اخبار داغ

سفر «سرلشگر باقری» به دمشق و استقبال گرم مقامات سوری

سفر «سرلشگر باقری» به دمشق و استقبال گرم مقامات سوری
سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفر به سوریه با مقامات بلندپایه این کشور از جمله رئیس جمهور و همچنین همتای سوری خود دیدار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این اولین سفر سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به دمشق پایتخت سوریه است، سفری که با استقبال گرم مقامات سوری روبرو شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سپهبد علی ایوب رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در مقدمه شخصیت‌های سوری قرار داشت که از سرلشگر باقری و هیئت همراه وی استقبال کرد که در این مراسم از یگان تشریفات حاضر در میدان، سان دید، این مراسم باشکوه با حضور شماری از افسران و فرماندهان رده نخست ارتش سوریه ترتیب داده شد.

,

, ,

در ادامه دو طرف در نشست طولانی با یکدیگر، راه‌های همکاری مشترک در جنگ با تروریسم و مقابله با تمام خطراتی که  پیمان مقاومت را به ویژه خطر آمریکایی صهیونیستی تهدید می‌کند، بررسی کردند.

,

, ,

پس از پایان این دیدار، سرلشگر باقری در کنفرانس مطبوعاتی بر حمایت اصولی جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مردم آن تا نابودی کامل تروریسم تاکید کرد و همچنین دستاوردها و پیروزی‌های بزرگی را که اخیرا در نابودی تروریسم در بیشتر اراضی سوریه محقق شد، تبریک گفت.

,

سپهبد علی ایوب هم به نوبه خود از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه تقدیر و بر تقویت روابط دوجانبه میان دو طرف به ویژه در بعد نظامی تاکید کرد.

,

پس از این دیدار، سرلشگر باقری به همراه سپهبد علی  ایوب و برخی از فرماندهان رده نخست به مزار شهدای گمنام در کوه قاسیون رفت و تاج گلی را به نشانه احترام در این مکان قرار داد و برای ارواح شهدا فاتحه قرائت و سپس به آنها سلام نظامی کرد.

,

پس از آن،‌ این هیئت به موزه شهید رفت و از تابلوهای هنری که ترسیم‌کننده مهمترین نبردهای حساس در تاریخ عربی است، بازدید کرد و در پایان این بازدید، دفتر یادبود را که مختص شخصیت‌های بلندپایه است، امضا کرد.

,

, ,

سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه هم از جمله شخصیت‌هایی بود که به گرمی از سرلشگر محمد باقری و هیئت همراه وی استقبال کرد، تا دو طرف در ادامه در نشستی به بررسی مسائل و موضوعات نظامی مورد اهتمام دو کشور بپردازند. آنها بر  ادامه همکاری رو به جلو برای دفع هر گونه تجاوزی که ممکن است در آینده امنیت سوریه و پیمان مقاومت را تهدید  کند، تاکید کردند.

,

پایان سفر سرلشگر محمد باقری را دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه رقم زد که تاکید کرد ملت و نیروهای مسلح ایران شریک اساسی در این پیروزی‌ها هستند. به نوبه خود،‌سرلشگر باقری، پیام تبریک امام سید علی خامنه‌ای رهبر  انقلاب اسلامی به مناسبت پیروزی‌هایی که در سوریه بر ضد تروریسم محقق شد،‌تقدیم اسد کرد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه