اخبار داغ

با حضور گسترده مردم؛

نماز جمعه در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد

نماز جمعه در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد
همچون جمعه هر هفته نماز جمعه در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور گسترده مردم برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ همچون جمعه هر هفته نماز جمعه در سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی با حضور گسترده مردم برگزار شد که این گزارش به بخشی از مهم‌ترین بیانات ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌پردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

تربت حیدریه؛ ایران پاسخ یاوه‌گویی ترامپ را در حرکت‌های مهم اجتماعی و اقتصادی خواهد داد

, تربت حیدریه؛ ایران پاسخ یاوه‌گویی ترامپ را در حرکت‌های مهم اجتماعی و اقتصادی خواهد داد,

 

,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امروز در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه از ایمان و عمل صالح و اتکا به توانمندی داخلی به عنوان عناصر موفقیت آمیز در برابر دشمنان اسلام یاد کرد و گفت: امروز تفکر جهادی و انقلابی بر گرفته از ملت ایران اسلامی پیروز میدان مقاومت در برابر استکبار بوده و توطئه دشمنان اسلام را خنثی کرده است.

,

 

,

وی به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: ملت ایران بارها به آمریکا سیلی زده است و این بار نیز بار دیگر پاسخ یاوه گویی ترامپ را در حرکت های مهم اجتماعی و اقتصادی خواهد داد.

,

 

,

حجت الاسلام عصمتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان کشور، هرگونه وابستگی به غرب را مایه ذلت دانست و گفت: جبهه استکبار در صدد القای «ما نمی توانیم» و وابستگی ملت ایران به غربی هاست و می طلبد نخبگان، اندیشمندان و تولید کنندگان با استفاده از توانمندی داخلی میزان وابستگی کشور را کاهش دهند.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: کشور سرشار از ظرفیت ها و منابع غنی داخلی است و مسئولان و مردم با توکل به خدا و در سایه وحدت و همدلی و به تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی در جهت مقاوم سازی اقتصاد کشور تلاش کنند.

,

 

,

سرخس؛ مذاکره جدید با آمریکا خلاف عقل، حکمت و تجربه است

, سرخس؛ مذاکره جدید با آمریکا خلاف عقل، حکمت و تجربه است,

 

,

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به یاوه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران، اظهار کرد: در مقابله با دشمن باید به سه موضوع معرفت نسبت به دشمن، معرفت به راه‌های مقابله با دشمن و معرفت به این مسئله که دوستی با دشمن صحیح نیست، توجه کرد.

,

 

,

نص صریح قرآن است که نمی‌توان با شیطان پیوند کرد

, نص صریح قرآن است که نمی‌توان با شیطان پیوند کرد,

 

,

امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه نص صریح قرآن است که نمی‌توان با شیطان پیوند کرد، افزود: شیطان دشمن است و نمی‌توان با او پیوند بست و قرارداد امضا کرد، چون این نص صریح قرآن است.

,

 

,

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه نساء تصریح کرد: کفار را نمی‌توان به‌عنوان رهبر قرار داد و هرگز نباید کفار بر مسلمانان مسلط شوند، بنابراین شیطان را باید همیشه به‌عنوان دشمن خود بدانیم.

,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ تأکید کرد: تنها راه مقابله با دشمن وحدت، استقامت و توجه و ایمان به نصرت الهی است.

,

 

,

خوی وحشی‌گری فقط به آمریکایی‌ها می‌چسبد

, خوی وحشی‌گری فقط به آمریکایی‌ها می‌چسبد,

 

,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه انبیاء الهی ذره‌ای در مقابل دشمن ضعف نشان ندادند، بیان داشت: خوی وحشی‌گری فقط به آمریکایی‌ها می‌چسبد و خزعبلات رئیس‌جمهور آمریکا در شان خودش بود.

,

 

,

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: پشت‌صحنه سخنان رئیس‌جمهور آمریکا سرمایه‌داران صهیونیست قرار دارند و قطعاً اتاق فکرهایی برای ارائه برنامه به وی وجود دارد.

,

 

,

وی عنوان کرد: یاوه‌گویی‌ها و فشارهای رئیس‌جمهور آمریکا برای این است که ملت ایران از مکتب خود برگردد و دوباره سران نظام اسلامی را برای موضوعات جدید پای میز مذاکره بکشاند.

,

 

,

مذاکره جدید با آمریکا خلاف عقل، حکمت و تجربه است

, مذاکره جدید با آمریکا خلاف عقل، حکمت و تجربه است,

 

,

حجت‌الاسلام ارژنگ اظهار داشت: امروز همه فهمیدند که مذاکره جدید با آمریکایی‌ها خلاف عقل، حکمت و تجربه است و هیچ عاقلی نمی‌آید با این‌همه خباثت و عهدشکنی آمریکا دوباره مذاکره کند و در حقیقت «آزموده را آزمودن خطاست.»

,

 

,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به موضع‌گیری‌ اروپایی‌ها درباره سخنان ترامپ بیان کرد: بسیاری از دولت‌های اروپایی درباره مسئله موشکی ایران با دولت آمریکا هم‌نظر هستند، بنابراین اینکه منتظر اروپایی‌ها بنشینیم، این هم غلط است.

,

 

,

باخرز؛ سپاه پاسداران با نفوذ خود در منطقه، آمریکا را به ذلت کشانده است

, باخرز؛ سپاه پاسداران با نفوذ خود در منطقه، آمریکا را به ذلت کشانده است,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین مهدی امجدی زاده امروز در خطبه های این هفته نمازجمعه که در مسجد جامع امام علی(ع) باخرز برگزار شد، با سفارش به تقوای الهی و دوری از گناهان، به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان اشاره کرد و گفت: موضوعی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده و به برکت بیداری و بصیرت مردم ما، این مقطع حساس و تاریخی به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد گذشت، اقدامات و سخنان رئیس جمهور نادان آمریکا است که به خیال خود فکر میکند جمهوری اسلامی ایران، بدون آنها توان پیشرفت و زندگی را ندارد و متأسفانه این دیدگاه توسط برخی از مسئولین در سطح کشور ترویج شد که به برجام انجامید.

,

 

,

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) بارها به کناره گیری و مستقل عمل کردن از قدرتهای پوشالی دنیا تأکید داشتند و همین استقلال، ایران را به یکی از قدرتهای دنیا تبدیل کرده است.

,

 

,

امام جعه باخرز امروز، سپاه قدس به عنوان شاخه ای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حوزه بین المللی به دفاع از ارزشهای اسلامی مشغول است، ابرقدرتهای دنیا را به خود مشغول کرده است، تا جایی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور یک ابرقدرت پوشالی، بخش هایی از سخنرانی مهم خود را به این موضوع اختصاص داد.

,

 

,

حجت الاسلام امجدی زاده تصریح کرد: ورود سپاه با اشراف و اقتدار کامل نظامی به میدان دفاع از مظلومین در منطقه، آمریکای ابرقدرت کدخدانما را به خاک ذلت کشانده است و میزان تأثیر پذیری کشورهای منطقه از ایران، بسیار بیشتر از چیزی شده که آمریکا تصورش را میکرد.

,

 

,

طرقبه؛ مردم در انتظار ایجاد اشتغال و تحقق وعده‌های داده شده توسط دولت هستند

, طرقبه؛ مردم در انتظار ایجاد اشتغال و تحقق وعده‌های داده شده توسط دولت هستند,

 

,

حجت الاسلام ایزدی در نماز جمعه این هفته شهر طرقبه که در محل حسینیه حضرت علی اصغر(ع) این شهر با حضور مردم شهید پرور برگزار شد، ضمن اشاره به مناسبت های هفته از جمله ابتدای ماه صفر و سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام، روز صادرات و سومین سال درگذشت آیت الله مهدوی کنی، گفت: نماز و صدقه اول ماه صفر توصیه شده است.

,

 

,

وی افزود: امروز پس ازچهار دهه از انقلاب اسلامی ایران که محل تاخت و تاز نیروهای خارجی بود و با ذلت و خاری مردم ایران را سرکوب می کردند، دشمنان را از جایگاه قدرت به زیر کشانده و باحالت تحقیر آمیزی از کشور خارج کردند، بنابراین مسلم است که رئیس جمهور آمریکا موضع خسمانه و یاوه گویی دارد.

,

 

,

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: این حرف های نابخردانه دشمن نشانه عمق کینه آنها از انقلاب اسلامی است؛ چراکه برنامه ریزی ها و توطئه هایشان در دهکده جهانی خیالی بر ملا و خنثی شده و امروز با هدایت های رهبر معظم انقلاب موضوع توطئه داعش و تکفیری ها در مراحل آخر خودش است و عقیم ماند.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر لزوم اتحاد ملت در داخل کشور و اتفاق نظر بر دشمنی واحد به نام آمریکا، افزود: سپاه پاسداران و ایثارگران به عنوان هویت انقلاب اسلامی هستند، ولی عمق کینه دشمنان با نظام علوی و حکومت ولایی است.

,

 

,

امام جمعه طرقبه خاطرنشان کرد: تنها نسخه ای که می تواند نجات بخش کشور باشد باتوجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات در این بخش توجه به اقتصاد درون زا و مقاومتی است.

,

 

,

وی با اشاره به مشکلات اشتغال جوانان درجامعه گفت: مردم در انتظار ایجاد اشتغال و وعده های داده شده توسط دولت هستند که تحقق آن نیازمند اراده و اطاعت از رهبر معظم انقلاب است.

,

 

,

سبزوار؛ برخی خیال می‌کردند با توافق دشمنی دشمنان تمام خواهد شد

, سبزوار؛, برخی خیال می‌کردند با توافق دشمنی دشمنان تمام خواهد شد,

 

,

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با اشاره به بحث های پیش آمده در خصوص از بین رفتن توافق هسته ای اظهارداشت: متاسفانه برخی فکر می کردند که با انجام توافق دشمن دست از دشمنی خود دست برمی داشتند و مشکلات حل می شود حال انکه این خیالی خام بیش نبود.

,

 

,

وی با بیان اینکه استفاده از سرمایه های خارجی امری مفید و سودمند است تاکید کرد: اصل باید استفاده از توان داخلی باشد و اینکه ورود سرمایه های خارجی و سرمایه گذاران راهی برای تسلط به ما پیدا نکنند.

,

 

,

امام جمعه سبزوار با اشاره به حوادث پیش آمده در شهرستان نیشابور با بیان اینکه این اتفاقات جز آب ریختن به آسیاب دشمن هیچ چیز عاید جمهوری اسلامی نمی کند، ادامه داد: مردم سبزوار و نیشابور پیشروان ولایتمداری هستند و حدیث سلسله الذهب برای ما ارزش بسیاری دارد..

,

 

,

حجت الاسلام مقیسه در پایان با اشاره به اینکه نمایندگان و مسئولان باید در هنگام ایراد سخن دقت بسیاری کنند، تاکید کرد: اتفاقات شهرستان نیشابور در شأن جمهوری اسلامی نبوده و حرکتی جاهلی است.

,

 

,

خلیل آباد؛ غفلت خسارت‌بارترین آسیب‌ها را بر پیکر انسان وارد می‌کند

, خلیل آباد؛ , غفلت خسارت‌بارترین آسیب‌ها را بر پیکر انسان وارد می‌کند,

 

,

حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالگرد شهادت سید مصطفی خمینی اظهار داشت: آیت‌الله سید مصطفی خمینی تا زمان شهادت از استوانه‌های انقلاب بود.

,

 

,

وی متوقف کردن نهضت انقلاب و ضربه زدن بر پیکر انقلاب را از اهداف رژیم ستم‌شاهی برای شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی دانست و خاطرنشان کرد: شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی بر خلاف اهداف رژیم ستم‌شاهی روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشید.

,

 

,

حجت الاسلام ناهیدی در ادامه بابیان اینکه غفلت خسارت‌بارترین آسیب‌ها را بر پیکر انسان وارد می‌کند، ابراز کرد: غفلت سرچشمه بسیاری از مصیبت‌ها و گناه‌ها و مایه نابودی عمر انسان هست که ممکن است دامن‌گیر هر انسانی شود.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه غفلت همان‌طور که در دنیا آسیب‌هایی دارد در مسیر اخروی انسان نیز ممکن است آسیب‌هایی داشته باشد و تمام اعمال خیر یک فرد را از نابود کند، اظهار کرد: انسان غافل با چشم خود حقایق را نمی‌بیند و خود را از شنیدن سخن حق محروم می‌کند.

,

 

,

وی غفلت از خداوند، بهار جوانی، گناهان، دشمن، مرگ، شیطان، فتنه‌ها، سرمایه عمر وغیره را از مصادیق غفلت برشمرد و خاطرنشان کرد: برای همه لازم است که به آسیب‌ها، نشانه‌ها و راه‌های برطرف کردن غفلت توجه داشته باشند.

,

 

,

گناباد؛ اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند

, گناباد؛ اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تحریم‌ها بیمه می‌کند,

 

,

حجت الاسلام حسن صادقی در خطبه های این هفته نماز جمعه گناباد گفت: فردا اول ماه صفر؛ همزمان است با ورود اهل بیت عصمت و طهارت به شام که سخت ترین مصیبت ها بوده است، این مناسبت را به محضر مبارک امام زمان (عج) و به محضر مقام معظم رهبری و همه مسلمین و مخصوصا شما نماز گزاران تسلیت عرض می کنم.

,

 

,

وی ضمن اشاه به مناسبت های این هفته افزود: در زمان شاه بالغ بر ۶۰ هزار نفر آمریکایی به عنوان مستشار نظامی، سیاسی و اقتصادی در ایران کار می کردند و حقوق از شاه می گرفتند، بنابراین دولت آمریکا برای اینکه دست مستشاران خود را برای بی بندو باری باز کند به شاه دستور داد تا قانون کاپیتولاسیون را تصویب کند.

,

 

,

خطیب جمعه گناباد ادامه داد: کاپیتولاسیون یعنی چنانچه یک آمریکایی متعرض ناموسی شد، کسی حق ندارند از این مساله جلوگیری کند و دادگاه ایران نیزحق ندارد او را محاکمه کند، بلکه فقط باید به مقامات آمریکا شکایت شود که این نهایت ذلت بود و شاه هم پذیرفت که حضرت امام این جنایت را افشا و محکوم کردند .

,

 

,

حجت الاسلام صادقی ضمن اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان اظهار داشت: ایشان به مسئولان و مردم توصیه های مهمی داشتند از جمله اینکه فرمودند مبادا بلاهت ترامپ شما را از مکر آمریکا غافل کند؛ چراکه ترامپ از یکطرف خودش را به دیوانگی می زند و تهدید می کند، از آن طرف سنا و کنگره که ظاهرا با او در نقض برجام موافق نیستند؛ اما می گویند باید مذاکره جدیدی صورت گیرد و این همان فریب است.

,

 

,

وی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تقویت عناصر اقتدار کشور از قبیل پیشرفت های علمی و اقتدار نظامی و اقتصادی بیان داشت: از جمله توصیه های ایشان این بود که به القائات دشمن درباره برجام توجه نکنند که بحمد الله ریاست محترم جمهوری پاسخ قاطعی داد و یاد آوری کرد که برجام تبصره بردار نیست.

,

 

,

خطیب جمعه گناباد ادامه داد : به فرموده مقام معظم رهبری برای جلوگیری از گستاخی دشمن باید قدرت دفاعی را افزایش داد؛ چراکه دشمنان اسلام از توان موشکی و نیروی نظامی ما، از سپاه وحمایت آحاد مردم از سپاه و از اتحاد و انسجام ما می ترسند و باید هم بترسند و به کوری چشم آنها قدرت دفاعی موشکی ما روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد .

,

 

,

وی ضمن اشاره به توصیه دیگر رهبر انقلاب مبنی بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: امروز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که میتواند کشور را در برابر تحریم ها بیمه می کند.

,

 

,

رشتخوار؛ اقدامات شرکت «اپال پارسیان» را از مبادی رسمی پیگیری می‌کنیم

, رشتخوار؛ اقدامات شرکت «اپال پارسیان» را از مبادی رسمی پیگیری می‌کنیم,

 

,

حجت الاسلام احمد طیبی ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب شهر رشتخوار در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به اعلام  فراخوانی منطقه‌ای شرکت اپال پارسیان سنگان خواف و ثبت نام تعدادی از جوانان شهرستان رشتخوار جهت حضور در آزمون این شرکت، گفت: با وجود اعلام فراخوان اولیه در سطح منطقه و ثبت نام جوانان تحصیل کرده شهرستان رشتخوار با تماس‌های گرفته شده از سوی این شرکت به جوانان شهرستان رشتخوار گفته شده که شما حق شرکت در این آزمون را ندارید و تنها دامنه پذیرش شهرستان خواف می‌باشد.

,

 

,

وی در ادامه همین مطلب و با اشاره به اینکه این مسائل لازمه پیگیری و کنترل بیشتر از سوی دستگاه‌های نظارتی است، افزود: محدود کردن جذب نیرو به یک منطقه چه توجیهی می‌تواند داشته، عبورماشین آلات سنگین از منطقه و جاده، مشکلات زیربنایی که در اثر ایجاد ترافیک به وجو آمده و سرمایه و امکاناتی که از این منطقه بهره‌برداری می‌شود، این انتظار هست که در بحث جذب چند جوان از خیل بیکاران این شهرستان دریغ نشود.

,

 

,

امام جمعه شهرستان رشتخوار با هشدار به مسئولین و دستندرکاران این شرکت که اینگونه رفتارها درمنطقه عواقب خوبی را برای آنها به دنبال نخواهد داشت، اظهار کرد: ما از مبادی رسمی مسئله را پیگیری و یقینا در بحث گزینش بعدی که در سطح کارشناس در این شرکت انجام خواهد شد، پیگیری خواهیم کرد.

,

 

,

وی در ادامه و در آستانه ماه صفربا تبریک پیشاپیش ولادت امام باقر(ع)  با توجه به قرار گرفتن در ایام سفرهای اربعین حسینی با تسلیت این ایام، گفت: توقع و توصیه در بحث سفرهای اربعین حسینی این است که درجهت اخذ ویزا و پاسپورت حتما اقدام شود؛ چراکه اگر بحث قانون نباشد، شرع این اجازه را نمی‌دهد که حقوق دیگران را با بی نظمی و ایجاد مشکلات یگر برای کسانی که قصد زیارت دارند به وجود آوریم.

,

 

,

امام جمعه رشتخوار در ادامه با درخواست از توجه مسئولین و مردم به بحث کمک‌های موکب امام رضا(ع) این شهرستان و در بحث پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در شهر کاظمین نیز گفت: با توجه به اولین سال حضور موکب امام رضا(ع) شهرستان رشتخوار در شهر کاظمین مردم و مسئولین در زمینه کمک‌های مادی و معنوی مساعدت داشته باشند.

,

 

,

تربت جام؛ دشمن شناسی مهم‌تر از اسلام و ولایت فقیه است

, تربت جام؛ دشمن شناسی مهم‌تر از اسلام و ولایت فقیه است,

 

,

حجت الاسلام جواد طاهری امروز در مصلی الغدیر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: از عهد شکنی آمریکا باید متوجه شویم که درس اصلی امروز مهم تر از ولایت فقیه و اسلام دشمن شناسی است.

,

 

,

امام جمعه تربت جام افزود: مسئولین نظام پاسخ لازم رابه یاوه گویی های آمریکا دادند و نباید ناامید شوند و دشمن می خواهد ایران ما را زیر چتر خودش قرار دهد و این سخن که ما به تعهدات عمل دروغ است وقتی مردم برای استکبار ارزشمند هستند که نوکر و برده باشند.

,

 

,

وی عنوان کرد: مهمترین وجه هرکشوری قدرت فرهنگی، انگیزه نظامی و نیروی نظامی آن است که در عرصه فرهنگ نیاز کار بیشتر از گذشته حس می شود و در دو زمینه دیگر کشور با سلاح پیشرفته و روحیه شهادت طلبی پیشرو است.

,

 

,

حجت الاسلام ظاهری تصریح کرد: ‌شهدای دفاع مقدس ومدافع حرم نشان دادند که مردم انقلابی ایران در عرصه نبرد با استکبار جلو دارد ملت آزاده و مظلوم هستیم و رفتار دشمن برای ما تهدید نیست ونباید اقتصاد را کنارگڌاشت و یک ذره نباید به دشمن اعتماد کرد.

,

 

,

 

,

کاشمر؛ همه ما قاطعانه از سیاست‌های نظام اسلامی حمایت خواهیم کرد

, کاشمر؛ همه ما قاطعانه از سیاست‌های نظام اسلامی حمایت خواهیم کرد,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین علی احدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کاشمر اظهار داشت: این روزها در اخباری که منتشر می‌شود خبرهایی وجود دارد که پیام‌های جالبی برای آینده انقلاب به همراه دارد و صحنه‌ها و اظهارنظرهایی که انجام می‌شود و نیز برخوردهای دشمنان قابل توجه است.

,

 

,

وی با طرح این سؤال که مشکل اصلی این دشمنان با ما چیست و چرا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با ما دعوا دارند؟ پاسخ داد: قطعاً مشکل اصلی آن‌ها با ما انرژی هسته‌ای نیست، بلکه مشکل اصلی آن‌ها با ما اولاً نظام جمهوری اسلامی است؛ چرا که آن‌ها می‌خواستند مردم ما زیر سلطه آن‌ها باشند؛ اما دیدند از ایران اسلامی نظامی در دنیا سر برآورده است و می‌گوید ما از خودمان فرهنگ و ایده داریم و می‌خواهیم عزیز زندگی کنیم.

,

 

,

امام جمعه موقت کاشمر ادامه داد: وقتی می‌بینند نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته است و روز به روز این نظام کاملتر می‌شود و اشکالات خود را برطرف می‌کند این را نمی‌توانند تحمل کنند و این واقعیتی است که نه تنها آمریکا، بلکه دوستان آمریکا هم برایشان سخت است.

,

 

,

حجت الاسلام احدی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که نظام ما همراه با اقتدار و قدرت است در صورتی که آن‌ها می‌خواستند اگر نظامی هم شکل می‌گیرد ضعیف و ناتوان باشد؛ اما وقتی می‌بینند نظام اسلامی در بعد نظامی و سیاسی قدرتمند است از ما عصبانی می‌شوند.

,

 

,

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب به اروپا هشدار دادند که شما نباید وارد عرصه‌هایی مانند مراکز نظامی ما شوید و این نشان دهنده اقتدار نظام است، بنابراین دشمنان ما سردرگم شده‌اند که در برابر این نظام اسلامی چه باید کنند و هر دسیسه‌ای به کار می‌برند به نتیجه نمی‌رسند.

,

 

,

خطیب جمعه کاشمر اظهارداشت: دشمنان گاه موضوع هسته‌ای و گاه حقوق بشر و یا تروریسم را مطرح می‌کنند؛ اما به نتیجه نمی‌رسند لذا مشکل اصلی آن‌ها با ما چیز دیگری است.

,

 

,

احدی ادامه داد: حمله به یک نهاد محبوب مانند سپاه پاسداران را آغاز می‌کنند؛ اما خودشان می‌بینند که همه اقشار و گروه‌های مختلف کشور به حمایت از سپاه حرکت می‌کنند و دشمنان باید درس بگیرند که هر وقت بحث امنیت ایران باشد این جناح و آن جناح مطرح نیست و همه ما قاطعانه از سیاست‌های نظام اسلامی بر مبنای رهنمودهای رهبر انقلاب حمایت خواهیم کرد.

,

 

,

درگز؛ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) یک فرهنگ تأثیرگذار است

, درگز؛ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) یک فرهنگ تأثیرگذار است,

 

,

حجت‌الاسلام ساجدیان امام‌جمعه موقت شهرستان درگز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلا الغدیر برگزار شد؛ ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی خاطرنشان کرد: انسان باتقوا در دنیا و در آخرت نگرانی ندارد.

,

 

,

امام‌جمعه موقت درگز با اشاره به ماه صفر و اربعین حسینی(ع) ویژگی‌های یک مؤمن را دانست و گفت: برپایی نمازهای واجب و نافله، قرائت بسم‌الله الرحمن الرحیم با صدای بلند و اهمیت به زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام از ویژگی‌های یک مؤمن محسوب می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: بنابر روایات اسلام زیارت اربعین برابر یک حج و یک عمره است؛ بنابراین مؤمنان باید به آن اهمیت ویژه‌ای دهند.

,

 

,

حجت‌الاسلام ساجدیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت: پیاده‌روی زیارت اربعین یکی از فرهنگ‌های تأثیر گذار در جامعه ما و جهان است.

,

 

,

وی ادامه داد: پیاده‌روی زیارت اربعین برکات زیادی ازلحاظ اعتقادی، فرهنگی و سیاسی برای مردم ما دارد؛ چراکه دشمن با تمام امکانات به جنگ فرهنگی با مردم ما آمده است.

,

 

,

امام‌جمعه موقت درگز با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا گفت: همه ملت‌های آزادیخواه می‌دانند که آمریکا با هر ملت و کشوری که خواهان استقلال باشد دشمنی می‌کند.

,

 

,

مه ولات؛ سپاه موجب دلگرمی و امید همه ملت‌های مسلمان و تحت ظلم است

, مه ولات؛ سپاه موجب دلگرمی و امید همه ملت‌های مسلمان و تحت ظلم است,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین میری با اشاره به مراعات تقوای الهی گفت: تقوا عاملی است که انسان را از آلودگی انحرافات حفظ می کند.

,

 

,

امام جمعه مه ولات با اشاره به فرمایشات رهبرعظیم شان در خصوص سخنرانی اخیر ترامپ اظهار داشت: ترامپ را برخی دیوانه، جاهل یا دلال و جاهل خطاب می کنند که گویا جلویش را بیشتر نمی بیند.

,

 

,

وی افزود: عملکرد سیاست های راهبردی دولت های قبل ترامپ را با نوع جهت گیری های مجلسین (سنای) آمریکا و نمایندگان در نظر بگیریم اصل کسانی که بر آمریکا حکومت می کنند احزاب حاکم و دمکرات هستند که در حقیقت رئیس جمهور مسئول اجرائی برنامه های این دو حزب است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در شهرستان مه ولات با اشاره به اهانت رئیس جمهور آمریکا به سپاه انقلاب اسلامی اظهارات منفی تعبیرکرد وادامه به فرمایشات ریاست جمهوری در این خصوص یادآورشد: روحانی سپاه پاسداران را محبوب ملت ایران عنوان کرد و سپاه را مهم ترین مولفه های عزت و اقتدار کشور دانست و همچنین سپاه موجب دلگرمی و امید همه ملت های مسلمان و تحت ظلم بوده است که بزرگترین شاخصه سپاه انقلاب اسلامی و افتخارش در مسیر ولایت و امامت است.

,

 

,

بجستان؛ حرف از برداشتن روادید اربعین بود؛ اما به یکباره گران شد!

, بجستان؛ حرف از برداشتن روادید اربعین بود؛ اما به یکباره گران شد!,

 

,

حجت الاسلام حسین وحیدی در مراسم نماز جمعه این هفته که در مصلای بجستان برگزار شد به نشانه شیعیان پرداخت و اظهار کرد: با توجه به روایات، شیعیان شناخته نمیشوند مگر با تواضع( شیعیان با وجود ثروت و قدرت متواضع هستند)، بسیار در فکر خدا هستند ، نماز و روزه را هرگز فراموش نمی‌کنند، نسبت به همسایگان متعهداند؛ فقرا، ساکنین و مقروضین مورد توجهشان هستند و توجه ویژه‌ای به صله رحم دارند.

,

 

,

 

,

امام جمعه بجستان عنوان کرد: به اربعین نزدیک میشودیم و کاروانها نیز خود را برای حضور در این همایش عظیم آماده میکنند و شنیده ها حاکی از حضور با شکوه مردم بجستان در این همایش عظیم دارد، چند نکته باید به مسئولان متذکر شد و گفت که باید هوای زایرین را داشته باشند، هزینه های اضافه از مردم اخذ نکند، در حالی صحبت از حذف ویزا بود ولی ما متاسفانه شاهد افزایش ان و اضافه شده هزینه هایی شدیم که جای تامل دارد و این در حالی است که اکثر کشورها همچین هزینه هایی در ویزا های خود اعمال نمیکنند.

,

 

,

وی ادامه داد: چنانچه یک خانواده پنج نفره نیت سفر به کربلا داشته باشد و مبلغی بالغ بر 10 میلیون ریال باید فقط برای ویزا هزینه کند و این سنگین است، نکته که زوارها باید به آن توجه داشته باشند بحث بهداشت، اخلاق مداری و توجه به زیارت است، شرایط کربلا در ایام اربعین و شلوغی آن خدای ناکرده زوارها را از زیارت غافل نکند و به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

,

 

,

وحیدی به تقدیر از پلیس عراق پرداخت و اذعان کرد: استقرار 25 هزار پلیس در مسیر پیاده روی بزرگ اربعین بسیار ارزشمند است و جا دارد از زحمات این نیروها تقدیر کرد که  برای امنیت زوار سید الشهدا خدمات رسانی میکنند.

,

 

,

امام جمعه بجستان در ادامه به شهادت آقا مصطفی خمینی پرداخت و ایشان را عارفی با علم دانست و تصریح کرد: آقا مصطفی شخصیتی عارف ، سیاسی و مجتهد بود که دوشادوش پدر و در سنگر حفاظت از اسلام ایستاد و درسیاست در کنار امام و با مخالفان خط امام ایستادگی کرد.

,

 

,

وی به الفاظی که این روز ها از داخل و خارج امریکا در وصف رئیس جمهور ایالات ایراد میشود پرداخت و گفت: دیوانه، جاهل، روانی، دلال، تاجر وغیره از القابی است که در وصف رئیس جمهور امریکا استفاده میشود، این القاب راه گریز و سیاستی است که امریکایی ها از آن استفاده میکنند تا ضمن خرابکاری، مردم دریگر جهان را برای خود نگاه دارند. سیاسیت امریکا  40 سال است که بدون تغییر در قبال ایران لحاظ میشود و فرقی هم نمیکند جمهوری خواه باشد یا دموکرات، و طی این 40 سال روزی نمیتوان پیدا کرد که امریکایی ها توطئه ای جدیدی علیه ایران نکرده باشند.

,

 

,

حجت الاسلام وحیدی ادامه داد: تمام دولت های  و کل ادوار مجلس و سنای امریکا با یک سیاست در قبال ایران ورود کردند و رئیس جمهور جدید آمریکا حساب شده حرف میزند و به دنبال دودستگی در ایران است و  یک دسته را هم موافق خودشان نشان دهند، با القای این دو گانگی در حکومت ایران به دنبال جریان سازی است، ولی باز هم مشکل انها عدم شناخت ملت شریاف یران است. ما از همدیگر انتقاد میکنیم ولی مخاف هم نیستیم و برای حفظ نظام خواهیم ایستاد و ا به هیچ کس نمیدهیم که راه نفوذی به ایران باز کند.

,

 

,

 

,

جغتای؛ دولت صادرات غیرنفتی را گسترش دهد

, جغتای؛, دولت صادرات غیرنفتی را گسترش دهد,

 

,

حجت الاسلام علی اکبر موحدی پور امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع شهر جغتای برگزار شد، با اشاره به اظهارات سخیف و بی ادبانه ترامپ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ترامپ با این لحن سخنرانی خود، در واقع نیمی از برجام را که متوجه تعهدات دولت ایالات متحده بود را پاره کرد و تنها به نیمه دیگر آن که مربوط به تعهدات کشورمان می شد متعهد ماند.

,

 

,

امام جمعه جغتای افزود: رئیس جمهور گستاخ آمریکا در جریان این سخنرانی خود با یاغی خواندن ملت شریف ایران، اتهام زنی به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و بکار بردن لفظ جعلی خلیج عربی، خوی واقعی دولت متجاوز آمریکا را برای تمام گروههای فکری موجود در کشورمان برملا کرد.

,

 

,

حجت الاسلام موحدی پور اتحاد گروههای فکری و سیاسی داخل کشور را نتیجه حماقت ترامپ دانست و عنوان کرد: علی رغم عناصر ضد انقلاب و جیره خوار غربی، تمامی افکار و احزاب داخلی کشور اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، دولتمردان و مردم عادی با اتحاد کامل در برابر این افسارگسیختگی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند.

,

 

,

بارزانی خود را تباه کرد

, بارزانی خود را تباه کرد,

 

,

تحولات کردستان عراق موضوع دیگری بود که خطیب جمعه جغتای با ورود به آن اظهار داشت: بارزانی در راستای واقعیت بخشیدن به توهم رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها وارد بازی استقلال کردستان شد و با تکیه بر وعده حمایت های غربی ها اقدام به برگزاری همه پرسی کرد.

,

 

,

وی افزود: بارزانی بعد از آزدسازی کرکوک با همکاری ارتش و مردم، فهمید که چه کلاهی به سرش رفته است و با پیروی از هوای نفس خودو  وسوسه استکبار جهانی، خود را تباه کرد.

,

 

,

۲۹ مهر و روز صادرات بهانه ای شد تا حجت الاسلام موحدی پور با انتقاد از سیاستهای دولت در بخش صادرات غیر نفتی، خاطرنشان کند: فاصله گرفتن از صادرات نفتی و گسترش صادرات غیر نفتی یکی از خواسته های مردم و مقام معظم رهبری است چرا که در سالهای اخیر عدم صادرات محصولات کشاورزی نظیر هندوانه، مرکبات و پیاز باعث تضرر چشمگیر کشاورزان و تباه شدن بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزان شده است.

,

 

,

چناران؛ تفاوت آمریکایی‌ها در عهدشکنی نیست، در نوع ترفندها و ظاهرسازی‌های آنهاست

, چناران؛ تفاوت آمریکایی‌ها در عهدشکنی نیست، در نوع ترفندها و ظاهرسازی‌های آنهاست,

 

,

حجت‌الاسلام مظفر تاجی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران با اشاره به سخنان نسنجیده و اباطیل رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: ترامپ یک نیمه از برجام را پاره کرد و آن‌هم نیمه‌ای که حاوی تعهدات آمریکا در قبال این تعهد است؛ اما نیمه‌ای را که مربوط به تعهدات ایران است، حفظ کرد و گفت باید به تعهدات ایران بیفزاییم او رسماً علاوه بر تحریم‌های گذشته، آغاز اجرای تحریم‌های موسوم به «کاتسا» را هم اعلام کرد!

,

 

,

امام‌جمعه چناران ادامه داد: او با اعلام دروغ عدم پایبندی ایران به برجام، در مسند شاکی، قاضی و مجری حکم، علیه ملت ایران نشست. بدون این‌که توجه کند آژانس ۸ بار اجرای فراتر از تعهدات ایران را اعلام کرده است. او عملاً درحالی‌که جامعه جهانی در نقض برجام با او همراهی ندارد، از موضع بدهکاری خارج شد و خود را در جایگاه طلبکاری قرار داد!

,

 

,

 سپاه در میدان نبرد سرنوشت گفتگوها را تعیین می‌کند

,  سپاه در میدان نبرد سرنوشت گفتگوها را تعیین می‌کند,

 

,

وی افزود: باید به آمریکا و متحدان او تفهیم کرد که برجام سیاه‌چاله‌ای نیست که باآن‌همه مؤلفه‌های قدرت ایران در منطقه و جهان با شعبده‌بازی و اجرای شوی ترامپ بلعیده شود. سپاه و فرزندان سلحشور اسلام در ایران و منطقه به گفتگوهای خود با آمریکا نه در روی میز مذاکرات، بلکه در میدان‌ها نبرد ادامه می‌دهند و سرنوشت این گفتگو در همه جای منطقه در هوا، زمین و دریا به‌زودی معلوم می‌شود و ایران پوزه تروریست‌ها را به خاک می‌مالد.

,

 

,

 وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان دانشگاهی با ایشان گفت: این‌که نشان داده بشود که برخی اختلافات داخلی در رویکرد به غرب و آمریکاست، ظلمی به کشور و ملت ایران است.

,

 

,

 حجت‌الاسلام تاجی خاطرنشان کرد: همه می‌دانند مشکل رژیم سلطه‌طلب آمریکا با ایران، موضوع هسته‌ای و برجام نیست، بلکه آن‌ها با چیزی به نام انقلاب اسلامی و نفوذ آن در منطقه و سد پولادین ملت سلحشور و مستقل ایران مشکل دارند و لذا وزیر امور خارجه آمریکا بیان می‌دارد که ما به دنبال تغییر رژیم در ایران هستیم و به خیال خامش در ایران همه صف کشیده‌اند برای استقبال از جانیان بی‌سروپایی همچون ترامپ و همفکرانش در آمریکا، درحالی‌که پس از سخنان سخیف و به‌دوراز ادب و منطق ترامپ و تهدیدها و وعده تحریم‌های جدید، به فضل الهی شاهد شور و موجی انقلابی در ابراز انزجار از سخنان او در اقشار مختلف ملتمان بودیم و به‌واقع ترامپ در مقطعی که مسئولان و آحاد ملت بزرگ ما نیاز به وحدت و یکپارچگی بیشتر داشتند، خدمت بزرگی به ما کرد.

,

 

,

تفاوت آمریکایی‌ها در عهدشکنی نیست، در نوع ترفندها و ظاهرسازی‌های آنهاست

, تفاوت آمریکایی‌ها در عهدشکنی نیست، در نوع ترفندها و ظاهرسازی‌های آنهاست,

 

,

 وی عنوان داشت: عهدشکنی آمریکا را نباید به شخص ترامپ و رفتارهای غیر عقلایی او محدود کرد. عهدشکنی و عدم پایبندی به قراردادها، خصلت ابرقدرت‌های پوشالین چون آمریکاست و ازاین‌جهت نباید تصور کرد که خیانت به برجام و نقض عهد آمریکا به شخص ترامپ بستگی داشته است.

,

 

,

وی بیان داشت: رئیس‌جمهور قبلی آمریکا نیز که خود را خیلی بانزاکت و مبادی‌آداب نشان می‌داد نیز در دوران ریاست جمهوری خود تا توانست علیه برجام اقدام کرد و با تمدید تحریم‌های بلندمدت و موافقت با تصویب انواعی از تحریم‌های جدید نشان داد که تفاوت آمریکایی‌ها در عهدشکنی نیست، بلکه در نوع ترفندها و ظاهرسازی‌های آنهاست.

,

 

,

 امام‌جمعه چناران در همین راستا و با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون، خاطرنشان کرد: آمریکای جنایت‌کار با اصل وجود انقلاب اسلامی مخالف است. آمریکا با اصل نظام اسلامی خصومت تمام‌نشدنی و دشمنی همیشگی دارد. ایالات‌متحده به دنبال از میان بردن جمهوری اسلامی است و از ابتدای انقلاب با ملت ایران که ایجادکنندهٔ این انقلاب بوده‌اند، سر دشمنی داشته و دارد.

,

 

,

عصبانیت ترامپ، از انقلاب و برهم خوردن منافع آمریکا از غارت ایران است

, عصبانیت ترامپ، از انقلاب و برهم خوردن منافع آمریکا از غارت ایران است,

 

,

وی ادامه داد: اگر ترامپ امروز ملت ایران را تروریست می‌خواند، بیان‌کنندهٔ کینه‌های گذشتهٔ آمریکایی‌ها علیه ملت ایران است که چرا انقلاب کردند و چرا منافع آمریکا در غارت ایران را بر هم زدند و چرا دست‌نشاندگان آمریکا در ایران را بیرون کردند و چرا خواسته‌های آمریکا در منطقه را تمکین نکردند. دشمنی با اصل نظام اسلامی است و هسته‌ای بهانه‌ای بیش نبوده و نیست.

,

 

,

وی افزود: به همین جهت رهبر معظم انقلاب با صراحت بیان داشتند که گول تبلیغات عده‌ای را نخورید که تصور می‌کنند اگر هسته‌ای حل شد آمریکا دست از جنایت برمی‌دارد. علت اصلی خصومت با ایران اسلامی خود انقلاب ملت ایران است.

,

 

,

حجت‌الاسلام تاجی گفت: ایران اسلامی راهی را برای پیشرفت آغاز کرده است که به وابستگی به غرب منجر نشود و با ایمان به این‌که پیشرفت مستقل، بومی و اسلامی ممکن است، قدم در این راه نهاده است.

,

 

,

 سیاست «چماق و هویج» اروپا و آمریکا در قبال ایران

, سیاست «چماق و هویج» اروپا و آمریکا در قبال ایران,

 

,

وی افزود: آمریکا و اروپا در قبال برجام از یک سیاست کاملاً هماهنگ پیروی می‌کنند، هر دو به دنبال کسب امتیازات بیشتر از ایران از طریق یک توافق ثانویه هستند. آمریکا و اروپا که هر دو به ایران به‌عنوان یک تهدید می‌نگرند و این اصل در دکترین‌های سیاست خارجی آن‌ها نیز مشهود است، در قبال برجام نقش «چماق و هویج» را هم‌زمان بازی می‌کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: به این معنا که آمریکا با زبان تهدید در پی ارعاب ایران جهت اخذ امتیازات بیشتر در سایر حوزه‌های اختلافی است و دولت‌های اروپایی نیز از طریق تطمیع ایران و تظاهر به این مسئله که در مقابل اقدامات ضد برجامی ترامپ ایستاده‌اند، درصدد هموار ساختن همان مسیری هستند که ترامپ در حال ترسیم آن است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه