اخبار داغ

بازارچه عرضه مستقیم زعفران گامی برای شناسایی این محصول مهم فاروج

بازارچه عرضه مستقیم زعفران گامی برای شناسایی این محصول مهم فاروج
بخشدار بخش مرکزی شهرستان فاروج با اشاره به قطب بودن شهرستان فاروج در بحث تولید زعفران از ایجاد بازارچه عرضه مستقیم این محصول در شهرستان خبر داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من؛ شهرستان فاروج با توجه به استقبال کشاورزان در چند سال اخیر تبدیل به قطب تولید زعفران در منطقه شده است اما بیشترین سود از این محصول ویژه و صادراتی را دلالان تصاحب می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاروج من,

بخشدار بخش مرکزی شهرستان فاروج گفت: باوجوداینکه شهرستان فاروج قطب تولید زعفران در استان محسوب می‌شود اما هنوز این جایگاه به‌خوبی معرفی نشده است. به‌منظور معرفی بیشتر طلای سرخ فاروج؛ بازارچه‌ای در ورودی شهر از سمت خراسان رضوی با ظرفیت 10 غرفه راه‌اندازی می‌شود تا علاوه بر معرفی این محصول، خیزی هم برای خودکفایی در تعیین قیمت روزانه این محصول در شهرستان برداشته باشیم.

,

وی در ادامه افزود: این بازارچه با مشارکت اتحادیه کشاورزان شهرستان راه‌اندازی می‌شود تا گام‌هایی در مسیر برطرف شدن مهم‌ترین دغدغه در خصوص عرضه این محصول به نام شهرستان برداشته‌شده و همه کشاورزان بتواند به‌آسانی از قیمت روزانه این محصول بی‌واسطه مطلع شوند.

, .,

رضا قاسم‌زاده با اشاره به اینکه بخش اعظم تولید این محصول در بخش مرکزی کشت می‌شود گفت: سطح زیر کشت زعفران شهرستان به حدود 2 هزار هکتار رسیده که از این مقدار در حدود هزار و 500 هکتار آن در روستاهای بخش مرکزی زیر کشت رفته است.

, .,

پیش‌بینی می‌شود که امسال 11.2 تن سرگل و 896 تن گل، از مزارع زعفران شهرستان برداشت شود

,

 

,

پایان خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه