اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

عزمی برای نظارت بانکی و حل مشکل صنعت وجود ندارد/مکاتبات محرمانه حکایت از اجحاف در حق آبه اردبیل دارد

عزمی برای نظارت بانکی و حل مشکل صنعت وجود ندارد/مکاتبات محرمانه حکایت از اجحاف در حق آبه اردبیل دارد
صدیف بدری نماینده مردم اردبیل - نیر - نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود گزارش اقدامات حوزه انتخابیه و ملی خود را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از آذرسلام، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اردبیل که در خانه مطبوعات برگزار شد؛ اظهار داشت: اختصاص یک درصد از فروش نفت به حمل و نقل ریلی کشور از اقدامات مناسب و موثر بوده است که سالانه حدود 1500 تا 2 هزار میلیارد تومان را شامل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرسلام,

*گشایش راهکار برای تامین اعتبار راه آهن اردبیل

,

بدری راه ریلی را ارزانترین و امن ترین راه برشمرد و گفت: از محل اعتبارات راه ریلی در سال های بعدی، سهم راه ریلی اردبیل نیز باید مشخص شود.

,

وی اولویت سازی موضوع راه آهن اردبیل را کار دسته جمعی نمایندگان برشمرد و گفت: بشدت روی این موضوع متمرکز هستیم تا مطالبه مردم استان جامه عمل بپوشد.

,

او با این عنوان که صد میلیارد تومان در یک سال به راه آهن تعلق گرفته است؛ گفت: این مقدار هم قابل قبول و رضایت بخش نبوده و در جلسه هفته بعد با وزیر راه و شهرسازی مجوز جذب اعتبار مناسب باید گرفته شود.

,

صدیف بدری با اشاره به 5 راه اهن اولویت دار کشور خاطر نشان ساخت: از این 5 مورد، سه مورد افتتاح شده و دو مورد نیز در دست افتتاح است، پس از این اولویت های از پیش تعیین شده، راه اهن اردبیل نیز به جد در اولویت سازی ملی و به سمت اجرایی شدن شتاب خواهد گرفت.

,

بدری زیرسازی راه اهن اردبیل را 600 میلیارد تومان و رو سازی را 400 میلیارد تومان برشمرد و گفت: در نبود راه ریلی، بزرگراه های استان باید از هر جهت شرق و غرب به مرکز استان راه مناسب داشته باشد که لازمه آن قیر رایگان بود که موفق شدیم مبلغ کمک به قیر رایگان را به 2400 میلیارد تومان برسانیم. این فرصت مناسبی برای راه سازی بود که در این راستا 6 کیلومتر از راه فیروز آباد زیر سازی شده و تا 20کیلومتر ادامه خواهد داشت.

,

وی در بخش بعدی سخنان خود گفت: با تصویب قیر رایگان برای دستگاه ها و نهادهای مورد نیاز، تمامی قیرهای سطح شهر رایگان باید اسفالت ریزی شود.

,

صدیف بدری درباره تعیین سهم قیر رایگان بین سازمان های استانی و شهری گفت: 10میلیارد تومان برای بنیاد مسکن و راه و شهرسازی- دو و نیم میلیارد تومان برای شهرداری زیر 50هزار نفر و 8 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس، سهم قیر تعیین شده است.

,

*بجای درگیری با فرماندار و مسئولین بنفع مردم کار کنیم

,

وی در لابلای سخنان خود با تاکید بر پرهیز از حاشیه سازی ها گفت: بجای درگیری با فرماندار یا دیگر مسئولین باید بنفع مردم و استان کار کرد.

,

 

,

*اعتبارات عمرانی استان اردبیل از 270 میلیارد به 516 میلیارد تومان رسید

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبارت عمرانی استان خبر داد و اضافه کرد: سهم اعتبارات عمرانی استان ها باید دو برابر افزایش می یافت؛ بنابر این اعتبار عمرانی استان اردبیل از 270 میلیارد تومان در سال گذشته به 516 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

,

او یادآور شد: برای راه روستایی 17 و نیم میلیارد تومان اختصاص یافته که علاوه بر این 6 میلیارد تومان دیگر با نامه نگاری و مکاتبات از وزیر راه و شهرسازی مجوز گرفته است.

,

*دولت در ارجاع لایحه مناطق ازاد به مجلس کوتاهی می کند

,

این نماینده با اشاره به کوتاهی دولت در ایجاد و تصویب مناطق آزاد رگفت: کلیات آن تصویب شده است و امضای 130 نماینده مجلس نیز پای آن خورده و به دست رئیس جمهور جهت معرفی این لایحه به مجلس با امضای وی؛ رسیده است، اما هنوز محقق نشده و در جلسه هفته بعد با جهانگیری مطرح خواهد شد.

,

*قدردانی از مدیریت ارشد قبلی استان و تلاش برای معرفی استاندار جدید و توانمند

,

بدری با قدردانی از خدمات استاندار اردبیل (مجید خدابخش ) درباره انتخاب استاندار جدید این استان نیز گفت: بر سر انتخاب استاندار اردبیل با نمایندگان استان متفق القول هستیم تا گزینه بومی معرفی شود اما سیاست دولت بر غیر بومی بوده که در این خصوص نیز نیز افراد توانمندی به وزارت کشور معرفی شده است؛ در ظاهر تبادل بحث و گفتگو های خوبی با وزارت کشور صورت گرفته که امیدواریم یکشنبه یا چهارشنبه هفته بعد این موضوع خاتمه داده شود.

,

وی تاکید کرد: مشکل استان اردبیل نه سیاسی؛ بلکه کاری بوده؛ این درحالی است که پتانسیل و ظرفیت های خوبی برای کار و توسعه نیز وجود دارد.

,

 

,

*مقصرین حادثه پلاسکو به قوه قضائیه معرفی شده است

,

وی در پاسخ به سوالی درباره مقصرین حادثه ساختمان تجاری پلاسکو تهران از نظر کمیسیون عمران مجلس گفت:  مقدار و سطح تقصیر را قو قضائیه باید تعیین کند آنچه وظیفه کمیسیون عمران بوده عمل شد و طی آن دستگاه های مقصر شناسایی و به این قوه فرستاده شد.

,

بدری ادامه داد: در راستای نوسازی بافت های کلنگی و قدیمی اعتبارت خوبی در نظر گرفته شده که براساس آن در طول سال، 270 محله باید نوسازی شود، متاسفانه در این باره نیز مدیرت واحدی وجود ندارد.

,

 

,

*خیانت و احجاف در حق آبه اردبیل مبرهن است

,

صدیف بدری درباره حقابه اردبیل نیز گفت: تمامی اقدامات صورت گرفته در گذشته  در این خصوص همگی نشان می دهد در حق استان اجحاف صورت گرفته که از حقوق ملت استان دفاع خواهیم کرد.

,

 

,

*استیضاح وزیر جهاد در صورت عدم تغییر برخی معاونت ها/مدیریت میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ضعیف است

,

بدری در ادامه مدیریت جهاد کشاورزی استان را زیر سوال برد و گفت: در حیطه ابیاری مکانیزه 85 درصد هزینه را دولت و 15 درصد را کشاورزان متقبل می شوند که عملکرد استان در این باره اصلاً خوب نیست و حتی وزیرجهاد طی تماسی با مدیرجهاد استان اظهار کرد که در این باره استان شما عقب مانده و به رتبه 27 تنزل یافته است.

,

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: با  توجه به ادبیات نامناسب و اقدامات منفی، چنانچه وزیر معاونت ها را تغییر ندهد استیضاح خواهد شد.

,

وی گفت: محصولات ما بازار مناسبی نداشته و علت آن به دولت و جهاد کشاورزی بر می گردد.

,

همچنین بدری در ادامه با اشاره به سفر کاری به کره جنوبی گفت: انواع محصولات این کشور مانند تلویزیون و ماشین را می خریم متاسفانه در قبال آن هیچ محصولی به این کشور فروخته نمی شود.

,

وی درباره صنعت توریسم نیز گفت: باید مدیران توانمند آورده شود و میراث فرهنگی کشور واقع گرایانه نگاه کند و به دنبال آن برنامه ریزی کند.در استان ما عملکرد خوبی در این مورد نصورت نگرفته است.

,

بدری  گفت: علاوه بر مدیریت توانمند برای جذب تویسم نیاز به زیر ساخت های هوایی، زمینی و غیره هستیم.

,

*عزمی برای حل مشکلات صنعت و نظارت بانکی دیده نمی شود

,

بدری در ادامه درباره نظارت بانکی دولت گفت: عملا هیچ کاری نشده و عزم جدی برای حل مشکلات صنعت دیده نمی شود.

,

*رتبه آسمانی اشتغال و زمینی بیکاری در اردبیل!

,

وی جایگاه اردبیل در اشتغال و بیکاری را ناراحت کننده دانست و گفت: در ایجاد اشتغال رتبه 29 و در بیکاری رتبه سوم را داریم و بنظر باید دولت حقیت ها را شفاف بیان کند؛  مدیران و مقامات استانی نیز برای توسعه استان، از انجام اقدمات قانونی و شفاف هراس نداشته باشند.

,

صدیف بدری در پایان با اشاره به اینکه 50 میلیارد تومان امسال به فرودگاه اردبیل هزینه گذاری شده است، گفت: باند جدید فرود و سالن مسافرین نوسازی خواهد شد علاوه بر این در سفر اخیر وزیر راه به اردبیل مبلغ 17 میلیارد تومان برای روشنایی فرودگاه اعتبار گرفته شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه