اخبار داغ

ربیعی در کنگره انجمن علمی روان‌پزشکان‌:

7 میلیون ایرانی بیمه بازنشستگی‌ ندارند/ ایجاد 2 میلیون شغل طی 4 سال گذشته

7 میلیون ایرانی بیمه بازنشستگی‌ ندارند/ ایجاد 2 میلیون شغل طی 4 سال گذشته
وزیر کار با بیان اینکه 7 میلیون ایرانی دفترچه‌ بازنشستگی‌ ندارند گفت: ما در همین راستا بیمه اجتماعی فراگیر‌ را پیگیری می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ربیعی‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز‌ در مراسم‌ سی و چهارمین‌ کنگره سالانه انجمن علمی روان‌پزشکان‌ ایران‌ که در بیمارستان میلاد برگزار شد، با بیان اینکه بیماری‌ها کیفیت زندگی را کاهش داده و هزینه‌های اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی را به جامعه تحمیل‌ می‌کنند اظهار کرد: من به عنوان وزیر‌، مسئول هزینه‌ها، آثار‌ و آسیب‌های اجتماعی‌ بوده و باید کیفیت سلامت روان را از نظر جنبه‌های فردی و اجتماعی در جامعه و در بین‌ افراد ارتقاء بخشم‌ و بر همین اساس باید سیاست‌گذاری‌های مناسبی اتخاذ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

سلامت روانی جامعه خوب نیست

,

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت جامعه از نظر سلامت روانی خوب نیست و درصد قابل توجهی از افراد نیازمند مراقبت‌های روانی هستند خاطرنشان کرد: به طور کلی وضعیت کنونی‌ جهان‌ هشداردهنده‌ است‌ که علت اصلی آن مسائلی مانند تروما‌ و عوامل فیزیکی، حوادث، سوء استفاده از مواد مخدر و کمبود مواد معدنی‌ است.

, وضعیت جامعه از نظر سلامت روانی,

ربیعی‌ عنوان کرد: ما باید در حوزه‌های دفاعی و فیزیکی بر روی عوامل برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و برای حفظ سلامت روانی جامعه امنیت غذایی را در مناطق مرزی‌ حفظ کنیم زیرا اگر بتوانیم از اختلالات‌ روانی پیشگیری کرده جلوی بسیاری از هزینه‌ها در کشور گرفته می‌شود.

,

 

,

آغاز غربالگری‌ جامعه برای پیشگیری از اختلالات روانی

,

وی ادامه داد: بحث غربالگری‌ به عنوان یک اولویت‌ برای مبارزه و پیشگیری از اختلالات روانی در بین افراد جامعه شروع شده است و در شورای عالی بیمه تلاش کرده‌ام تا تعداد زیادی از داروها تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

, مبارزه و پیشگیری از اختلالات روانی,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بیکاری، وضعیت اشتغال، استرس شغلی و مسائل اجتماعی و اقتصادی تأثیر زیادی بر سلامت روانی افراد می‌گذارد تأکید کرد: رابطه مستقیم بین کار و ناامنی‌ روانی برقرار است و همچنین افرادی که در شغل‌ مناسب مشغول به فعالیت هستند از سلامت روان بهتری برخوردارند.

,

ربیعی‌ ادامه داد: برنامه رشد فراگیر را دنبال و در طی 4 سال 2 میلیون شغل ایجاد شده است و یکی از اقدامات مهم در وزارت کار توسعه سیاست‌های اشتغالزایی‌ در کشور است.

, شغل ایجاد شده,

 

,

طلاق و اعتیاد باعث ایجاد اختلالات روانی

,

وی با بیان اینکه طلاق و اعتیاد باعث ایجاد اختلالات روانی در افراد می‌شود، افزود: در یک دوره‌ای مصرف‌کنندگان مواد مخدر و یا افرادی که دچار طلاق شده از قشر پولدار و یا خیلی فقیر جامعه بودند اما متأسفانه امروزه این 2 عارضه در همه اقشار جامعه دیده می‌شود.

, طلاق و اعتیاد باعث ایجاد اختلالات روانی,

ربیعی با بیان اینکه اعتماد عنصر مهمی در خلق‌ سلامت روان و یکی از مسائل لازم و ضروری در زندگی است اظهار کرد: فردی که به خودش اعتماد دارد دارای سلامت روان است و چنین فردی اگر به جامعه خودش اعتماد کامل نداشته باشد در زمینه‌های مختلف و در خصوص مسائل گوناگون معترض‌ می‌شود زیرا چنین فردی در جامعه هیچ‌گونه تکیه‌گاهی‌ نمی‌بیند‌ و در چنین زمانی دچار اختلالات روانی می‌شود.

,

 

,

جنبه شادی در جامعه از بین رفته

,

وی ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما جنبه شادی از بین رفته است و به نظر من شاد کردن جامعه هزینه‌های زیادی را در بر ندارد.

,

ربیعی اظهار کرد: 7 میلیون ایرانی دفترچه‌ بازنشستگی‌ ندارند و ما در همین راستا بیمه اجتماعی فراگیر‌ را پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه تا به امروز 11 میلیون ایرانی حاشیه‌نشین شهرها‌ بیمه شده‌‌اند.

, دفترچه‌ بازنشستگی‌, بیمه اجتماعی فراگیر‌,

وی یادآور شد: دانش ما در حوزه سلامت روانی کم است و ما باید به جامعه شادی، امید و اعتماد را تزریق‌ کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه