اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان بوشهر مطرح شد:

سخنان ترامپ نشانه شکست‌ پی‌درپی آمریکاست

سخنان ترامپ نشانه شکست‌ پی‌درپی آمریکاست
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور مردم ولایتمدار استان بوشهر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس مشرح خطبه های نماز جمعه استان بوشهر به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

سخنان ترامپ نشانه شکست‌ پی‌درپی آمریکاست

, سخنان ترامپ نشانه شکست‌ پی‌درپی آمریکاست,

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بندر دیر اظهار داشت: سخنان گستاخانه رییس جمهور آمریکا نشانه شکست‌های پی‌درپی آمریکا و شکستن نقشه‌های شیطانی این کشور در عرصه بین‌الملل و به‌ویژه ایران می باشد.

,

بحرانی افزود: باحیله‌گری‌های رژیم صهیونیستی به دنبال از پای در آوردن ایران هستند و برای انجام هدف خود ترامپ را جلو انداخته‌اند.

,

حجت الاسلام بحرانی با بیان اینکه تقوا سنگر، سلاح، بصیرت و چراغ روشن هدایت الهی برای بندگان خدا می باشد تصریح کرد: اتفاقات پسابرجام مایه بصیرت مسئولان شود.

,

امام جمعه موقت بندر دیر با اشاره به در پیش بودن ایام اربعیین تصریح کرد: هر کسی که در راه امام حسین(ع) بیشتر معرف داشته باشد، درک و برداشت بیشتری از این راه خواهد داشت.

,

بحرانی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به سالروز شهادت سید مصطفی خمینی (ره) افزود: آیت‌الله سید مصطفى خمینى از نظر معنوى داراى جایگاه و مقام والایى بود که از ابتداى زندگى در کنار فراگیرى علم، همواره به تهذیب نفس و اخلاق خود توجه و عنایت ویژه‌اى داشته است.

,

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در پایان اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخبگان و جوانان، خاطرنشان کرد: مسئولان اطاعت از رهبری را در عمل ثابت کنند.

,

 

,

رفتار خصمانه آمریکا بر علیه کشور ایران همیشه ادامه دارد

, رفتار خصمانه آمریکا بر علیه کشور ایران همیشه ادامه دارد,

امام جمعه شهر برازجان در خطبه های امروز نمازجمعه شهر برازجان اظهار داشت: رفتار خصمانه آمریکا بر علیه کشور ایران همیشه ادامه دارد و در این رفتار خصمانه و دشمنی ها با مواضع واقدامات متقابل و شجاعانه مسئولان جمهوری اسلامی تاثیر بسزایی داشت.

حجت اسلام حسن مصلح در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: آمریکایی ها در همه وجود احساس کنند که مسولان ایران در اقدام متقابل دشمنان در جایی که پای منافع و حقوق ملت باشد محکم ایستاده اند.

مصلح حفظ وحدت ملی و‌ پرهیز از ایجاد شکاف در جامعه را یکی از مهمترین عامل بر بازداشتن شرارت دشمن خواند و بیان داشت: وجود اتحاد در سطوح مختلف جامعه اعم از مردم و مسولان اگر همه با هم تلاش کنیم و می توانیم بایستیم و‌ ما می توانیم استقامت کنیم و دشمن را به زانو در بیاوریم.

امام جمعه شهر برازجان در صحبت های خود توصیه هایی را به  استاندار  جدید استان بوشهر کرد خاطرنشان شد: رعایت اصل تکلیف گرایی و دین مداری و اصل شایسته سالاری در عزل و نصب ها و استفاده از افراد متدین و متعهد و‌ کار بلد و انقلابی را سرلوحه خود قرار دهد.

,
,
,
,
,
,
,

وی همچنین یادآور شد: پرهیز از حواشی و توجه به معیشت و مشکلات مردم و عدم توجه به سهم خواهی عده ای که شیفته قدرت اند را توجه داشته باشد.

,

 

,

مجموعه نفت نسبت به توسعه ورزش شهرستان کنگان احساس مسئولیت کند

, مجموعه نفت نسبت به توسعه ورزش شهرستان کنگان احساس مسئولیت کند,

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی امام جمعه کنگان در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت هفته ورزش و جوانان افزود: انتظار مردم بویژه جوانان ورزشکار اینست که شرکت های نفتی و غیرنفتی این منطقه نیز مانند نفت آبادان، مس کرمان، ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان از تیم ها و دسته جات ورزشی شهرستان کنگان حمایت کنند.

,

وی گفت: جای بسی تاسف است ورزشکاران و تیم های ورزشی همجوار صنایع عظیم نفت و گاز برای حتی اردوها و مسابقاتشان از مشکلات متعدد مالی رنج می برند و این در حالی است که با همین دست خالی حائز دهها مقام استانی و کشوری و بین المللی در رشته های مختلف شده اند.

,

خطیب جمعه افزود: انتظار مردم توسعه متوازن و عادلانه ورزش و اعتبارات و کمک ها به همه شهرها و روستاهاست.

,

وی به توصیه دین مبین اسلام و بزرگان دین به ورزش و نشاط و سلامتی پرداخت و بیان داشت: احداث یک ورزشگاه بمنزله احداث یک بیمارستان است با این تفاوت که کار ورزشگاه پیشگیری از بیماری است.

,

محمودی در پایان این بخش بر ضرورت توجه به ورزش بجای تماشای آن و نیز تقویت روح پهلوانی و اخلاق در ورزش تاکید کرد.

,

امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه ها به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در جمع صدها نفر از نخبگان جوان و استعدادهای درخشان کشور ، ضمن تاکید بر ضروت توجه جدی به نخبه پروری و حمایت علمی و عملی از آنان

,

اظهار نمود: تقویت و حمایت از نخبگان این شهرستان وظیفه ای همگانی است که می تواند به توسعه شهرستان کمک کند.

,

محمودی به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری پیرامون مسائل سیاسی کشور و جهان اسلام بویژه تحلیل معظم له در خصوص سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا اشاره و بیان نمود: همانگونه که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب

,

فرمودند آمریکا این بار هم از ملت انقلابی ایران تودهنی و شکست خواهد خورد.

,

وی عدم غفلت از توطئه و مکرهای دشمن ، لزوم افزایش توان موشکی کشور ، عکس العمل جدی کشورمان در برابر نقض برجام ، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم را از مهمترین توصیه های رهبری ذکر و بر لزوم توجه جدی به منویات معظم له از سوی مردم و مسئولان تاکید کردند.

,

خطیب جمعه با تسلیت ماه صفر و ایام حزن و ماتم اهلبیت و بیان فرازهایی از خطبه های سترگ و روشنگر سید الساجدین (علیه السلام) بر لزوم احترام به ماه عزای حسینی و برگزاری مجالس عزاداری در ماه صفر تاکید کرد.

,

وی با اشاره به نزدیک شدن به مراسم پیاده روی عزاداران حسینی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: شایسته است زائرین هر کدام به نیابت از یکی از شهدا در پیاده روی شرکت کنند و کسانی که توفیق تشرف در کنگره عظیم و بی نظیر جهان یعنی اربعین را ندارند به موکب های کشورمان و کشور عراق کمک کنند.

,

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی (ره) گفت: در عظمت این عالم عامل همین بس که امام امت درباره ایشان فرمودند ، من به شما (مرحوم آیت الله مهدوی کنی (ره)) ارادت داشته ، دارم و خواهم داشت.

,

امام جمعه کنگان در پایان خطبه ها به گلایه مردم کنگان نسبت به تعرفه های بالای برق و آب اشاره و با بیان اینکه هم اکنون عمده درآمد کشور از این شهرستان است اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 8 ماه از سال مردم این منطقه و استان بدلیل گرمای شدید مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی اند مجلس شورای اسلامی قانونی مصوب تا تعرفه حامل های انرژی در استان بوشهر بویژه شهرستان کنگان کاهش یابد.

,

بیان فضایلی از امام باقر علیه السلام و تجلیل از شخصیت شهید والامقام حاج آقا مصطفی خمینی (ره) و تاکید مجدد بر کمک به مردم مظلوم میانمار و یمن از دیگر مطالب ذکر شده در خطبه دوم بود.

,

 نمازگزاران کنگانی در بین دو نماز با شعار های مرگ بر آمریکا و نیز برادر سپاهی حمایتت می کنیم ضمن اعلام انزجار از مواضع استبدادی آمریکا ، از فرزندان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کردند.

,

 

,

شجاعت و نترسی را از ویژگی‌های انسان مومن و جهادگر است

, شجاعت و نترسی را از ویژگی‌های انسان مومن و جهادگر است,

حجت‌الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به فقرا و مستمندان اظهار داشت: مسلمانان براساس توصیه‌های دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) باید مقداری از اموال و درآمد سالانه خود را برای مستضعفان و محرومان کنار بگذارند.

,

خطیب نماز جمعه بوشهر، جهاد اصغر را مقدمه جهاد اکبر دانست و تاکید کرد: جهاد در راه خدا و جهاد در راه دفاع از مستضعفان و محرومان به نصرت الهی منجر می‌شود که توجه به جهاد اکبر باید مورد توجه مسلمانان و مومنان همواره قرار داشته باشد.

,

امام جمعه موقت بوشهر، شجاعت و نترسی را از ویژگی‌های انسان مومن و جهادگر دانست گفت: کشورهایی که نمی‌توانند در برابر استکبار مقاومت و مبارزه کنند به سبب ترس و واهمه آنها است که کشورهای استکباری برای آنان رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند.

,

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه کشورهای مسلمان از استکبار دلهره و ترس دارند خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم مسلمانان نباید در هیچ مرحله‌ای از کشورهای استکباری ترس و واهمه داشته باشند مانند امام راحل و یارانش که بدون ترس در برابر ظلم ستم‌شاهی و مستکبران ایستادند و نصرت الهی فراهم شد.

,

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه روحیه نترسی امام راحل باید به عنوان الگو در جوامع اسلامی ارائه شود تاکید کرد: شناخت دشمن و ایستادگی در برابر آنان یکی از ویژگی‌های مسلمانان است و در این میان نباید از مکر و حیله دشمن غافل شد.

,

امام جمعه موقت بوشهر، سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه ایران اسلامی را مضحک دانست و تصریح کرد: هر چند ترامپ  خود را به عنوان مترسکی  در جهان ارائه داده ولی پشت این ترفند و خیمه شب بازی‌ها مکرها، حیله‌ها و نقشه‌ها طراحی شده که نباید غافل شد.

,

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه ترفندهای دشمنان منجر به جنگ نظامی نمی‌شود افزود: هر چند این ترفندها منجر به جنگ نظامی نمی‌شود ولی جنگی که پشت این توطئه‌ها قرار گرفته کمتر از جنگ  نظامی نیست که هشداری برای غافل نماندن از دشمن است.

,

وی، با تاکید بر توجه به تقویت توان دفاعی کشور بیان کرد: توان موشکی و دفاعی کشور به کوری چشم دشمنان باید تقویت و هر روزپرتوان‌تر شود.

,

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه اروپا و آمریکا در یک مسیر و برنامه حرکت می‌کنند خاطر نشان کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی دستشان در یک کاسه است که موضوع برجام از آن جمله است.

,

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بد عهدی آمریکاییها در موضوع برجام افزود: اگر طرف مقابل برجام را پاره کرد ما آن را ریزریز می‌کنیم.

,

دشتی به هفته کمک به مردم محروم و ستم دیده یمن و میانمار پرداخت و تصریح کرد: از 28 مهر تا 5 آبان به عنوان هفته کمک به مردم مسلمان و ستم دیده یمن و میانمار تعیین شده که در این زمینه ستادی در کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

,

وی با تاکید بر مشارکت همگانی برای کمک به مردم میانمار و یمن گفت: ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار در استان بوشهر زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده و در این راستا ستادی در شهرها زیر نظر ائمه جمعه فعالیت می‌کند که لازم است مردم در این حرکت خداپسندانه مشارکت کنند.

,

امام جمعه موقت بوشهر ضمن تبریک بر گراوند به عنوان استاندارد جدید بوشهر بر توجه به همه ظرفیت‌های استانی برای پیشرفت و توسعه تاکید کرد و افزود: با توجه به آشنایی گراوند از استان بوشهر انتظار می‌رود از همه ظرفیت‌ها از جمله نخبگان علمی و فرهنگی برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر از جمله نماینده ولی فقیه در استان بوشهر استفاده شود.

,

دشتی با تاکید بر تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی افزود: توجه به طرح‌های عمرای، اقتصادی و زیربنایی از جمله اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار بگیرد و گام‌های بلندی در این عرصه برداشته شود.

,

 

,

نابسامانی ساحل سیراف نگران کننده است

, نابسامانی ساحل سیراف نگران کننده است,

، امام جمعه سیراف حجت السلام عاشوری گفت: مسأله اقتصاد، مسأله اولویّت ‏دار کشور است؛ نه فقط امسال، که چند سال است این مسأله در رأس اولویّت هاى فورى کشور قرار دارد و نیاز به تحرّک اقتصادى به شکل صحیح و با برنامه‏ ریزى صحیح، در این چند سال محسوس بوده است و کارهایى هم شده است.

, ،, ،,

وی ادامه داد: اولویّت امروز ملّت ایران، مسأله اقتصادى است و توجّه کنید که اولویّت دشمن هم مسأله اقتصادى است، یعنى امروز دشمنان جمهورى اسلامى براى این‏که بتوانند اهداف خودشان را در مورد ایران و ایرانى و جمهورى اسلامى محقّق کنند، دنبال راهکارهاى اقتصادى و یا به تعبیر درست ‏تر، دنبال ضربه ‏زدن اقتصادى به ملّت ایرانند.

,

حجت السلام عاشوری بیان کرد: لذا از همه مسئولین می خواهیم باتوجه به تاکید رهبری در دیدار با نخبگان نسبت به عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی ونگاه به درون کشور به برنامه اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند که راه برون رفت مشکلاتی همچون گرانی و اشتغال اقتصاد مقاومتی است.

,

امام جمعه سیراف در پایان واکنش شایسته دولت در قبال جسارت ترامپ گفت:واکنش رییس جمهور و وزیر خارجه در برابر یاوه‏ گویى‏هاى رییس جمهور آمریکا از قدرت و صلابت لازم برخوردار بوده و مى‏تواند حامل پیام محکمى دال بر یکپارچگى ملت و دولت در برابر دشمنان باشد.

,

امام جمعه سیراف در مورد وضعیت ساحل شهر سیراف گفت:عده ای از مومنین و متدینین و بسیجیان از وضعیت ساحل سیراف ابراز نگرانی کرده‌اند باید هم نگران باشند.آن طور که به بنده گزارش داده شده است وضعیت ساحل شهرسیراف واقعا نگران کننده است.

,

وی در پایان گفت: اول موضوع شنا کردن در ساحل سیراف است که من از مجموعه شورا و شهرداری می خواهم ساحل را ساماندهی کند و تابلوهایی برای ممنوعیت شنا در سطح شهر و یا جانمایی برای جاهای مخصوص شناکردن در ساحل قرار دهد همچنین در ساحل حمام ایجاد کنید و یا کانکس بگذارید تا کسانی که از شنا می آیند همانجا لباس عوض کنند تا نخواهند با بدن عریان وارد شهر شوند و وضعیت شب های جمعه و شنبه یا همان شب های آخر هفته در سیراف است که واقعا نگران کننده است.

,

باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیاء شود و نیروی انتظامی نیز با منکرات به طور جدی برخورد کند . بعضی ساحل جمهوری اسلامی را با سواحل غرب اشتباه گرفته اند.

,

 

,

خلیج فارس ریشه در تاریخ جهان دارد

, خلیج فارس ریشه در تاریخ جهان دارد,

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار اظهار داشت: مردم ایران با هوشیاری و بصیرت کامل پاسخ رئیس جمهور گستاخ امریکا را با ارسال و منتشر کردن پیام های کوبنده پاسخ دادند.

,

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا و همه دشمنان اسلام فکر می کردند که سخنان آنها در کشورهای اسلامی ایجاد جریان حاکمیت جمهوری اسلامی و شکاف برجام را نشانه قرار دهد ولی موضع شجاعانه و قاطعانه رئیس جمهور کشورمان همه برنامه های  آنها نقش بر آب کرد.

,

امام جمعه دلوار تصریح کرد: رئیس جمهوری که هنوز نه از جفرافیا اطلاعاتی دارد و خود را به راهی دیگر می زند و نام خلیج فارس را با نامی دیگر بیان می کند نشانگرناتوانی آن رئیس جمهور است.

,

وی ادامه داد: خلیج فارس ریشه در تاریخ جهان دارد و اینگونه باید بیان کرد که امروز روی سنگ قبر سربازان انگلیسی هم نام حلیج فارس درج شده است.

,

زاهددوست عنوان کرد: پاسخ هایی که به رئیس جمهور امریکا از کشور خودمان تا کشورهای دیگر به این گستاخی داده شد  نشان داد که همه مردم و مسلمانان یک صدا،هماهنگ هستند و از عزت و شرف ملی خود با هر حرکتی دشمن را محکوم می کند.

,

وی گفت: مردم منطقه دلوار از صدور قبوض های  صادر شده وزارت نیرو معترض هستند که مسئولان استانی و کشوری باید به گونه ای این معضل را برطرف نمایند و اقشار کم درامد در پرداخت این گونه قبوض دچار مشکلاتی شده اند که انتظار می رود در این خصوص چاره ای اندیشه شود.

,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه