اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

کسب مقام اول استانی در اجرای طرح تجمیع آبیاری کم‌فشار

کسب مقام اول استانی در اجرای طرح تجمیع آبیاری کم‌فشار
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از کسب مقام اول در سطح استان خراسان رضوی درزمینهٔ اجرای طرح تجمیع آبیاری کم‌فشار توسط شهرستان خلیل‌آباد خبر داد و گفت: 4 هزار نفر خرده‌مالک در خلیل آباد تحت پوشش طرح تجمیع قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طاهر پور در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه آب حرف اول و رکن اساسی در تولید محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: طرح تجمیع چاه‌های کشاورزی ازجمله اقدامات بسیار مؤثری بود که در سال جاری با مشارکت مردم صورت گرفت.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه این طرح الگوی مؤثر و کارآمد مشارکت مردمی است، تصریح کرد: 85 درصد هزینه‌های اجرای این طرح توسط دولت و تنها 15 درصد در قالب خودیاری توسط کشاورزان صورت می‌گیرد و امیدواریم تا پایان سال جاری تمام پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم تا گامی مؤثر در جهت رفع مشکل آب منطقه باشد.

,

وی در ادامه اذعان کرد: اجرای این طرح باراهنمایی بهره‌برداران در انجام طرح تجمیعی آبیاری و پیاده‌سازی و توسعه مدیریت مشارکت مردمی منابع آب سطحی و زیرزمینی در دشت ممنوعه شهرستان که دارای اُفت شدید سطح ایستایی آب است که انجام گرفت.

,

طاهر پور بابیان اینکه در حال حاضر حدود 75 منبع آب زیرزمینی ، با سطحی بالغ‌بر 2500 هکتار اراضی باغی و زراعی، حدود4000  نفر خرده‌مالک تحت پوشش طرح تجمیع قرار داده است، عنوان کرد: خلیل‌آباد به همین منظور خلیل‌آباد دارای مقام اول استان خراسان رضوی در طرح تجمیع آبیاری کم‌فشار است.

,

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با پیشرفتی بالغ‌بر 60 تا 100 درصد در حال اجرا هستند، تشریح کرد: باقی پروژه‌ها طبق پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی تکمیل و به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسند و نیازهای بهره‌برداران در این زمینه رفع می‌شود.

,

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهداف اجرایی طرح‌های تجمیع در مشارکت خرده‌مالکان منابع آب زیرزمینی، تأکید کرد: ارتقاء فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب به‌عنوان اولین اولویت محسوب می‌شود و اجرای این باعث تغییر کشاورزی صرفه‌جو محور با ارتقاء توانمندی‌های شیوه زراعی، مدیریت مزرعه و بهبود وضعیت کسب‌وکار کشاورزان می‌شود.

,

وی در پایان بابیان اینکه اگر درک صحیحی از مصرف آب چاه داشته باشیم باعث نجات کشاورز از دام روانی زیاد آب دادن به محصولات می‌شود، ابراز کرد: باید با آموزش‌های لازم قوای ابتکار عمل در کشاورزان را ارتقاء داد تا از فعالیت‌های پایدارتری برخوردار شوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه