اخبار داغ

دوره آموزشی آشنایی با بیماری سل در بهارستان برگزار شد+ تصاویر

دوره آموزشی آشنایی با بیماری سل در بهارستان برگزار شد+ تصاویر
دوره آموزشی بیماری سل به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان در این شهرستان برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارستانه، در راستای فعالیت‌های فرهنگی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان کلاس‌های آموزشی بیماری سل جهت رابطین بهداشت توسط در فضای باز و بوستان‌های شهری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  بهارستانه,

گفتنی است این دوره از کلاس‌ها به همت واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها و با همکاری واحدهای گسترش و روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بهارستان به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیماری سل و هفته سلامت بانوان، در بوستان بانوان شهرصالحیه برگزار شد.

در این جلسه آموزشی مریم دشتبانی سرپرست واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان در خصوص بیماری سل، راه انتقال بیماری، انواع سل، علائم بیماری سل، نحوه و تعداد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به سل، ارائه خدمات رایگان در زمینه بیماری سل از نمونه‌گیری تا درمان در کلیه مراکز جامع سلامت شهرستان و همچنین تشویق همشهریان جهت مراجعه به مراکز بهداشتی در صورت داشتن علائم توسط رابطین بهداشتی مطالبی را بیان کردند.

,
,
,

وی با بیان اینکه بیماری سل می تواند افراد را به کام مرگ بکشاند، اظهار داشت: سل می‌تواند هر کسی در هر سنی را مبتلا کند، و افرادی که سطح ایمنی بدنشان کاهش یافته است بیشتر در معرض خطر  ابتلا به این بیماری هستند.

, سل می‌تواند هر کسی در هر سنی را مبتلا کند، و افرادی که سطح ایمنی بدنشان کاهش یافته است بیشتر در معرض خطر  ابتلا به این بیماری هستند.,

دشتبانی همچنین با اشاره به نحوه انتقال این بیماری، افزود: هنگامی که فرد مبتلا به سل ریوی یا سل حنجره‌‌ای درمان نشده سرفه یا عطسه می‌کند، بیماری از طریق تنفس هوای آلوده به ترشحات ریز تنفسی که با چشم قابل دیدن نیستند، منتقل می‌شود، اما در صورتی که ریه‌ها و حنجره درگیر نباشند سل خارج ریوی معمولا مسری نیست.

, هنگامی که فرد مبتلا به سل ریوی یا سل حنجره‌‌ای درمان نشده سرفه یا عطسه می‌کند، بیماری از طریق تنفس هوای آلوده به ترشحات ریز تنفسی که با چشم قابل دیدن نیستند، منتقل می‌شود، اما در صورتی که ریه‌ها و حنجره درگیر نباشند سل خارج ریوی معمولا مسری نیست.,

لازم به ذکر است درپایان این دوره آموزشی به سوالات شرکت کنندگان در رابطه با بیماری سل و همچنین سلامت بانوان پاسخ داده شد. 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه