اخبار داغ

یادداشت؛

چه کسانی به ترامپ گرا داده اند ؟

چه کسانی به ترامپ گرا داده اند ؟
رایزنی و درخواست فتنه گران از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای تشدید تحریم ها علیه ایران، شامل سه مرحله قبل از انتخابات مجلس هشتم، بعد از فتنه ی 88 و حماسه ی نهم دی و در آستانه ی انتخابات خبرگان و مجلس دهم می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،برای رسیدن به یک پاسخ مستند ومستدل به این سوال ، که چه کسانی به ترامپ برای فحاشی ها وتهدیدات اخیر وتشدید تحریم ها وسرانجام فشار برایران، برای امتیاز گیری بیشتر در ماجرای برجام گرا داده اند ، به اوکد داده اند ، زمینه را برای طرح جنین اتهامات واهی وبی اساس فراهم نموده اند ویا چراغ سبزبه او نشان داده اند ؛ بایدتاریخ سیاسی دهه اخیر را با دقت بسیار بالایی مرور کرد .

وقتی تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی خصوصاً تاریخ دهه اخیر ومنشاء تحریم ها وتاریخ صدور قطع نامه های شورای امنیت را بررسی می کنیم، وجه مشترک همه این حوادث تلخ واقدامات ناجوانمردانه بر علیه ملت شریف ایران در تشدید تحریم های یک جانبه وچند جانبه آمریکا واتحادیه اروپا علیه ملت شریف بصیر ومجاهد ایران ، رد پای اصلاح طلبان است .آنقدر این رد پا وتلاش مذبوحانه شفاف و محسوس بوده که جایی برای انکار وتردید نمی گذارد .

تحلیل گران وکارشناسان در بازخوانی نقش فتنه گران در تصویب تحریم‌ها علیه ایران معتقدند : «« همانطور که گفته شد، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی با مساعدت و گرا دادن اصلاح طلبان افراطی، ضمن تصویب سه قطعنامه (1737، 1734، 1803) نسل اول تحریم ها علیه ایران را تصویب و اجرایی ساختند. آنان تغییر نگرش مردم ایران، به قدرت رسیدن اصلاح طلبان افراطی، مهار و ساختار شکنی در ایران را به انتظار نشسته بودند. [1

در نتیجه این خیانتها و قطعنامه های صادره، تحریم های بزرگ اقتصادی در حوزه نفتی، پولی و بانکی، حمل و نقل، ودارو ومواد اولیه کارخانجات صنعتی به ایران تحمیل شد که منجر به تضعیف اقتصاد ملی، سقوط ارزش پول ملی و از همه مهمتر موجب فشار به معیشت مردم ووضعیت امروز حاکم در کشورشد.

««
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در 20 نوامبر 2009 با اشاره به سفر محسن مخملباف به واشنگتن و درخواست وی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، به نقل از مخملباف می نویسد: «ما به تحریم های اقتصادی که فشار را بر ایران زیادتر می کند محتاجیم. ما می خواهیم اوباما بگوید که او پشتیبان دمکراسی است. اگر چنین نگوید طرفداران خود را در ایران از دست خواهد داد[2].»

««
همچنین هفته نامه آمریکایی تایم نیز در همان مقطع ( 23 نوامبر 2009 ) در مقاله ای تحت عنوان "سبزها دست به دامن آمریکا می شوند" به قلم رابین رایت و به نقل از مخملباف می نویسد: «اعمال تحریم های اقتصادی باعث خواهد شد، ایران متوجه شود جهان نسبت به آنچه که در این کشور می گذرد بی تفاوت نیست[3

رایزنی و درخواست فتنه گران از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای تشدید تحریم ها علیه ایران، شامل سه مرحله قبل از انتخابات مجلس هشتم، بعد از فتنه ی 88 و حماسه ی نهم دی و در آستانه ی انتخابات خبرگان و مجلس دهم می شود.

با گرای اصلاح طلبان افراطی مرحله اول تحریم ها، قبل از انتخابات مجلس هشتم و از طریق " قطعنامه ی 1747 " در فروردین 1386 کلید زده شد. تحریم های مصوب در این قطعنامه شامل، تحریم شرکت های ایرانی مرتبط با فعالیت های هسته ای و ممنوعیت واردات و صادرات تسلیحاتی بود.

هدف از این تحریم ها، تاثیر گذاری بر افکار عمومی و رویگردان نمودن آنان از جریان اصول گرایی در آستانه ی انتخابات مجلس بود که باید درادامه، منتج به پیروزی اصلاح طلبان افراطی در مجلس و استیضاح دولت نهم و همچنین محدود سازی رهبری و تغییر قانون اساسی می گردید.

««
در همین راستا سایت ویکی لیکس در سند 07iranrpoduba123 با اشاره به نامه محرمانه یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو حزب منحله مشارکت به وزارت خارجه آمریکا از طریق سفارت ایالات متحده در دبی (در آوریل 2007/ 1386) می نویسد: « نماینده مجلس تصویب قطعنامه 1737 و 1747 شورای امنیت را به عنوان دیپلماسی موثر ستود و به خصوص تلاش ها و شعارهای معاون وزیر (خارجه) آقای برنز را ستایش کرد»

««
ویکی لیکس در این سند به خاطر ملاحظات امنیتی از ذکر نام این نماینده خودداری کرده و در ادامه می نویسد: «...اگر قطعنامه ی دیگری در سازمان ملل به دنبال قطعنامه ی 1747 تصویب شود، گروه اصلاح طلب عزم دارد اول متکی و سر انجام احمدی نژاد را استیضاح کند... هدف نهایی اصلاح طلبان حزب مشارکت، تغییر قانون اساسی برای از بین بردن و یا تغییر موقعیت مقام رهبری به یک مقام منتخب پاسخگو است»

در این رابطه با گرای مجدد اصلاح طلبان افراطی و با هدف تاثیر هرچه بیشتر بر افکار عمومی در انتخابات مجلس هشتم (24 اسفند 1386 ) در تاریخ 13 اسفند 86 قطعنامه 1803 علیه ایران به تصویب شورای امنیت رسید. [4]»»

مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه»بر دراین خصوص تصریح کرد: آقای مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی که از مسئولان عالیرتبه نظام هستند، نوار صوتی دارند که در آن نوار صوت با یکی از همکاران‌شان تماس می‌گیرند و وقتی می‌بینند که او قرار است از محل زندگی‌اش به واشنگتن برود، از او می‌خواهند حتماً با خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد تا تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد، هم نوار صوتی این مکالمه وجود دارد و هم آن طرف مقابل این مسئله را مطرح کرده است[5].

*
رژیم تحریم‌های فعلی ایران، ریشه در قطعنامه 1929 شورای امنیت دارد که 25 خرداد 1389 (ژوئن 2010) صادر شد. تمام تحریم‌های یکجانبه‌ای که اکنون به‌عنوان تحریم‌های موثر علیه ایران از آنها یاد می‌شود (تحریم‌های انرژی و مالی) در واقع براساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است.

*
برخی تحلیل گران معتقدند : قطعنامه 1929 که دقیقا در سالگرد فتنه 88 تصویب شد، محصول تامل راهبردی امریکا و بقیه متحدینش درباره نحوه کمک به فتنه 88 در ایران –که رو به افول نهاده بود- و یکی از خروجی های بازنگری استراتژیک امریکا در سیاست خود درباره ایران پس از فتنه 88 است. در زمستان 88 و بهار 89 بحث های مفصل و بسیار مهمی در امریکا صورت گرفت در این باره که امریکا چگونه باید با توجه به تحولات داخلی ایران، راهبرد خود را بازنویسی کند تا در تغییر محاسبات مردم و حاکمیت در ایران موفق باشد. این بازنگری، اگرچه در اصل یک فعالیت به شدت پنهان درون دولت امریکا بوده است، اما کاملا محرمانه نمانده و در همان ایام بخش های مهمی از آن به محیط علنی و رسانه ای راه یافته است.

وزیر امورخارجه آمریکا ورئیس جمهور آمریکا که بارها وبارها ،صراحتاً به بهانه های مختلف، حمایت همه جانبه خودرا از فتنه 88 وسران اصلاح طلب فتنه ودیگر اصلاح طلبان فعال درفتنه 88 اعلام نموده بود وفتنه گران واصلاح طلبان را مایه امید خود خوانده بود ؛ درراستای هدفمند کردن حمایت های خود ، در کوران فتنه 88 هیلاری کلینتون وزیرامورخارجه آمریکا نامه ای برای سران اصلاح طلب فتنه 88 می نویسد. واز آنها می خواهد که برای آمریکا روشن ومشخص کنند که ؛ آمریکا در حمایت از آنها چه کارهایی را باید انجان دهد وچه کارهایی را نباید انجام دهد.

سران فتنه در پاسخ به این درخواست وزیرامورخارجه آمریکا یک نامه 8 صفحه ای در نهم آذرماه سال دقیقاً1388 یکماه قبل از قیام وحماسه 9 دی وسیلی مخوف ملت به سران اصلاح طلب فتنه گر و دیگر اصلاح طلبان حامی فتنه می نویسند، وبه قول مایکل لدین این نامه به واسطه یکی از دوستان سناتور "چاک شومر" که در وال‌ استریت کار می کرده و با طرف های ایرانی مرتبط بوده، به واشینگتن فرستاده شده است.

این نامه را مایکل لدین عضو ارشد نومحافظه کاران امریکایی و مسئول پرونده سیاست داخلی ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی ها (FDD) در واشینگتن، روز 20 مرداد در وب سایت فوربس منتشر کرد ه است . ومی گوید

مایکل لدین صراحتا بیان داشته این نامه از طرف جریان فتنه 88 درایران ، در پاسخ به نامه ودرخواستی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا برای سران فتنه نوشته بود ؛ واکلینتون از سران فتنه خواسته بود؛ برای آمریکا روشن کند که دقیقا برای دفاع از فتنه 88 چه باید بکنند و چه نباید بکنند.

بنا به فرمایش دکتر حداد عادل، پاسخی که به این نامه داده شده، به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن، که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاهرویی به بار می‌آورد. آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد، به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند [6].

سران کشورهای آمریکا ورژیم صهیونیستی ، وقتی دیدند فتنه آنها در کشور ایران ، در نهم دیماه 88 توسط ملت شریف وفهیم وبصیر ایران اسلامی مهارشد ، سخت خشمگین شدند . چون چنینی واقعه ای در مخیره آنهاهم نمی گنچید ، ودر نقشه ها وبرنامه های آنها چنین رخدادی پیش بینی نشده بود . آنها با گراهای غلطی که از نوکران ایرانی خود دریافت می کردند ، کار انقلاب اسلامی را تمام شده فرض کرده بودند .

لذا وقتی با وحدت کمر شکن وفتنه ستیز مردم مسلمان وانقلابی ایران حول محورولایت برای درهم شکناندن هیمنه فتنه وفتنه گران مواجه شدند ، به درخواست سران فتنه واصلاح طلبان افراطی فعال در فتنه 88 ، وبا گراها وکدهایی که آنها برای آمریکایی ها وصهیونیستها مخابره می کردند ، بهانه هسته ای ومحدود نمودن فعالیت های هسته ای ایران ؛ اما در عمل با هدف تنفس مصنوعی به اصلاجر طلبان افراطی فعال در فتنه وسران فتنه اقدامات خصمانه را انجام دادند که هنوز ادامه دارد.

برخی فکر می کنند گرا دادن وکد دادان به دشمن کار عجیب وغریبی است ودنبال شاخ ودم برایش می گردند . در حالیکه راحت ترین کار ممکن است . وممکن است توسط افراد دلسوز بدون هر گونه قصد وغرض ومرض سیاسی هم اتفاق بیفتد .

در کارهای اطلاعاتی وضد اطلاعاتی وجاسوسی وضد جاسوسی ، بهترین ومطمئن ترین وراحت ترین روش جاسوسی وکسب اطلاعات از دشمن ، روش آشکارودم دستی معروف به اطلاعات روزنامه ای ورسانه ای است . آمریکا که از مجهزترین امکانات وابزاروعلم روز جاسوسی برخورداراست ، از این روش جاسوسی وکسب اطلاعات آشکار نیز نهایت بهره برداری را نموده است .

کافی است در هر کشوری یک یا دونفر که زبان فارسی را خوب بدانند، در اتاقکی بنشینند وروزانه، روزنامه ها ونشریات وسخنرانیهای مسئولین وبرنامه های تلویزیونی ایران را تماشا کنند ، هرآنچه یک دشمن قدار وقلدور مثل آمریکا ورژیم صهیونیستی بخواهد نیاز داشته باشد که باید سالها برای تحصیل آن اطلاعات جاسوس تربیت کند ومیلیونها دلار هزینه کند به رایگان وبدون زحمت بدست خواهد آورد .

دشمنان جمهوری اسلامی ایران با روش جاسوسی آشکار هر آنچه بخواهند ونیاز داشته باشند ، از گرانی سیب زمینی وپیاز گرفته ، تا به دروغ متهم کردن مردم به ساندیس خوری وپررنگ وحجیم وانبوه نشاندن آن اقلیتی برای شکست مفتضحانه برجام وارد خیابانها شدند وجشن وپایکوبی کردند، نشان دادن توقعات مردم از برحام با به تصویر کشاندن دلار در کنار یک اسکناس پانصد تومانی دردست مردم ؛ متهم کردن نظام بخاطر جذب چند رای ضد نظام وبه سخره گرفتن حجاب در سریالهای خانوادگی ووتحلیل های سیاسی در برنامه های ورزشی تا اختلاف بین سران قوا وپخش زنده رادیویی جلسات علنی مجلس ووهجمه به نهاد های انقلابی ومقدس مثل بسیج وسپاه ومنزوی شدن نیزوهای ارزشی وانقلابی و..... می توانند روزانه از لابلای روزنامه ها ونشریات و برنامه های تلویزیونی ورادیویی وسخنرانی ها ومصاحبه های مسئولین وسیاسیون ؛اطلاعات در رده های مخلف امنیتی واجتماعی ، سیاسی وفرهنگی ومیزان نارضایتی مردم کسب ونزد خود دسته بندی وپرورش دهند

حالا شما تصور کنید ، درمناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ، چه کدهایی به آن سوی مرزها مخابره شد؟ نظام را متهم کردن به اینکه در 38 سال گذشته فقط مشغول زندانی کردن وشکنجه دادن واعدام مردم بوده چه پیامهایی می تواند برای بهانه جویان وحامیان دروغین حقوق بشر وقطعامه نویسان وتحریم کنندگان داشته باشد ؟

)مجملش گفتم نکردم زان *بیان ورنه هم لبها بسوزد هم زبان(

[1]
ـ گروه سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا http://dana.ir/596237 شناسه خبر 596237

[2] ـ همان

[3] ـ همان

[4] ـ همان

[5] ـ ـ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951011001862

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب, برای رسیدن به یک پاسخ مستند ومستدل به این سوال ، که چه کسانی به ترامپ برای فحاشی ها وتهدیدات اخیر وتشدید تحریم ها وسرانجام فشار برایران، برای امتیاز گیری بیشتر در ماجرای برجام گرا داده اند ، به اوکد داده اند ، زمینه را برای طرح جنین اتهامات واهی وبی اساس فراهم نموده اند ویا چراغ سبزبه او نشان داده اند ؛ بایدتاریخ سیاسی دهه اخیر را با دقت بسیار بالایی مرور کرد, .,
,
, وقتی تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی خصوصاً تاریخ دهه اخیر ومنشاء تحریم ها وتاریخ صدور قطع نامه های شورای امنیت را بررسی می کنیم، وجه مشترک همه این حوادث تلخ واقدامات ناجوانمردانه بر علیه ملت شریف ایران در تشدید تحریم های یک جانبه وچند جانبه آمریکا واتحادیه اروپا علیه ملت شریف بصیر ومجاهد ایران ، رد پای اصلاح طلبان است .آنقدر این رد پا وتلاش مذبوحانه شفاف و محسوس بوده که جایی برای انکار وتردید نمی گذارد, .,
,
, تحلیل گران وکارشناسان در بازخوانی نقش فتنه گران در تصویب تحریم‌ها علیه ایران معتقدند, : «« , همانطور که گفته شد، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی با مساعدت و گرا دادن اصلاح طلبان افراطی، ضمن تصویب سه قطعنامه (1737، , 1734, ، , 1803) , نسل اول تحریم ها علیه ایران را تصویب و اجرایی ساختند. آنان تغییر نگرش مردم ایران، به قدرت رسیدن اصلاح طلبان افراطی، مهار و ساختار شکنی در ایران را به انتظار نشسته بودند, . [, 1, ,
,
, در نتیجه این خیانتها و قطعنامه های صادره، تحریم های بزرگ اقتصادی در حوزه نفتی، پولی و بانکی، حمل و نقل، ودارو ومواد اولیه کارخانجات صنعتی به ایران تحمیل شد که منجر به تضعیف اقتصاد ملی، سقوط ارزش پول ملی و از همه مهمتر موجب فشار به معیشت مردم ووضعیت امروز حاکم در کشورشد, .

««
,
,
, روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در 20 نوامبر 2009 با اشاره به سفر محسن مخملباف به واشنگتن و درخواست وی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، به نقل از مخملباف می نویسد: «ما به تحریم های اقتصادی که فشار را بر ایران زیادتر می کند محتاجیم. ما می خواهیم اوباما بگوید که او پشتیبان دمکراسی است. اگر چنین نگوید طرفداران خود را در ایران از دست خواهد داد, [, 2, ].»

««
,
,
, همچنین هفته نامه آمریکایی تایم نیز در همان مقطع ( 23 نوامبر 2009 ) در مقاله ای تحت عنوان "سبزها دست به دامن آمریکا می شوند" به قلم رابین رایت و به نقل از مخملباف می نویسد: «اعمال تحریم های اقتصادی باعث خواهد شد، ایران متوجه شود جهان نسبت به آنچه که در این کشور می گذرد بی تفاوت نیست, [, 3, ,
,
, رایزنی و درخواست فتنه گران از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای تشدید تحریم ها علیه ایران، شامل سه مرحله قبل از انتخابات مجلس هشتم، بعد از فتنه ی 88 و حماسه ی نهم دی و در آستانه ی انتخابات خبرگان و مجلس دهم می شود, .,
,
, با گرای اصلاح طلبان افراطی مرحله اول تحریم ها، قبل از انتخابات مجلس هشتم و از طریق " قطعنامه ی , 1747 " , در فروردین 1386 کلید زده شد. تحریم های مصوب در این قطعنامه شامل، تحریم شرکت های ایرانی مرتبط با فعالیت های هسته ای و ممنوعیت واردات و صادرات تسلیحاتی بود, .,
,
, هدف از این تحریم ها، تاثیر گذاری بر افکار عمومی و رویگردان نمودن آنان از جریان اصول گرایی در آستانه ی انتخابات مجلس بود که باید درادامه، منتج به پیروزی اصلاح طلبان افراطی در مجلس و استیضاح دولت نهم و همچنین محدود سازی رهبری و تغییر قانون اساسی می گردید, .

««
,
,
, در همین راستا سایت ویکی لیکس در سند , 07iranrpoduba123 , با اشاره به نامه محرمانه یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو حزب منحله مشارکت به وزارت خارجه آمریکا از طریق سفارت ایالات متحده در دبی (در آوریل 2007/ 1386) می نویسد: « نماینده مجلس تصویب قطعنامه 1737 و 1747 شورای امنیت را به عنوان دیپلماسی موثر ستود و به خصوص تلاش ها و شعارهای معاون وزیر (خارجه) آقای برنز را ستایش کرد, »

««
,
,
, ویکی لیکس در این سند به خاطر ملاحظات امنیتی از ذکر نام این نماینده خودداری کرده و در ادامه می نویسد: «...اگر قطعنامه ی دیگری در سازمان ملل به دنبال قطعنامه ی 1747 تصویب شود، گروه اصلاح طلب عزم دارد اول متکی و سر انجام احمدی نژاد را استیضاح کند... هدف نهایی اصلاح طلبان حزب مشارکت، تغییر قانون اساسی برای از بین بردن و یا تغییر موقعیت مقام رهبری به یک مقام منتخب پاسخگو است, »,
,
, در این رابطه با گرای مجدد اصلاح طلبان افراطی و با هدف تاثیر هرچه بیشتر بر افکار عمومی در انتخابات مجلس هشتم (24 اسفند 1386 ) در تاریخ 13 اسفند , 86 , قطعنامه 1803 علیه ایران به تصویب شورای امنیت رسید, . [4]»»,
,
, مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه»بر دراین خصوص تصریح کرد: آقای مهدی هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی که از مسئولان عالیرتبه نظام هستند، نوار صوتی دارند که در آن نوار صوت با یکی از همکاران‌شان تماس می‌گیرند و وقتی می‌بینند که او قرار است از محل زندگی‌اش به واشنگتن برود، از او می‌خواهند حتماً با خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد تا تحریم‌ها علیه ایران افزایش یابد، هم نوار صوتی این مکالمه وجود دارد و هم آن طرف مقابل این مسئله را مطرح کرده است, [, 5, ].

*
,
,
, رژیم تحریم‌های فعلی ایران، ریشه در قطعنامه 1929 شورای امنیت دارد که 25 خرداد 1389 (ژوئن 2010) صادر شد. تمام تحریم‌های یکجانبه‌ای که اکنون به‌عنوان تحریم‌های موثر علیه ایران از آنها یاد می‌شود (تحریم‌های انرژی و مالی) در واقع براساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است, .

*
,
,
, برخی تحلیل گران معتقدند : قطعنامه 1929 که دقیقا در سالگرد فتنه 88 تصویب شد، محصول تامل راهبردی امریکا و بقیه متحدینش درباره نحوه کمک به فتنه 88 در ایران –که رو به افول نهاده بود- و یکی از خروجی های بازنگری استراتژیک امریکا در سیاست خود درباره ایران پس از فتنه 88 است. در زمستان 88 و بهار , 89 , بحث های مفصل و بسیار مهمی در امریکا صورت گرفت در این باره که امریکا چگونه باید با توجه به تحولات داخلی ایران، راهبرد خود را بازنویسی کند تا در تغییر محاسبات مردم و حاکمیت در ایران موفق باشد. این بازنگری، اگرچه در اصل یک فعالیت به شدت پنهان درون دولت امریکا بوده است، اما کاملا محرمانه نمانده و در همان ایام بخش های مهمی از آن به محیط علنی و رسانه ای راه یافته است, .,
,
, وزیر امورخارجه آمریکا ورئیس جمهور آمریکا که بارها وبارها ،صراحتاً به بهانه های مختلف، حمایت همه جانبه خودرا از فتنه 88 وسران اصلاح طلب فتنه ودیگر اصلاح طلبان فعال درفتنه 88 اعلام نموده بود وفتنه گران واصلاح طلبان را مایه امید خود خوانده بود ؛ درراستای هدفمند کردن حمایت های خود ، در کوران فتنه 88 هیلاری کلینتون وزیرامورخارجه آمریکا نامه ای برای سران اصلاح طلب فتنه 88 می نویسد. واز آنها می خواهد که برای آمریکا روشن ومشخص کنند که ؛ آمریکا در حمایت از آنها چه کارهایی را باید انجان دهد وچه کارهایی را نباید انجام دهد, .,
,
, سران فتنه در پاسخ به این درخواست وزیرامورخارجه آمریکا یک نامه 8 صفحه ای در نهم آذرماه سال دقیقاً1388 یکماه قبل از قیام وحماسه 9 دی وسیلی مخوف ملت به سران اصلاح طلب فتنه گر و دیگر اصلاح طلبان حامی فتنه می نویسند، وبه قول مایکل لدین این نامه به واسطه یکی از دوستان سناتور "چاک شومر" که در وال‌ استریت کار می کرده و با طرف های ایرانی مرتبط بوده، به واشینگتن فرستاده شده است, .,
,
, این نامه را مایکل لدین عضو ارشد نومحافظه کاران امریکایی و مسئول پرونده سیاست داخلی ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی ها, (FDD) , در واشینگتن، روز 20 مرداد در وب سایت فوربس منتشر کرد ه است . ومی گوید,
,
, مایکل لدین صراحتا بیان داشته این نامه از طرف جریان فتنه 88 درایران ، در پاسخ به نامه ودرخواستی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا برای سران فتنه نوشته بود ؛ واکلینتون از سران فتنه خواسته بود؛ برای آمریکا روشن کند که دقیقا برای دفاع از فتنه 88 چه باید بکنند و چه نباید بکنند, .,
,
, بنا به فرمایش دکتر حداد عادل، پاسخی که به این نامه داده شده، به اندازه‌ای شرم‌آور است که تا ابد برای نویسندگان آن، که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاهرویی به بار می‌آورد. آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد، به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند, [, 6, ].,
,
, سران کشورهای آمریکا ورژیم صهیونیستی ، وقتی دیدند فتنه آنها در کشور ایران ، در نهم دیماه 88 توسط ملت شریف وفهیم وبصیر ایران اسلامی مهارشد ، سخت خشمگین شدند . چون چنینی واقعه ای در مخیره آنهاهم نمی گنچید ، ودر نقشه ها وبرنامه های آنها چنین رخدادی پیش بینی نشده بود . آنها با گراهای غلطی که از نوکران ایرانی خود دریافت می کردند ، کار انقلاب اسلامی را تمام شده فرض کرده بودند, .,
,
, لذا وقتی با وحدت کمر شکن وفتنه ستیز مردم مسلمان وانقلابی ایران حول محورولایت برای درهم شکناندن هیمنه فتنه وفتنه گران مواجه شدند ، به درخواست سران فتنه واصلاح طلبان افراطی فعال در فتنه 88 ، وبا گراها وکدهایی که آنها برای آمریکایی ها وصهیونیستها مخابره می کردند ، بهانه هسته ای ومحدود نمودن فعالیت های هسته ای ایران ؛ اما در عمل با هدف تنفس مصنوعی به اصلاجر طلبان افراطی فعال در فتنه وسران فتنه اقدامات خصمانه را انجام دادند که هنوز ادامه دارد, .,
,
, برخی فکر می کنند گرا دادن وکد دادان به دشمن کار عجیب وغریبی است ودنبال شاخ ودم برایش می گردند . در حالیکه راحت ترین کار ممکن است . وممکن است توسط افراد دلسوز بدون هر گونه قصد وغرض ومرض سیاسی هم اتفاق بیفتد, .,
,
, در کارهای اطلاعاتی وضد اطلاعاتی وجاسوسی وضد جاسوسی ، بهترین ومطمئن ترین وراحت ترین روش جاسوسی وکسب اطلاعات از دشمن ، روش آشکارودم دستی معروف به اطلاعات روزنامه ای ورسانه ای است . آمریکا که از مجهزترین امکانات وابزاروعلم روز جاسوسی برخورداراست ، از این روش جاسوسی وکسب اطلاعات آشکار نیز نهایت بهره برداری را نموده است, .,
,
, کافی است در هر کشوری یک یا دونفر که زبان فارسی را خوب بدانند، در اتاقکی بنشینند وروزانه، روزنامه ها ونشریات وسخنرانیهای مسئولین وبرنامه های تلویزیونی ایران را تماشا کنند ، هرآنچه یک دشمن قدار وقلدور مثل آمریکا ورژیم صهیونیستی بخواهد نیاز داشته باشد که باید سالها برای تحصیل آن اطلاعات جاسوس تربیت کند ومیلیونها دلار هزینه کند به رایگان وبدون زحمت بدست خواهد آورد, .,
,
, دشمنان جمهوری اسلامی ایران با روش جاسوسی آشکار هر آنچه بخواهند ونیاز داشته باشند ، از گرانی سیب زمینی وپیاز گرفته ، تا به دروغ متهم کردن مردم به ساندیس خوری وپررنگ وحجیم وانبوه نشاندن آن اقلیتی برای شکست مفتضحانه برجام وارد خیابانها شدند وجشن وپایکوبی کردند، نشان دادن توقعات مردم از برحام با به تصویر کشاندن دلار در کنار یک اسکناس پانصد تومانی دردست مردم ؛ متهم کردن نظام بخاطر جذب چند رای ضد نظام وبه سخره گرفتن حجاب در سریالهای خانوادگی ووتحلیل های سیاسی در برنامه های ورزشی تا اختلاف بین سران قوا وپخش زنده رادیویی جلسات علنی مجلس ووهجمه به نهاد های انقلابی ومقدس مثل بسیج وسپاه ومنزوی شدن نیزوهای ارزشی وانقلابی و..... می توانند روزانه از لابلای روزنامه ها ونشریات و برنامه های تلویزیونی ورادیویی وسخنرانی ها ومصاحبه های مسئولین وسیاسیون ؛اطلاعات در رده های مخلف امنیتی واجتماعی ، سیاسی وفرهنگی ومیزان نارضایتی مردم کسب ونزد خود دسته بندی وپرورش دهند,
,
, حالا شما تصور کنید ، درمناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ، چه کدهایی به آن سوی مرزها مخابره شد؟ نظام را متهم کردن به اینکه در 38 سال گذشته فقط مشغول زندانی کردن وشکنجه دادن واعدام مردم بوده چه پیامهایی می تواند برای بهانه جویان وحامیان دروغین حقوق بشر وقطعامه نویسان وتحریم کنندگان داشته باشد ؟,
,
, ), مجملش گفتم نکردم زان *بیان ورنه هم لبها بسوزد هم زبان, (

[1]
,
,
, ـ گروه سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا, http://dana.ir/596237 , شناسه خبر 596237,
,
, [2] , ـ همان,
,
, [3] , ـ همان,
,
, [4] , ـ همان,
,
, [5] , ـ ـ, http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951011001862,

سید مختار موسوی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه