اخبار داغ

مشکلان ورزش از نگاه جوانان یزدی:

از کاهش هزینه‌ها تا جذب جوانان به ورزش/ مدارس پایه گذار ترویج فرهنگ ورزش

از کاهش هزینه‌ها تا جذب جوانان به ورزش/ مدارس پایه گذار ترویج فرهنگ ورزش
اخیرا معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، یزد را پنجمین استان کشور در زمینه کم تحرکی دانسته به همین منظور در هفته تربیت بدنی به سراغ شهروندان یزدی رفتیم تا نظرآنان را در خصوص علل ورزش نکردن آنان جویا شویم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا؛ باتوجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی و  وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا,

همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی   به نام هفته تربیت بدنی نام گذاری شده است.

,

اخیرا معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در جمع خبرنگاران استان یزد را پنجمین استان کشور  در زمینه کم تحرکی دانست به همین منظور به سراغ شهروندان یزدی رفتیم تا نظرآنان را در خصوص ورزش کردن جویا شویم

,

  

, ,

عدم دسترسی به فضاهای ورزشی یکی از علل ورزش نکردن مردم

,

علیرضا خواجه پور یکی از جوانان یزدی علت ورزش نکردن یزدی ها را عدم دسترسی مردم به فضاهای سر پوشیده ورزشی عنوان کرد و اظهار داشت: به علت هوای گرم وخشکی که در شهر یزد غالب است  ورزش کردن تنها به ساعات اولیه صبح محدود شده و به همین علت افراد زیادی به علت مشغله کاری نمیتوانند در آن ساعت ورزش کنند.

,

خواجه پور افزود: بنابراین باید مکان های سرپوشیده ورزشی با امکانات و سیسیتم های سرمایشی و گرمایشی مناسب وجود داشته باشد تا شهروندان بتوانند به راحتی در آنجا ورزش کنند.

,

وی با اشاره به موفقیت یزدی ها در برخی از رشته های ورزشی نظیر سوارکاری اظهار داشت: مسئولان ورزش استان باید در جهت شناساندن ورزش هایی که یزدی ها درآن ظرفیت های بالایی دارند تلاش کنند و با تبلیغات موثر و حمایت های همه جانبه مردم و به ویژه جوانان را به سمت ورزش سوق دهند.

,

این جوان یزدی در پایان گفت: ما جوانان از مسئولان ورزش استان انتظار داریم که اماکن مناسبی  را برای ورزش کردن به صورت رایگان دراختیار ما قرار دهند چرا که معمولا ما جوانان توانایی پرداخت هزینه های سالن های ورزشی سطح شهر را نداریم.

,

, ,

مسئولان از ورزش های حرفه ای حمایت کنند

,

مهدی رحمانی از دانشجویان یزدی مهمترین علت ورزش نکردن مردم را مشکلات اقتصادی و فعالیت زیاد کاری دانست و گفت: معمولا جوانان به ویژه جوانان متاهل از یک طرف برای اینکه بتوانند وضعیت معیشتی مناسبی داشته باشند باید ساعات زیادی از وقت خود را کار کنند و دیگر زمانی برای ورزش کردن نخواهند داشت.

,

رحمانی توجه  مسئولان ورزش استان به ورزش های حرفه ای  یزد را خواستار شد و گفت: استان یزد در رشته های اسکواش، دچرخه سواری، فوتبال ساحلی و سوارکاری حرف های زیادی برای گفتن دارد و حال که فوتبال یزد نابود شد از مسئولان میخواهم با برنامه ریزی صحیح و حمایت کافی ازنابودی این ورزش ها ممانعت کنند.

,

 وی افزود: متاسفانه مسابقاتی هم که برگزار می شود برای ورزش کاران هزینه بردار است در حالی که اگر مسئولین بخواهند جوانان به ورزش روی بیاورند باید هزینه های ورزش را کاسته و با برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و اهدای جوایز جوانان را به ورزش کردن تشویق کنند.

,

, ,

ورزش اولویت اول یزدی ها نیست

,

بابایی یکی ازشهروندان یزدی درپاسخ به چرایی کم تحرکی و ورزش نکردن یزدی ها گفت: علل و عوامل مختلفی در این زمینه وجود دارد که  یکی از علت ها این است که به ورزش، تغذیه و تفریح جوانان

,

در یزد نگاه درستی نمی شود و این مسئله ریشه فرهنگی دارد.

,

این شهروند یزدی اضافه کرد: مردمان یزد از دیر باز اهل کار و تلاش بودند و فعالیت اقتصادی در اولویت زندگی یزدی ها قرار دارد و متاسفانه ورزش و تفریح از اولویت های رده پایین به حساب می آید به همین علت ورزش و تغذیه سالم جزء اولویت های اول زندگی یزدی ها نیست و اگر کسی  وقت اضافه  ای داشت به سراغ ورزش می رود.

,

وی فرهنگ سازی در زمینه ورزش را مهمترین اولویت فرهنگی استان یزد دانست و گفت: مسئولان استان،اداره ورزش و جوانان،صداوسیما،رسانه های مکتوب و مجازی،شورای شهر،شهرداری حتی ستاد امر به معروف و همه متولیان فرهنگی باید برای فرهنگ سازی و ترغیب مردم به ورزش برنامه داشته باشند و در این زمینه به صورت جدی تلاش کنند.

,

بابایی ازهمشهریانش درخواست کرد به جای اینکه ساعت ها وقت خود را در مطب های پزشکان و بیمارستان ها بگذرانند اندکی برای ورزش کردن وقت بگذارند تا همیشه سالم وبا نشاط باشند.

,

, ,

 مدارس پایه گذار ترویج فرهنگ ورزش

,

محسن مزنگی از رزمی کاران یزدی هم ورزش نکردن یزدی ها را کمبود فضای سبز و نبود امکانات ورزشی استاندارد در استان دانست و بیان کرد:  متاسفانه  کمبود فضای سبزدر محلات ونبود امکانات ورزشی مناسب در آن ها سبب شده تا جوانان وقت خود را در منازل و یا در قهوه خانه ها  بگذارند  و حتی افرادی که به پارک ها هم میروند به علت نبود امکانات ورزشی با خود قلیان می آورند و نه تنها فضا را برای خود بلکه برای دیگران هم آلوده می کنند.

,

مزنگی اضافه کرد: متاسفانه امروز نگاه به افراد ورزشکار در یزد نگاه خوبی نیست چرا که مردم تصور می کنند فرد ورزشکار از سر بیکاری و تنهایی به این امر می پردازد و به همین دلیل ورزش را اختصاص به این دسته از انسان ها می دانند .

,

وی با اشاره به  هزینه بردار بودن ورزش از مسئولان درخواست کرد به جای اینکه برای بخش درمان مردم هزینه کنند یک سوم این هزینه ها را برای سالن های ورزشی داشته باشند و امکان دسترسی آسان و رایگان مردم به ویژه در مناطق پایین شهر را فراهم کنند.

,

مزنگی با اشاره به ضرورت بهره مندی  از ظرفیت  مدارس برای ترویج فرهنگ ورزش اظهار داشت :آموزش و پرورش می تواند با همکاری وزارت ورزش در اشاعه و بسط فرهنگ ورزش نقش موثری داشته باشد.

,

این ورزشکار یزدی در پایان از مسئولان ورزش یزد درخواست کرد حمایت های شایسته ای از ورزشکاران یزدی داشته باشند و اجازه ندهند ورزشکاران به علت مشکلات مالی صحنه ورزش را برای همیشه ترک کنند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه