اخبار داغ

گیلان دارای شرایطی مناسب برای صادرات میوه به روسیه؛

ظرفیت عظیم صادرات میوه به روسیه و فرصتی طلایی که منطقه آزاد انزلی نباید از آن غافل شود

ظرفیت عظیم صادرات میوه به روسیه و فرصتی طلایی که منطقه آزاد انزلی نباید از آن غافل شود
کشور روسیه یکی از بزرگترین وارد کننده های میوه در جهان است که منطقه آزاد انزلی با نگاه ویژه صادراتی به بازار میوه در این کشور می تواند سالانه میلیاردها ریال برای کشور ارز آوری نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری افق انزلی منطقه آزاد انزلی یکصدا مهمترین مناطق آزاد تجاری کشور است که با اتصال آن به شبکه حمل و نقل ریلی و تکمیل کریدور شمال_جنوب اهمیت این منطقه برای تجارت با اروپا دو چندان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری افق انزلی ,

هرچند که این منطقه در طول چند سال گذشته روند رو به رشد و چشمگیری را در مسیر توسعه داشته است اما همچنان نیازمند تلاش بیشتری برای به دست آوردن بازار تجاری کشورهای حاشیه دریای کاسپین و مشخصا کشور روسیه هستیم.
روسیه سالانه میلیون خانواده تن میوه را از کشورهای مختلف و مشخصا کشور ترکیه وارد میکند و کشورهای صادر کننده میوه به روسیه درامد کلانی را از این طریق به دست می آورند.

,
,

با تغییر سیاست های بین المللی روسیه و نگاه ویژه این کشور نسبت به جمهوری اسلامی می توان از این ظرفیت عظیم برای توسعه اقتصادی کشور و ارز آوری استفاده کرد.

,

اما صادرات به بازار پر مصرف و پر رقیب روسیه نیازمند رعایت بسیاری از قوانین و مقررات همسطح اروپا است تا بتوان در آن موفق بود و از همه مهمتر شناخت مقررات حقوقی و گمرکی و همچنین بازارهای منطقه ای است که اکنون صادر کنندگان ایرانی بیش از همه مسکو پایتخت، شهرهای پیرامونی و همچنین سن پطرزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه را مورد توجه قرار داده اند.

,

صادرات میوه وسبزیجات تازه از ایران به روسیه به صورت روزانه می تواند یکی از اصلی ترین فعالیت های بخش خصوصی باشد که حداقل تا سال ۲۰۲۰ بازار آن تضمین است و پس از آن هم وعده به نتیجه رسیدن خودکفایی داخلی داده شده است.

,

منطقه آزاد انزلی معافیتهای مالیاتی ویژه ای را برای سرمایه گذاران و تجار در نظر گرفت است که شرایط را برای حضور صادر کنندگان راحت تر میکند. از سویی جلسات مشترک طی سال گذشته و سال جاری میان سرمایه گذاران روسی و مدیران منطقه آزاد انزلی و بازدید این سرمایه گذاران از زیر ساختهای این منطقه، نوید بخش آینده ای پر رونق اقتصادی میان دو کشور ایران و روسیه است.

,

اما بازار میوه در کشور روسیه به جز فراهم کردن شرایط سیاسی و اقتصادی نیازمند اعتماد سازی در خصوص کیفیت میوه ها نیز هست.چرا که میوه های وارد شده از دیگر کشورها به روسیه از سموم و آفات کمتری برخوردار هستند اما میوه ها در کشور ما دارای درجه بالایی از سموم و آفات هستند بنابر این روسها در شرایط فعلی ترجیح میدهند که این میوه ها را از دیگر کشورها وارد نمایند.

,

البته ناگفته نماند، قطعا اگر بتوان اعتماد روسها را در خصوص خرید میوه از بازار ایران و از مجرای منطقه آزاد انزلی جلب کرد، کشاورزانی هستند که حاضر رویکرد پرورش میوه های خود را صادرات محور کنند.

,

پر واضح است که برای رسیدن به موفقیت در این موضوع شناخت روش‌های مناسب حمل و نقل کالاهای ایرانی به روسیه، بررسی فرصت‌های روز و آتی تجارت با روسیه، معرفی وسعت و حجم مبادلات بازار مشترک ایران و روسیه، پیش نیازهای بنگاه‌های ایرانی جهت تجارت با روسیه، آشنایی با استانداردهای کالایی و خدمات بازار روسیه و معرفی کالاهای ایرانی دارای مزیت جهت تجارت با روسیه  باید مورد توجه قرار گیرد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه