اخبار داغ

در نشست خانه مداحان اصفهان مطرح شد؛

بررسی و شناسایی آسیب ها در حوزه مداحی/ خانه مداحان برای تولید شعر راه حل ارائه کند

بررسی و شناسایی آسیب ها در حوزه مداحی/ خانه مداحان برای تولید شعر راه حل ارائه کند
نشست تخصصی قشر بسیج مداحان با موضوع آسیب شناسی مداحی با حضور جمعی از مداحان و اعضاء شورای این قشر در خانه مداحان استان اصفهان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مادحین؛ نشست تخصصی قشر بسیج مداحان با موضوع آسیب شناسی مداحی عصر دیروز، همراه با حضور جمعی از مداحان و اعضاء شورای این قشر در خانه مداحان استان اصفهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مادحین,

برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی مداحی با حضور استادان برجسته

, برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی مداحی با حضور استادان برجسته, برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی مداحی با حضور استادان برجسته,

رسول میرباقری مداح اهل بیت(ع) به عنوان مدیر جلسه، پیرامون جامعه مداحان و ایجاد همدلی و تعامل بین افراد این قشر دقایقی را صحبت کرد و افزود: راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات و آسیب های پیشرو در حوزه مداحی وجود دارد که می توان این گونه موارد را در نشست ها و جلسات تخصصی بررسی و برای رفع مشکل و ایجاد شرایطی مطلوب، پیشنهادها و نکاتی را که از سوی اعضاء مطرح می شود بررسی و اجرا کرد.

,

وی افزود: می توان با برگزاری مراسمی همراه با سخنرانی یکی از اساتید برجسته پیرامون این موضع همراه با حضور خانواده مداحان، به تمامی نکات و مواردی که ممکن است در آینده موجب تهدید در این حوزه کاری شود رسیدگی و رفع آسیب کرد.

,

مداحان باید اخلاق و رفتار شایسته را سرلوحه کار خود قرار بدهند

, مداحان باید اخلاق و رفتار شایسته را سرلوحه کار خود قرار بدهند, مداحان باید اخلاق و رفتار شایسته را سرلوحه کار خود قرار بدهند,

همچنین مداح اهل بیت(ع) اصغر مسقطیان، نیز با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در خصوص جامعه مداحان و رسیدگی به نکات مهم اخلاقی و رفتاری در این حوزه پرداخت و گفت: مداحان عزیز باید اخلاق و رفتار شایسته را سرلوحه کار خود قرار بدهند و در موضوعات مهمی همچون مسائل عفاف و حجاب و امور فرهنگی دقت کرده و کوشا باشند.

,

اصغر مظاهری، عضو شورای مداحان در ارتباط با همین موضوع بیان کرد: برای حل مسائل و مشکلات در حوزه آسیب های مداحی باید کارگاه های آموزشی و کلاس های مناسبی با حضور اساتید مجرب برگزار شود.

,

علی افتخاری از مداحان و فعالان اجتماعی با بیان اینکه دو قشر روحانیت و مداح در جامعه بیشتر دیده می شوند افزود: این دوقشر در جامعه الگو هستند و در حوزه مداحان باید گفت که عزیزان مداح در جامعه به یکدیگر احترام بگذارند تا دیگران نیز به ما احترام بگذارند.

,

احترام و رعایت اخلاق در کلیه امور اجتماعی و شخصی از ویژگی هایی لازم برای یک مداح است

, احترام و رعایت اخلاق در کلیه امور اجتماعی و شخصی از ویژگی هایی لازم برای یک مداح است, احترام و رعایت اخلاق در کلیه امور اجتماعی و شخصی از ویژگی هایی لازم برای یک مداح است,

در ادامه این نشست مرتضی شاهمندی از مداحان و شعرای اهل بیت(ع) نیز با بیان اینکه ادب، احترام و رعایت اخلاق در کلیه امور اجتماعی و شخصی از ویژگی هایی لازم برای یک مداح است، اظهار کرد: در جامعه مداحان، آسیب هایی وجود دارد که نیاز به رسیدگی و اقدام برای رفع دارند و این اقدام ابتدا باید از سوی مداحان شناخته شده و بزرگتر به عنوان افراد با تجربه انجام شود.

,

وی افزود: گاهی برخی نکات جزئی که قابل حل نیز هستند در حوزه مداحان دیده می شود که این مسائل بیشتر به سمت مداحان مطرح کشیده می شود و کمتر در مداحان گمنام دیده می شود.

,

اثر حرکت قلبی قوی تر از اثر حرکت ذهنی است

, اثر حرکت قلبی قوی تر از اثر حرکت ذهنی است, اثر حرکت قلبی قوی تر از اثر حرکت ذهنی است,

حجت السلام و المسلمین محسن قضاوی، پیرامون موضوع شناسایی آسیب های مداحی در نشست مداحان گفت: باید به زمان قبل و بعد از ایجاد خانه مداحان نگاه کرد و دید که آیا این مجموعه موفق شده است رشدی ایجاد کنند و این یک فرصت است و باید از آن استفاده شود.

,

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: ما در فضای مجازی با جبهه ای مواجه ایم به نام جبهه کفر، که این جبهه همان چبهه ای است که در مقابل امیرالمومنین و حضرت بقیه الله بوده است و آن جبهه دارد فعالیت می کند و کوچکترین چیز از اثر گذارترین افراد را عَلَم می کند برای اینکه اثر را بخواباند.

,

قضاوی با بیان اینکه شما مداحان اهل بیت(ع) اثرتان از علما بیشتر است اظهار کرد: علت این است که روحانیون در درجه اول با اذهان مخاطبان مواجه اند و شما مداحان با قلوب مخاطبان مواجه اید و اثر حرکت قلبی قوی تر از اثر حرکت ذهنی است.

,

وی افزود: قاعدتا شما مداحان در دید هستید و به تعبیر عامیانه اگر یکی از مداحان اشتباهی بکند زمین می خورد و این را در محدوده محله، منطقه، استان و دیگر مرزی وجود ندارد در فضای مجازی و آسیب های آن زیاد است و شما مداحان یک شبکه عظیمی در قلوب مردم هستید.

,

وی به بیان اینکه مداحان، فرهنگی که حضرات اهل بیت(ع) به دنبال آن بودند را منتقل کنند، گفت: به عنوان مثال پیرامون عید غدیر شما مداحان در این روز نهایت همت تان را می گذارید و شعر نابی را با یک آهنگی و یا دستگاهی بسیازید و در یک جمعیتی آن شعر را می آوریم و مطرح می کنیم.

,

وی در ادامه افزود: سوال این است که محتوای آن شعر چیست؟ وقتی می نشینیم و بررسی می کنیم، می بینیم محتوای آن شعر در دو محور و مولفه خلاصه می شود، یکی فضائل و دوم محبت امیرالمومنین(ع) است.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: مخاطب به اشعار و هنر مداحان توجه می کند زیرا هنر لطافت دارد و این لطافت با قلب کار دارد و این قلب رسوخ می کند، وقتی رسوخ کرد دیرتر می شود جدایش کرد.

,

قضاوی با بیان اینکه یک اتاق فکری برای تولید شعر در نظر بگیرید گفت: بزرگترین معضلی که جامعه ما دارد بحث اقتصاد است، اقتصاد در مبانی اندیشه اسلامی ما حرف دارد و لذا از اهل آن بگیرید و در قالب شعر بیاورید، منتصبش کنید با هم دیگر، آن یک بیت شعر شما کارش بیشتر از 10 جلسه سخنرانی من است.

,

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه گفت: مهمترین اثرگذاری و کاری که مجموعه خانه مداحان بتواند انجام بدهد، این است که عَلَم را بلند کند و امکان و شرایط آن را نیز دارد.

,

وی افزود: به عنوان مثال از شش ماه قبل برنامه ریزی بشود برای برنامه محرم سال موضوعاتی که قرار است در اشعارمان یر اساس مصائب اباعبدالله به مردم منتقل کنیم، چه مواردی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه