اخبار داغ

رئیس حوزه علمیه کشور:

انقلاب اسلامی معادلات خاورمیانه و دنیا را تغییر داده است/ اگر ضروریات الهیات جدید را نشناسیم نمیتوانیم پاسخگو باشیم

انقلاب اسلامی معادلات خاورمیانه و دنیا را تغییر داده است/ اگر ضروریات الهیات جدید را نشناسیم نمیتوانیم پاسخگو باشیم
آیت الله اعرافی گفت: انقلاب اسلامی معادلات خاورمیانه و دنیا را تغییر داده است و حوزه زمانی میتواند از حق مردم صیانت کند که معادلات را به خوبی بشناسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، آیت الله علیرضا اعرافی در هشتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نکات در عصر ما این است که در عصر انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار داشت: مهمترین مساله تحلیل قدرت معرفتی و تمدنی امروز است امام(ره) زمانی که سخن از انقلاب میگفتند نگاهی فراتر از انقلاب داشتند همانطور که نگاه و تاثیر عاشورا فراتر از یک مساله و بعد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی معادلات را در خاورمیانه و دنیا تغییر داد حوزه زمانی میتواند از حق مردم صیانت کند که شناخت معادلات همراه با معرفی مهمترین مساله باشد تا با بصیرت کافی به پیش رود ،در تاریخ ما بزرگانی چون خواجه نصیر طوسی را داشتیم که در یک مقطعی نگاه معرفتی داشتند .

,

مدیر حوزه علمیه کشور با اشاره به اینکه میدان مواجهه را باید بشناسیم عنوان کرد: اگر در میدانی فرعی که دشمن طراحی کرده وارد شویم از میدان اصلی بیرون میشویم میدانی که صیانت از قدرت غیر مادی و الهی بنیه آن است انقلاب اسلامی انقلابی است که از حوزه ها شروع شد غرب شناسی عاقلانه از ضروریت های امروز ماست امام (ره) این انقلاب را شروع و مقام معظم رهبری ادامه داد اما نیاز به برنامه دارد که طراحی این برنامه وظیف ماست.

,

 وی افزود: حوزه ای میتواند در این میدان نقش آفرین باشد که نظام آن عمیق، اصیل، اجتهادی و به روز باشد مگر میتوانیم در حوزه الهیات جدید که ارائه میشود غایب باشیم و پاسخگوی دنیا باشیم؟وقتی سخن از نو سازی و پیشرفت میشود به سمت غرب میروند و این اشتباه است اگر این میدان مواجهه را به درستی نشناسیم دچار فروپاشی اعتقادی میشویم. 

,

آیت الله اعرافی در خصوص مواجهه با آسیب های اجتماعی ظرفیت لازم برای مقابله را مورد نیاز دانست و تاکید کرد: باید قدم های بزرگی برداشته شود باید خویشتن و ضعف های خود را بشناسیم راه ما بازشناسی است و باید در میان سیاست زدگی و سیاست گریزی راه دقیق علمی و اسلامی را داشته باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: امروز باعصر گذشته فرق داریم رقیبان قوی داریم و در دنیا شناخته شده ایم تلاش خواهیم کرد در حوزه قدم هایی در موضوعات علمی معرفتی و برنامه ریزی بر میداریم که در حال تلاش هستیم و یک نگاه ما این است که حوزه باید به آسیب های اجتماعی برسد نگاه شورای عالی حوزه نسبت به استان ها اتقایی و واگذاری اختیارات است و نقاطی مانند تبریز باید متناسب با دنیا پیشرفت پیدا کند و خواستار همگامی روحانیون با این مساله هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه