اخبار داغ

در ستار اقامه نماز مطرح شد:

۱۱ مدرسه در فردیس فاقد نماز خانه هستند / اعزام ۲۵ طلبه به مدارس شهرستان فردیس

۱۱ مدرسه در فردیس فاقد نماز خانه هستند / اعزام ۲۵ طلبه به مدارس شهرستان فردیس
فرشته فهمیده، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس با بیان اینکه حدود ۱۱ مدرسه بدون نمازخانه در فردیس وجود دارد، اظهار داشت: ۱۸۰ مدرسه دولتی در فردیس وجود دارد که از این میان ۱۶۰ مورد دارای نمازخانه هستند که حدود ۳۵ مورد از این نمازخانه ها چند منظوره می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس پیش از روز گذشته(پنجشنبه)  در نشست شورای اقامه نماز که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به حضور ائمه نماز جماعت در مساجد و نمازخانه ها تأکید کرد و اظهار داشت: حکومت جمهوری اسلامی ایران به اقامه نماز در سطح جامعه و نهادینه کردن این فرهنگ تأکید دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  فردیسان,

وی با بیان اینکه برای اقامه نماز در جامعه همه نهاد ها باید با هم همکاری کنند، تصریح کرد: ۲۵طلبه در سطح مدارس برای اقامه نماز اعزام می شوند.

,

امام جمعه فردیس بیان داشت: طلبه ها و روحانیون برای ترویج اسلام و فرهنگ در مدارس سخنرانی می کنند و این مهم بر ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه تاثیر مستقیم دارد.

,

ایمانی در ادامه با اشاره به تأسیس مدرسه طلبه ها در فردیس، خاطرنشان کرد: این مجموع ظرفیت پذیرش ۳۰۰ طلبه را دارد که از پایه اول تا دهم فعالیت خواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه حضور پررنگ روحانیون در سطح شهر در سطح فرهنگ موثر است، افزود: شهرستان فردیس به نام شهر فاطمی شهدای اقتدار نامگذاری شده است و باید برای این مهم به گونه ای رفتار کنیم که در وضعیت سطح فرهنگ شهر تغیرات ملموسی به وجود آید.

,

حجت الاسلام ایمانی در بخش پایانی از شوراهای شهرستان فردیس خواست تا برای برپایی این فریضه مهم در سطح مدارس همکاری کافی و لازم را داشته باشند.

,

در ادامه این نشست فرشته فهمیده، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس با بیان اینکه حدود ۱۱ مدرسه بدون نمازخانه در فردیس وجود دارد، اظهار داشت: ۱۸۰ مدرسه دولتی در فردیس وجود دارد که از این میان ۱۶۰ مورد دارای نمازخانه هستند که حدود ۳۵ مورد از این نمازخانه ها چند منظوره می باشند.

,

وی با بیان اینکه دانش آموزان مدرسه شهدا کربلا، عطهر جنت، خیبر، ارم و چندی دیگر از داشتن نمازخانه محروم هستند، بیان داشت: به همین دلیل به صورت نوبتی در یک کلاس و با راهرو نماز میخوانند.

,

این مسئول عنوان کرد: فریضه نماز در تعلیم و تربیت مهم است که موجب می شود دانش آموزان رغبت پیدا کنند و با اقامه نماز روح معنوی خود را پرورش دهند.

,

گفتنی است در پایان این نشست به رفع مشکلات مربوط در مدارس و مراکز فرهنگی در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر اقامه نماز پرداخته شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه