اخبار داغ

انتقادات حجت‌‌الاسلام قرائتی از جامعه روحانیت در تبریز؛

روحانیون زکات را جمع‌‌آوری و به دست نیازمندان برسانند/ آیا درس نهج‌‌البلاغه بی‌‌کلاسی است که طلبه‌‌ها از آن استقبال نمی‌‌کنند؟!

روحانیون زکات را جمع‌‌آوری و به دست نیازمندان برسانند/ آیا درس نهج‌‌البلاغه بی‌‌کلاسی است که طلبه‌‌ها از آن استقبال نمی‌‌کنند؟!
مفسر قرآن کریم گفت: در بحث تشویق مردم به پرداخت زکات این روحانیون هستند که کم کاری کرده‌‌اند و مردم به ما در این خصوص گله می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حجت الاسلام محسن قرائتی در اختتامیه هشتمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با انتقاد از اینکه چرا در بحث زکات روحانیون بهتر از وضع موجود عمل نمی‌کنند، اظهار داشت: امروز زکات را کمیته امداد بین نیازمندان تقسیم می‌کند، چه اشکالی دارد این زکات را روحانیون به دست کسانی که نیاز دارند برسانند تا هم جوانان و مردم جذب مسجد و روحانیت شوند و هم نیاز، نیازمندان فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در یکی از سفرهایم به کرمانشاه در بین کشاورزان به ضرورت پرداخت زکات پرداختم، یکی از کشاورزان با اعتراض به من گفت مقصر شمایید همانطور که آیه و حدیث آوردید به جنگ برویم باید آیه و حدیث می‌‌آوردید تا زکات پرداخت کنیم، در آن دنیا جوابگو شمایید که کم کاری کرده‌‌اید.

,

این معلم درس قرآن با اشاره به اینکه قرآن کتابی جامع از تاریخ، شعر و علم است، بیان کرد: چرا امروز طلبه‌‌های ما درس نهج البلاغه و تفسیر نمی‌دهند و بر سر این کلاس‌‌ها حاضر نمی‌‌شوند در حالی که با اشتیاق در درس خارج حاضر می‌شوند، آیا درس نهج البلاغه بی‌‌کلاسی است؟

,

وی افزود: آیا مردم به درس قرآن و نهج البلاغه و قرآن نیاز ندارند یا اینکه درس خارج پز دارد و نهج البلاغه پز ندارد؟ چرا در مدارس ما پیش نماز نیست چون مدارس پول ندارند و کسی حاضر نیست برود آنجا؟ تقسیم روحانیون و طلاب بین مراکز عادلانه نیست.

,

حجت الاسلام قرائتی در خصوص اینکه در درس اخلاق هر کسی می‌خواهد درس بگوید عنوان کرد: آیات قرآن را هم تفسیر هم تهذیب هم تحصیل بگوییم، اگر کسی که قرآن نداند هرچقدر هم درجه اش بالاتر برود هم مورد قبول خدا نیست قرآن و خواندن آن را جدی بگیریم.

,

وی خاطر نشان ساخت: طلبه‌‌ای که بلد نیست حدیث بگوید به چه درد حوزه می‌خورد؛ قصه و شعر گفتن هنر است و حوزه و روحانیت نیاز به زبانی زیبا برای سخن گفتن با مردم دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه