اخبار داغ

تولید ۱۰ هزارتن پسته صادراتی در استان مرکزی/ ۷۰ درصد پسته تولیدی استان صادر می شود

تولید ۱۰ هزارتن پسته صادراتی در استان مرکزی/ ۷۰ درصد پسته تولیدی استان صادر می شود
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: ساوه و زرندیه قطب تولید پسته استان مرکزی هستند و هرساله دو هزارتن پسته از باغات ساوه صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، پسته یکی از اقلام معروف و برند صادراتی ایران است که روزگاری تولید آن محدود به استان کرمان و چند شهرستان همجوار بود ولی با توجه به شرایط مناسب جوی و خاک حاصلخیز شهرستان ساوه، شاهد گسترش باغات پسته در این شهرستان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر، , نارخبر،,

ساوه و زرندیه قطب تولید پسته استان مرکزی هستند

, ساوه و زرندیه قطب تولید پسته استان مرکزی هستند, ساوه و زرندیه قطب تولید پسته استان مرکزی هستند,

 محمودرضا خلیلی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه در گفتگو باخبرنگار ما در خصوص این محصول صادراتی گفت: ساوه و زرندیه قطب تولید پسته استان مرکزی هستند و هرساله دو هزارتن پسته از باغات ساوه صادر می شود.

,

وی افزود: سطح زیر کشت پسته در ساوه دو هزار و ۶۰۰ هکتار است که از ارقام احمدآقایی، کله قوچی و فندقی است.

,

خلیلی با اشاره به خام فروشی پسته بیان کرد: پسته تولیدی ساوه به صورت خام و فله ای به رفسنجان و کرمان منتقل می شود و تنها چهار واحد فرآوری فعال در ساوه داریم.

,

وی ادامه داد: پسته‌ ساوه بعد از برداشت به خط فرآوری برده شده و در پنج مرحله‌ی پوست‌گیری، شست‌وشو و جداسازی، نم‌گیری، خط آزمایش و خشک کردن ،سورتینگ شده و برای مصارف داخلی یا صادرات ارسال می‌شود.

,

صادرات پسته ساوه به سراسر دنیا

, صادرات پسته ساوه به سراسر دنیا, صادرات پسته ساوه به سراسر دنیا,

این مسئول اجرایی جهادکشاورزی اظهار کرد: پسته ساوه با توجه به شرایط خاک، دما و آب از بهترین پسته های تولیدی کشور است که با توجه به عدم وجود سم آفلاکتوسین برای صادرات مناسب است.

,

وی با اشاره به حضور پسته ساوه در اقصی نقاط جهان افزود: پسته تولیدی به کشورهای اروپایی، منطقه خلیج فارس و آسیای شرقی صادر می شود و کشور سخت گیری مانند ژاپن نیز کیفیت آن را تایید می کند.

,

خلیلی تاکید کرد: پسته محصول کم آبی است و با توجه به سازگاری با شرایط جوی ساوه، اقبال به کشت بیشتر این محصول ارزآور بیشتر شده است.

,

محمود بارانی تعاونی پسته کار استان مرکزی

, محمود بارانی تعاونی پسته کار استان مرکزی,

تولید ۱۰ هزارتن پسته صادراتی در استان مرکزی/کم آبی عمده ترین مشکل پسته کاران است

, تولید ۱۰ هزارتن پسته صادراتی در استان مرکزی/کم آبی عمده ترین مشکل پسته کاران است , تولید ۱۰ هزارتن پسته صادراتی در استان مرکزی/کم آبی عمده ترین مشکل پسته کاران است,

محمود بارانی رئیس هیئت‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی نیز گفت: در این استان حدود ۱۰ هزارتن پسته تولید می شود که ۷۰ درصد آن صادر می شود.

,

وی افزود: با توجه به تولید ارگانیک پسته در این خطه، کشورهای اروپایی و ژاپن خواهان پسته های تولیدی ما هستند.

,

بارانی با اشاره به مشکلات پسته کاران بیان کرد: کم آبی عمده ترین مشکل است که انتقال بخشی از پساب جنوب تهران به زرندیه می تواند به حل این مشکل کمک کند.

,

وی ادامه داد: طرح این انتقال آب به دولت داده شده است و حتی پسته کاران حاضر هستند درصورت موافقت دولت، هزینه آن را پرداخت کنند.

,

, ,

باغات پسته

, باغات پسته,

باغات پسته

, باغات پسته,

باغات پسته

, باغات پسته,

باغات پسته

, باغات پسته,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه