اخبار داغ

رئیس راهور بانه:

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی و ۲۶ درصدی تصادفات جرحی در بانه

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی و ۲۶ درصدی تصادفات جرحی در بانه
رئیس راهنمایی و رانندگی بانه از کاهش 50 درصدی آمار تصادفات فوتی و 26 درصد تصادفات جرحی در این شهرستان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرگرد سیروس عمید، امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: تصادفات منجر به فوت شهرستان بانه طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته  50 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به آمار تصادفات منجر به جرح در بانه نیز طی مدت مذکور افزود: تصادفات جرحی این شهرستان طی شش ماه گذشته در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته نیز 26 درصد کاهش داشته است.

سرگرد عمید، فرهنگ سازی؛ آموزش؛ نهادینه کردن فرهنگ احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقای فرهنگ ترافیکی در بانه را از جمله عوامل موثر در کاهش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در بانه طی شش ماهه اول سالجاری برشمرد.

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه با بیان اینکه همه متوفیان سانحه تصادفات داخل شهری در بانه را عابرین پیاده تشکیل می دهند خاطرنشان کرد؛ رعایت سرعت مطمئنه از طرف رانندگان در خیابان های اصلی و فرعی شهر و همچنین دقت عابرین در هنگام عبور از طول و عرض خیابان می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات در شهر بانه داشته باشد.

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه همچنین از برخورد با تخلفات ساکن در میادین و خیابان های این شهر هم خبر داد و گفت: ساماندهی وانت بارهای عرضه میوه فروش که اقدام به پارک دوبله و مورب در میادین و خیابان های اصلی می کنند و با این کار موجب ترافیک و کندی تردد می شوند نیز برخورد خواهد شد.

وی همچنین از اعمال قانون برای سرنشینان جلوی خودرو که کمربند ایمنی نبستند هم خبر داد و گفت: طبق قانون مصوب سال 89 سرنشیان جلوی خودرو نیز ملزم به بستن کمربند ایمنی هستند و رانندگان موظف هستند که سرنشینان جلوی خودروی خود را ملزم به بستن کمربند ایمنی کنند.

وی همچنین از رانندگان کلیه وسائط نقلیه موتوری درخواست کرد که بدون گواهینامه متناسب با خودروی مورد استفاده سوار وسیله نقلیه مذکور نشوند. این مسئول اظهار داشت: طبق قانون 723 مجازات اسلامی قانون گذار برای آن دسته از رانندگانی که بدون گواهینانه متناسب با وسیله نقلیه خود در شهر تردد دارند مجازات حبس نیز پیش بینی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه