اخبار داغ

گزارش/

معادله چند مجهولی تصادفات جاده‌ای/پیچ های تند و عرض کم جاده های برون شهری عامل اصلی تصادفات

معادله چند مجهولی تصادفات جاده‌ای/پیچ های تند و عرض کم جاده های برون شهری عامل اصلی تصادفات
استان کهگیلویه و بویراحمد به واسطه قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب تردد بسیار زیادی در جاده های ان صورت می گیرد اما متاسفانه به علت اینکه راه های آن غیر استاندارد هستند هر روزه شاهد کشته های بسیار زیادی به علت تصادفات هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس هر روز بخش چشمگیری از خبرهای حوادث به تصادفات جاده ای و آمار و ارقام تلفات آن اختصاص دارد. متاسفانه آنقدر حادثه تصادف در خیابان ها و اتوبان ها و آزادراه ها رخ می دهد که مرگ در جاده ها قبل از رسیدن به مقصد در میان این اخبار گم می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

استان کهگیلویه به واسطه قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب دارای پر رفت آمد ترین جاده های کشور است که بار ترافیک زیادی را به دوش می کشد اما متاسفانه این استان تنها به اسم و نام کریدور جنوب به شمال را به دوش می کشد و در عمل دارای جاده های غیر استاندارد و ایمنی نیست و به همین عامل باعث شده که هر روز یا هر هفته شاهد تصادفات مرگباری در این جاده ها باشیم.

,

, ,

این استان از یک طرف به استان اصفهان و از طرف دیگر به استان یزد و شیراز و خوزستان متصل می شود که تنها در دو مسیر اصفهان  و شیراز راه های ارتباطی به گونه در حال تغییر کردن هستند و مابقی راه ها هر روز حادثه می آفرینند.

,

کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط کوهستانی از یک سو و بی تفاوتی های مدیران و مسئولان مربوطه از سوی دیگر، وضعیت بحرانی در حوزه راه های ارتباطی دارد و به همین دلیل است که امروز بخش زیادی از جاده های اصلی این استان با کاربری فرعی احداث شده و متاسفانه از آنها به عنوان جاده ترانزیتی بهره برداری می شود.

,

این استان جزو محدود و یا شاید بهتر است بگوییم تنها استان کشور است که تنها شاید 10 یا 12 کیلیومتر ازاد راه داشته باشد و البته در کنار این مهم باید به وضعیت نه چندان خوب جاده های احداث شده در این استان نیز اشاره کرد که به دلیل کیفیت پائین پروژه های احداث شده، آسفالت جاده های این استان نهایتا چند سال بیشتر عمر نمی کنند.

,

, ,

به همین خاطر که این استان جاده ها و راه های استانداردی ندارد همیشه شاهد اتفاقات ناگواری هستیم که نمونه آن تصادفات بیار مرگبار و کشته شدن بسیاری از هم وطنانمان است.

,

در این رابطه سرهنگ اسفندیار تباشیر در برنامه زنده تلویزیونی شویل دنا با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: براساس آمار دستگاه های تردد شمار اداره حمل و نقل جاده ای استان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تردد در جاده های ارتباطی استان 12 درصد افرایش داشته است. 

, سرهنگ اسفندیار تباشیر در برنامه زنده تلویزیونی شویل دنا با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: براساس آمار دستگاه های تردد شمار اداره حمل و نقل جاده ای استان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تردد در جاده های ارتباطی استان 12 درصد افرایش داشته است. ,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب یاد می شود هم اینک و پس از فصل تابستان آرامش نسبی در جاده های این استان وجود دارد و تردد خودروهای سنگین نیز برقرار است.

,

15 دستگاه دوربین کنترل تخلف سرعت در جاده های ارتباطی استان

, 15 دستگاه دوربین کنترل تخلف سرعت در جاده های ارتباطی استان, 15 دستگاه دوربین کنترل تخلف سرعت در جاده های ارتباطی استان,

تباشیر ابراز داشت: تعداد 15 دستگاه دوربین کنترل تخلف سرعت لحظه ای و متوسط  تردد وسایط نقلیه را در جاده های ارتباطی استان ثبت می کنند و تا قبل از این تخلفات رانندگی در مرکز ثبت می شد.

,

وی گفت:به مناسبت هفته نیروی انتظامی و تا چند روز اینده با بهره برداری از سامانه ثبت تخلفات رانندگی، تخلفات رانندگان در استان ثبت و اعمال قانون خواهند شد.

,

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد افزود: عرض جاده های استان نسبت به قبل بیشتر شده و این تعریض باعث افزایش سرعت عملکردی رانندگان و خودرها می شود که نیاز است رانندگان احتیاط بیشتری کنند.

,

افزایش 20 درصدی برخورد خودروها با عابران پیاده در استان

, افزایش 20 درصدی برخورد خودروها با عابران پیاده در استان,

تباشیر عنوان کرد: در سطح جاده ها و مسیر روستاهای استان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش برخورد خودرو با عابران پیاده را داشتیم  و این امر یک خطر برای عابران پیاده و رانندگان است.

,

وی  ابراز داشت: با توجه به فرارسیدن فصل مهر و آغاز سال تحصیلی اداره کل حمل و نقل جاده ای استان اقدامات خوبی را در زمینه ایمن سازی، خط کشی و نصب علایم راهنمایی جلوی مدارس انجام داده است اما چنانچه رانندگان به این موارد بی توجه باشند اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.

,

تباشیر تصریح کرد: تدبیر سردار فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد این است که نیروی انتظامی و پلیس راه در حوزه کارهای فرهنگی و آموزشی بیشتر فعالیت کند تا برخی فرهنگ های ناصحیح در این حوزه اصلاح شود زیرا پنج تا 20 سال طول می کشد تا یک رفتار به فرهنگ تبدیل شود و وقتی نهادینه شد وقت زیادی برای اصلاح آن باید صرف شود.

,

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث مسائل ترافیکی، پلیس راهنمایی و رانندگی در دو حوزه نرم و سخت فعالیت  می کند که حوزه نرم شامل تیزرهای تبلیغاتی ، حضور کارشناسان پلیس در مدارس و مهد کودک هاست و در حوزه سخت نیز جریمه و نمره منفی در گواهینامه شخص متخلف بوده تا فرهنگ نادرست رانندگان به فرهنگ صحیح ترافیکی تبدیل شود.

,

وی اظهار کرد: از بخش پاتاوه تا یاسوج جاده ها چهار خطه شده اند و امیدواریم باقی جاده ها و ادامه این مسیر نیز با تلاش مسئولان استان انجام و علاوه بر تعریض جاده ها، پیچ های خطرناک و خاکریزهایی که مانع دید رانندگان است برداشته شود.

,

تباشیر عنوان کرد: سرعت گیرهایی که توسط برخی افراد در سطح جاده های استان بویژه جاده دهدشت به بهبهان و گچساران به بهبهان ایجاد می شود  اگر بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی باشد خلاف است  و چنانچه منجر به حادثه شود و کارشناس راهنمایی تشخصی دهد که این دست انداز  و سرعت گیرها نقش داشته قطعا افراد متخلف مقصر شناخته می شوند و با آنها برابر قانون برخورد خواهد شد.

,

راه اندازی پلیس راه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد

, راه اندازی پلیس راه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد, راه اندازی پلیس راه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد,

 وی به راه اندازی پلیس راه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تیم عملیاتی که در اختیار پلیس راه روستایی است جاده های ارتباطی روستایی که جزو راه های اصلی محسوب نمی شود و مغفول مانده بود و برخی رانندگان نیز در این جاده ها تخلف مرتکب می شوند توسط این تیم عملیاتی رصد و رانندگان خاطی اعمال قانون می شوند.

,

80 درصد فوت شدگان تصادفات رانندگی بومی استان هستند

, 80 درصد فوت شدگان تصادفات رانندگی بومی استان هستند, 80 درصد فوت شدگان تصادفات رانندگی بومی استان هستند,
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آمار تصادفاتی که تاکنون در استان رخ داده است بیش از 80 درصد فوت شدگان تصادفات رانندگی بومی استان هستند.
,
 
,
 وی افزود: 90 درصد برخورد خودروهایی که در جاده های استان میان افراد بومی استان و افراد غیر بومی رخ می دهد مردم استان مقصر هستند که نیاز است بیشتر به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و فرهنگ صحیح رانندگی را در جامعه نهادینه کنند.
,
 
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه