اخبار داغ

نماینده مردم سراب در مجلس مطرح کرد؛

اگر رفع مشکلات مناطق زلزله زده تسریع پیدا نکند دچار مشکل جدی خواهیم شد/ بهتر می‌شد اگر جهانگیری سری به روستای "ایوق" هم می‌زد

اگر رفع  مشکلات مناطق زلزله زده تسریع پیدا نکند دچار مشکل جدی خواهیم شد/ بهتر می‌شد اگر جهانگیری سری به روستای "ایوق" هم می‌زد
داوودی بیان داشت: سراب منطقه سرد سیریست و تقریبا از اواسط پاییز شاهد بارش برف و یخبندان در منطقه می شویم و این موضوع می تواند در روستای زلزله زده ایوق بحران ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، بامداد دوشنبه ششم شهریور بود که زلزله‌ای به بزرگی 4.9 ریشتر شهر شربیان در آذربایجان شرقی را لرزاند.  کانون این زلزله روستای ایوق در شهر شربیان گزارش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

اما امروز با گذشت حدود دو ماه از این حادثه و با تمامی تلاش های صورت گرفته مسئولین امر آنچنان که باید نتوانسته اند شرایط در این روستای زلزله زده را برای زندگی عادی مردم هموار کنند.

,

داوودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار زیتون گفت: به علت شرایط اقلیمی منطقه و با توجه به فرارسیدن فصل سرما و مشکلات عدیده مردم منطقه مخصوصا روستای ایوق روند باز سازی مناطق باید سرعت و شتاب بیشتری پیدا کند.

,

وی افزود: باتوجه به اینکه مردم بار مالی بازسازی منازلشان را خودشان بر دوش میکشند، شرایط برای اهالی روستای ایوق که امسال با کمبود بارش نزولات آسمانی هم دست و پنجه نرم کردندسخت شده است.

,

داوودی بیان داشت: سراب منطقه سرد سیریست و تقریبا از اواسط پاییز شاهد بارش برف و یخبندان در منطقه می شویم و این موضوع می تواند در روستای زلزله زده ایوق بحران ایجاد کند. مسئولین امر باید توجه جدی به این روستا و اهالی آن داشته باشند.

,

 وی خاطر نشان کرد: در آمد مردم مناطق زلزله زده از کشت محصولات دیم است ولی امسال به علت مشکل آب و بارش های کم و از طرفی شرایط بعد از زلزله و مواجه شدن با مشکلات مالی اکنون برای تهیه بذر محصولات کشاورزی برای سال پیش رو دچار مشکل جدی شده اند. جهاد کشاورزی باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشد.

,

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دیشب مجددا زلزله ای در مقیاس ریشتر 4/3 دهم ریشتر با مرکزیت شربیان رخ داد که بلافاصله نیروهای امدادی جهت امداد رسانی به منطقه اعزام شدند که خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی و مالی چندانی نداشته است. ما با همراهی مسئولین شهرستان در ساعات اولیه زلزله از محل حادثه بازدید داشتیم و  پیگیر مشکلات بودیم.

,

او با اشاره به اینکه وضعیت بهداشتی مردم زلزله زده مناسب نیست و کمبود منابع بهداشتی سلامت جسمی مردم را تهدید میکند گفت:درخواست افزایش  کانکس به تعداد 30عدد و همچنین استقرار حمام و سرویس بهداشتی را از مسئولین ذی ربط کرده ایم که مسئولین دولتی قول مساعدت داده اند و در آینده ای نزدیک این امکانات در محل آماده خواهد شد.

,

وی در عین حال که از تلاش های هلال احمر، اداره برق، ستاد بحران و بنیاد مسکن تشکر کرد و گفت: حدود 2 ماه از وقوع زلزله سپری میشود با تمامی تلاش ها هنوز مشکلات منطقه به طور کامل  رفع نشده  و این موضوع را شخصا  به اطلاع جناب آقای نجار رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه کشور رسانده ام و امیدوارم تصمیم جدی برای این امر بگیرند.

,

داوودی ضمن انتقاد از نوع سفر معاون اول رئیس جمهور که هفته گذشته به منطقه داشت گفت: بهتر بود معاون اول وقتی را هم برای مردم منطقه زلزله زده اختصاص میداد و از نزدیک مشکلات را می دید و دستورات لازم را می داد.

,

وی در پایان خواستار افزایش نگاه ویژه دولت به مناطق زلزله زده شربیان شد و اظهار داشت:امیدواریم با کمک مسئولین دولتی و تسریع در روند ساخت و سازها و رفع مشکلات موجود شاهد کم شدن درد و آلام مردم  منطقه باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه