اخبار داغ

گودرزی تشریح کرد؛

جزئیات بزرگترین اردوی جهادی درمانی کشور در مناطق جنوبی کرمان

جزئیات بزرگترین اردوی جهادی درمانی کشور در مناطق جنوبی کرمان
مدیر راهبردی مرکز فرهنگی – جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف به تشریح جزئیات بزرگ‌ترین اردوی جهادی – درمانی کشور در مناطق جنوبی کرمان پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با برگزاری بزرگترین اردوی جهادی _ درمانی کشور اظهار داشت: لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم یک بار دیگر بیرق اقدامات جهادی را بنابر فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «خدمت به خلق همان خدمت به خداست» را در منطقه رودبار جنوب و زهکلوت کرمان برافراشته کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی در تبیین ارزش اردوهای جهادی گفت: کار جهادی نوعی کار بی‌منت برای هم‌نوعان است و باید فقط برای رضای خداوند متعال صورت بگیرد. حضور در اردوهای جهادی سبب بالارفتن و رشد کردن انسان می‌شود.

,

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ادامه داد: هدف از کار جهادی ایجاد انگیزه جمعی برای کار خدایی و کنار هم بودن است که منجر به رشد فردی و جمعی می‌شود. هدف دیگر هم این است که با ساختن یک منطقه خودمان را هم بسازیم. خروجی این اردوها امثال شهیدحججی می‌شوند که اقدامات جهادی همواره از اولویت‌هایش بود.

,

گودرزی تشریح کرد: این اردوی جهادی حاصل همکاری مشترک بیمارستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها استان کرمان و مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف بود که به مدت یک هفته انجام شد.

,

وی هدف از برگزاری این اردوها را بازگشایی گره‌های مردم عنوان کرد و بیان داشت: مرکز ما کاملا مردمی و متشکل از افراد انقلابی، دلسوز، بسیجی، فهیم و تحصیل کرده است که دور یکدیگر جمع شده‌اند و در تخصص‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی، تیم‌های سیار و … در حال پرداختن به فعالیت‌های اجتماعی هستند تا بتوانند گره‌ای از کار هموطنان محروم را باز کنند.

,

 

,

* لبخند، شور و حرارت مردم سبب شادی ما می‌شود

, * لبخند، شور و حرارت مردم سبب شادی ما می‌شود, * لبخند، شور و حرارت مردم سبب شادی ما می‌شود,

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی – جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در ارتباط با نوع واکنش مردم نسبت به حضور جهادگران در مناطق محروم یادآور شد: لبخند دلنشین مردم و ایجاد شور و حرارت در زندگی آن‌ها باعث شادی ما شد.

,

گودرزی خاطرنشان کرد: این شور و حرارت در خود ما هم ایجاد شد و اطمینان داریم که این کار یک کار خدایی است به شرط آن که بتوانیم دل‌هایمان را خدایی نگه داریم و حفظ کنیم. امیدوارم به آن نقطه مطلوبی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای جوانان ترسیم کردند برسیم.

,

 

,

*برخی اقدامات بزرگ‌ترین پروژه مردمی جهادی برپایی بیمارستان صحرایی

, *برخی اقدامات بزرگ‌ترین پروژه مردمی جهادی برپایی بیمارستان صحرایی, *برخی اقدامات بزرگ‌ترین پروژه مردمی جهادی برپایی بیمارستان صحرایی,

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به اقدامات انجام شده در این اردوی جهادی اشاره و تشریح کرد: «اعزام گروه تخصصی ۵۶ نفره در تخصص‌های دندانپزشکی، جراحی لثه، جراحی عمومی، رادیولوژی، زنان و زایمان، بیهوشی، چشم‌پزشکی، بینایی‌سنجی، بهداشت، داخلی، ارتوپدی، اورولوژی، پوست و مو و ســایـر تکنسین‌های درمانی اعم از اتــاق عـمـل، پـرسـتـاری، بـیـهوشــی، دسـتـیـار دنـدانـپـزشـک و …» «برپایی تـعداد دو مرکز دندانپزشکی صحرایی در محل میاندران و روستــای چاه ابراهیم و اعزام سه دستـگاه سامانه سیار دنـدانپزشکی بـا تمام امکانات لازم جهت ارائــه خدمات تخصصی به روستاهای اطراف زهکلوت با حضور تعداد ۱۴ دندانپزشک و ۹ دستیار جهادی از مناطق مختلف ایران اسلامی» و «برپایی درمانگاه تخصصی چشم پزشکی و غربالگری حدود ۹۸۰ نفر در محل بیمارستان رودبار جنوب اعزام یک تیم سامانه سیار چشم‌پزشکی به همراه بینایی‌سنج و تجویز حدود ۴۲۰ عینک طبی» بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

,

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ادامه داد: «راه‌اندازی بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام رودبار جنوب اعم از اتاق عمل، بخش‌های بستری، آشپزخانه به مدد حضور بچه‌های جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و بیمارستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها نزسا» «انجام تعداد ۱۳۵ عمل جراحی اعم از هرنی، لیپوم، افتادگی رحم، گانگلیون کیست و … به‌همراه مانیتورینگ و مراقبت‌های پس از عمل» «انجام تعداد ۶۹۰ ختنه» و «انجام خدمات سونوگرافی به تعداد ۶۸۰ عدد به‌همراه نمونه‌برداری‌های موارد پرخطر توسط یکی از متخصصان جهادی» بخش دیگری از اقدامات جهادگران درمانی را تشکیل می‌دهند.

,

گودرزی در ادامه اقدامات تبیین درمانی صورت گرفته گفت: اقداماتی نظیر «ارائه خدمات به بیش از ۳ هزار نفر خدمات تخصصی دندانپزشکی شامل معاینه، جراحی، عصبکشی، پالپوتومی، ترمی مسطحی و عمیق با کامپوزیت و آمالگام، جرمگیری و جراحی لثه» «اهداء تعداد ۱۰۰۰ مسواک و خمیر دندان به افراد واجد شرایط» «توزیع مبلغ ۶ میلیون تومان (تعداد ۱۲۰ خانوار کپرنشین) از هزینه کفاره مسجد جامع بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف ونک جهت خرید آرد» «برگزاری پنج شب مراسم جشن عبادت در روستاهای زهکلوت و اهداء بیش از ۱۰۰۰ جایزه فرهنگی اعم از سجاده نماز، روسری، چادر نماز، کیف مدرسه، لباس و لوازم التحریر طرح شهدای مدافع حرم و …» و «ارسال بیش از ۶۰۰ جعبه شیرینی به منطقه و توزیع آن در بین مراجعین درمانگاه بیمارستان، مراسمات روستا و …» از دیگر بخش‌های بزرگ‌ترین اردوی جهادی – درمانی کشور است.

,

وی اضافه کرد: «ویزیت و غربالگری بیش از ۹۰۰ نفر در حوزه تخصصی زنان و زایمان به همراه انجام آزمایشات و خدمات پاراکلینیکی مرتبط و اعمال جراحی‌های حوزه زنان در حد امکانات موجود» «رایزنی و جلسات مسئول کارآفرینی مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف با مسئولان صنایع و معادن جیرفت مبنی بر پیاده‌سازی طرح‌های زودبازده اقتصادی در منطقه» و «سرکشی مستقیم تعدادی از اعضای مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و ریاست بیمارستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها از بعضی از روستاهای کپرنشین و درد و دل با ساکنان این روستاها» نیز جزو اقداماتی است که در این اردو صورت گرفت.

,

مدیر راهبردی مرکز فرهنگی _ جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین به همت و پیگیری مرکز فرهنگی – جهادی بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف و برکت کار جهادی یک دستگاه ماشین بیهوشی در اختیار بیمارستان حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام رودبار قرار گرفت.

, ,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه