

,
,


یکی از این مسئولان بیاید و پاسخ ما در یک جلسه بدهد، در جلسه‌ای که نتیجه عملی داشته باشد، نه مصوبه تو خالی!

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه