اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به مسئولان:

مشکلات کشور با ارائه آمار و شعار حل نمی‌شود

مشکلات کشور با ارائه آمار و شعار حل نمی‌شود
خطیب جمعه مشهد در جمع نمازگزاران خطاب به مسئولان تاکید کرد: چرا این همه جنس خارجی وارد می‌شود؟ مشکل کشور با ارائه آمار و شعار حل نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد که در جوار بارگاه رضوی و در جمع زائران و مجاوران برگزار شد، با اشاره به این نکته که قرآن کریم در هفت آیه انواع "آرایشگری شیطان" را بیان می‌کند و کیفیت این زینت را توضیحمی‌دهد، گفت: در یکی از آیات خداوند رابطه میان شیطان و نفس را مشخص می‌کند؛ به این معنا که شیطان جاده صاف کن نفس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

خطیب جمعه مشهد بیان داشت: در برخی از آیات آرایشگری مستقیماً به شیطان نسبت داده می‌شود؛ اما در یکی از آیات عکس این مسئله عنوان می‌شود و برخی از مفسران عنوان کرده‌اند که این مهم برای امتحان و آزمایش مردم است.

,

 

,

شیطان انحراف را برای انسان آرایش می‌دهد

, شیطان انحراف را برای انسان آرایش می‌دهد ,

 

,

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن بیان این موضوع که شیطان انحراف را برای انسان آرایش می‌دهد، اضافه کرد: واقعیت این است که فاعل زینت‌دهنده و آرایشگر، شیطان است؛ خداوند شیفتگی به مال و منال را روی زمین برای کسی زینت قرار نمی‌دهد، شیطان عشق و شیفتگی نسبت به پول، ملک و مال را برای انسان‌ها زینت می‌دهد.

,

 

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دو هدف شیطان از آرایشگری انحراف، تصریح کرد: هدف اول همان رابطه نفس و شیطان است و اینکه عرصه‌های مادی برای نفسانیات انسان زمینه می‌شود؛ انگیزه و هدف دومی که شیطان در آرایشگری پول و ثروت برای مردم دارد این است که انسان را وابسته به دنیا کند تا از خدا و آخرت غافل شوند.

,

 

,

وی کار شیطان را رقیب‌تراشی برای خداوند متعال دانست و افزود: می‌بایست سعی کنیم رقیب برای خدا در زندگی‌مان پیدا نشود.

,

 

,

خطیب جمعه مشهد در ادامه سخنان خود به آغاز ماه صفر اشاره کرد و ابراز داشت: چنانچه امشب هلال ماه رویت شود، فردا روز اول صفر است، این روز، روز ورود اهل بیت(ع) به شام است؛ امام سجاد(ع) فرمودند «شهادت سنت و سیره ما و مقصد آخرین عمر همه ماست»؛ اما مصیبت در شام بود و مصائب شام را مطرح کردند.

,

 

,

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که نباید مرعوب دشمن شد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چهار سال از اقتصاد مقاومتی سخن گفتند؛ کفر ملتی واحد است و همه می‌خواهند ما را براندازی کنند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به مردم تاکید کرد: بیائیم در داخل کشور به خودمان تکیه کنیم، مقام معظم رهبری مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را بیان کردند.

,

 

,

وی ضمن اشاره به بیانات رهبری در این خصوص که با سرمایه گذاری خارجی مخالف نیستند، گفت: ایشان گفتند؛ اما اینکه آن‌ها بخواهند برای ما کار تعریف کنند مخالفم، اگر قرار است درِ این کشور را به‌‌روی بازار مصرفی خارجی ببندیم و کارخانه خودمان و تولید خودمان راه بیافتد یک بازار 80 میلیونی با این منابع و ثروت جوابگوی ماست.

,

 

,

آمار متناقض مسئولان از کجاست؟!

, آمار متناقض مسئولان از کجاست؟!,

 

,

خطیب جمعه مشهد با اشاره به ورود خودروهای رنگارنگ خارجی به کشور، خطاب به مسئولان کشور بیان کرد: چرا این همه جنس خارجی وارد می‌شود؟ مشکل کشور با آماردادن و شعاردادن حل نمی‌شود؛ در روز ملی استاندارد یکی از مسئولان می‌گوید شش ماهه اول امسال 1.5 میلیون اشتغال ایجاد کردیم و آقایی که مسئول کارگر و تعاون در کشور است یک ماه پیش گفت ما در این کشور بیش از 400 هزار شغل نمی‌توانیم ایجاد کنیم و 600 هزار شغل روی زمین مانده؛ این آمار متناقض از کجاست؟.

,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه 12 میلیون دختر و پسر در انتظار اشتغال و مسکن هستند، گفت: این مشکل به خانواده‌ها نیز رسیده و میانسالان و بزرگسالان هم به مشکل خورده‌اند، رهبر انقلاب نسخه اقتصاد مقاومتی ارائه کردند، بازار پوشاک ما نباید بازار مصرفی ترکیه و چین باشد، بازار اتومبیل ما نباید بازار خارجی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه