اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

استاندار جدید به دنبال آرامش و دوری از تنش باشد/ خدمت به زائران اربعین در ایران اسلامی هم رواج یابد/یاوه گویی های ترامپ، سبب تقویت همدلی در بین ملت ایران شد

استاندار جدید به دنبال آرامش و دوری از تنش باشد/ خدمت به زائران اربعین در ایران اسلامی هم رواج یابد/یاوه گویی های ترامپ، سبب تقویت همدلی در بین ملت ایران شد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

استاندار جدید به دنبال آرامش و دوری از تنش باشد 

, استاندار جدید به دنبال آرامش و دوری از تنش باشد , استاندار جدید به دنبال آرامش و دوری از تنش باشد ,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به انتخاب استاندار غیربومی برای مدیریت آذربایجان غربی در دولت دوازدهم، اظهار داشت: این مدیر جدید باید توجه داشته باشد که به عنوان میهمان در استان حضور دارد و به همین دلیل باید سعی کند تا خاطرات خوشی از خود بر جای گذارد.
وی افزود: مسئولیت بنا بر آیات و روایات اسلامی اعتباری است و هیچ کس برای همیشه در منصبی ماندگار نخواهد بود. مدیران فعلی نیز باید بدانند که مدیریت رفتنی است و هرگز دائمی نخواهد بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با بیان این نکته که استاندار قبلی آذربایجان غربی تلاش زیادی برای ایجاد آرامش و دوری از تنش در این استان داشت، گفت: امیدواریم استاندار جدید هم روش وی را ادامه داده و نسبت به رفع مشکلات موجود تلاش بیشتری داشته باشند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص سفر زیارتی اربعین حسینی و خدمات ارائه شده در مسیر برای زائران در کشور عراق، بیان داشت: روش حسنه مردم عراق برای خدمت به زائران امام حسین(ع) باید در داخل کشور ایران اسلامی نیز جا بیفتد و مردم در خصوص خدمت به زائران اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) تلاش کنند.
حجت الاسلام قریشی، همچنین در افرادی که موفق به سفر اربعین حسینی نمی شوند درخواست کرد تا در صورت داشتن توان مالی نفرات دیگری را برای این سفر مهیا سازند تا ضمن کسب ثواب زیارت، دارندگان توان اندک در این زمینه را نیز کمک کرده باشند.
وی، ضمن اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان، گفت: ایشان در سخنان خود اشاره ای به لزوم بیداری و نخوابیدن در برابر تهدیدات دشمنان داشتند که باید توسط مردم و مسئولین مورد توجه جدی قرار گیرد. سخنان اخیر ترامپ نیز از جمله همین موارد است که باید در برابر آن تدابیر مناسبی اتخاذ شود.
خطیب جمعه ارومیه، حمایت از تولیدکنندگان داخلی را نیز جزو خواسته های دیگری رهبری عنوان کرد و ابراز داشت: ایشان در خصوص حمایت از اساتید و نخیگان و تولیدکنندگان کالای داخلی تاکید دارند و باید مسئولین ارشد دولتی و غیردولتی در این زمینه تلاش داشته باشند.
وی، همچنین در خطبه های نماز جمعه اشاراتی به مقوله معاد و اهمیت زندگی پس از مرگ و نیز ضرورت داشتن اعمال نیک در طول زندگی دنیوی داشت.

,
,
,
,
,
,
,
,

یاوه گویی های ترامپ، سبب تقویت همدلی در بین ملت ایران شد 

, یاوه گویی های ترامپ، سبب تقویت همدلی در بین ملت ایران شد , یاوه گویی های ترامپ، سبب تقویت همدلی در بین ملت ایران شد ,

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با محکوم کردن یاوه گویی های ترامپ، اظهار کرد: این یاوه گویی در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در دوران روسای جمهور مختلف آمریکا وجود داشته است.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه یاوه گویی های روسای جمهور آمریکا همیشه به ضرر آنها تمام شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از اشتباه ترامپ نیز بهره خواهد برد و با راهنمایی های مقام معظم رهبری بر اسرائیل مسلط می شود.

,

وی با بیان اینکه دشمنان از مدت ها پیش در حال توطئه بوده و هستند، گفت: از چند ماه پیش می خواستند تا در کشور دو قطبی بین دولت و ملت، دوقطبی بین دولت و نیروهای انقلابی و …. ایجاد کنند و برای آن نیز برنامه ریزی کرده بودند ولی به خاطر یاوه گویی هایی رئیس جمهور آمریکا، اکنون دولت و ملت و نیروهای انقلابی و همه با هم متحد شده و پاسخ آنان را دادند.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه دشمن می خواست شکاف ایجاد کرده و اختلاف افکنی کند، تصریح کرد: اتحاد همه در ایران نشان دهنده جهالت دشمن و بصیرت ملت ایران و مردم کشور عزیزمان بود و نشان داد که هر جا دشمن بخواهد توطئه چینی و اختلاف افکنی و دوقطبی ایجاد کند، مردم مشت محکمی بر دهان آنان می زنند.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به غیرقابل اعتماد بودن و بدعهد بودن دشمنان و به خصوص آمریکا تاکید می کردند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها به صراحت اعلام کردند که ما به دیپلمات های خود اعتماد داریم ولی طرف مقابل غیرقابل اعتماد است و اکنون دنیا معنی این حرف ها را بهتر می فهمد.

,

وی گفت: درایت و آینده نگری و نگاه کلان رهبر معظم انقلاب به مسائل مختلف حتی سبب شده تا کارشناسان بی بی سی نیز به آن اعتراف کنند.

,

حسن زاده با بیان اینکه همه ما زیر پرچم ولایت و گوش به فرمان رهبری هستیم، اظهار کرد: همه زیر پرچم ولایت حرکت کرده و توطئه های استکبار جهانی را خنثی و با تمام قدرت در مقابل گرگ های زمانه که خود را در لباس میش هم نشان می دهند؛ می ایستیم.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید متکی بر ظرفیت های درونی باشیم، تصریح کرد: مجلس و دولت به این موضوع باید توجه داشته باشند که باید از سرمایه گذارهای داخلی حمایت و استفاده کنیم و بر ظرفیت های درونی تکیه داشته باشیم تا به پیشرفت برسیم.

,

وی به برجام نیز اشاره کرد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را ریزریز کرده و آتش می زنیم.

,

حسن زاده هم چنین با بیان اینکه متاسفانه در برخی جاها مانند گمرگ ساختار ما غلط است، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما گمرگ تنها یک تصمیم گیرنده دارد بلکه چند تصمیم گیرنده دارد در حالی که برای استفاده بهینه از این ظرفیت باید متولی امورات یک نفر باشد.

,

امام جمعه میاندوآب با انتقاد از اینکه در برخی جاها شنیده می شود، یک نفر چند مسئولیت دارد، گفت: قحط الرجال نیست که یک نفر چند مسئولیت داشته باشد و بدتر از آن نیز شنیده می شود که فردی در شش ماه مسئولیت ۱۵ جلد کتاب می نویسید، آن فرد پس کی کار می کند؟

,

خطیب نماز جمعه میاندوآب به موضوع شهرداری نیز اشاره و با بیان اینکه اگر شهر ما مثلا اگر شهردار داشته باشد، افزود: بنده مخالف شورای شهر نیستیم ولی این ساختار شورا به بلایی برای شهرهای ما تبدیل شده و برعکس همه دنیا که شهردار تصمیم گیرنده امورات در یک شهر است، چند نفر تصمیم گیرنده هستند.

,

حسن زاده اظهار داشت: باید این ساختارها اصلاح شوند چرا که اگر در شهر یک نفر تصمیم گیرنده باشد دیگر این مشکلات پیش نمی آید.

,

وی با اشاره به آثار و برکات انصاف در روایات، افزود: انصاف سبب افزایش معنویت در انسان می شود و بنابریان باید انسان در امورات و مسائل مختلف اهل انصاف باشد.

,

حسن زاده با بیان اینکه انصاف سبب آسایش و راحتی و افزایش روزی و خردمندی انسان می شود، تصریح کرد: بر اساس روایات هر کس اهل انصاف باشد خداوند بهشت را به او پاداش می دهد.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: باید در قضاوت های خود در زمینه های مختلف انصاف داشته و اختلاف نظر و دیدگاه سبب نشود تا انصاف را رعایت نکنیم.

,

وی با بیان اینکه هزینه های کلان و بی مورد در زندگی برخی افراد متاسفانه جامعه را به سوی انحطاط می کشاند، گفت:  باید در امورات زندگی نیز انصاف را رعایت کرد و خود را آنگونه که هستی نشان داد و از اسراف و هزینه های بی مورد و خارج از توان پرهیز کرد.

,

 

,

دولت مردان آمریکا تعادل روحی خود را از دست داده اند

, دولت مردان آمریکا تعادل روحی خود را از دست داده اند, دولت مردان آمریکا تعادل روحی خود را از دست داده اند,

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه اول نمازجمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی اظهار داشت قیام عاشورا تنها قیامی است که در آن سه امام معصوم رهبری آن را بر عهده داشته‌اند و همین موضوع یکی از عوامل جاودانگی این قیام است.

,

امام جمعه شهرستان خوی با شاره به خطبه خوانی امام زین العابدین در شام گفت: یکی از حساس ترین سخنان امام سجاد علیه السلام که تحولی عظیم در بینش مردم نسبت به امویان ایجاد کرد و معادلات یزید را بر هم زد و خط مشی او را نسبت به اهل بیت علیهم السلام کاملاً تغییر داد خطبه ای است که آن حضرت در جمع مردم و رجال سیاسی و دینی شام ایراد کردند. این خطبه که در مسجد شام ایراد گردیده اوج موفقیت امام سجاد علیه السلام در ابلاغ رسالت و تبلیغ عاشورا و تداوم خط شهیدان کربلاست.

,

در این مجلس یزید ملعون به یکی از خطیبان درگاهش دستور داد تا به مذمت علی علیه السلام و اولادش و به توجیه و تمجید فجایع عاشورا اقدام نماید. خطیب پس از اینکه بر فراز منبر رفت و حمد و ثنای خداوند را بجای آورد فوق العاده از حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) غیبت و بدگوئی کرد و نسبت به بزرگداشت معاویه و یزید سخنانی طولانی گفت و آن ها را به هر عمل نیکوئی نسبت داد.

,

خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با شاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان ترامپ نشان از بین رفتن تعادل روحی دولت مردان آمریکاست، ایشان با اشاره به جنایتهای اخیر آمریکا در منطقه خاطر نشان کردند حمایت های کنکره آمریکا همین را نشان می دهد که همه آنها مثل ترامپ بیشعور و نفهم هستد ،امریکا روز بروز درحال انزوای جهانی قرار دارد تعهد نکردن به معاهده های بین الملی یکی از چهره های منزوی بودن آنها در جهان را نشان می دهد.

,

آمریکا با فرد خاصی دشمن نیست با اصل اسلام سر دشمنی دارد

, آمریکا با فرد خاصی دشمن نیست با اصل اسلام سر دشمنی دارد, آمریکا با فرد خاصی دشمن نیست با اصل اسلام سر دشمنی دارد,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های نمازجمعه امروز ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی از آنان خواست تا وابستگی به دنیا و مادیات را از وجود خود دور سازند آنچنان که پیامبران و اولیا الهی لذات دنیوی را رها و مشتاق لقاء پروردگارشان بودند.

,

وی به فرا رسیدن سالروز شهادت حاج سید مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت : وی به جهاد مطلق دست یافته بود و در همان آغاز مبارزات امام (ره) با شرک و طاغوت در کنار پدر مبارزه با طاغوتیان را شروع کرد.
خطیب نماز جمعه شاهین دژ افزود: حاج سید مصطفی هم در حال حیات و هم بعد از شهادت در پیروزی انقلاب تاثیر گذار بود آنچنانکه در زمان حیات با مبارزه طلبی های خود و بعد از شهادت با مجالسی که تا چهلم این انقلابی که مکان هم اندیشی مبانی امام توسط کسانی که دغدغه دین و سیاست را داشتند محل دشمن ستیزی و مبارزه گری با طاغوت بود و موثر واقع شد به طوری که این رویه در سراسر کشور برقرار و زمینه روشنگری انقلابی مردم ایران شد.
وی هفته تربیت بدنی را تبریک گفت و اظهار کرد :امروز بایست به ورزش نگاه ویژه ای شود چون با پیشرفت زندگی و ماشینی شدن آن تحرک بدنی کمتر شده و با تغذیه های نا مناسب میزان بیماری های قلبی عروقی زیاد شده است.

,
,
,

فصیح نیا ادامه داد : با توجه به ورزش خیز بودن شهرستان شاهین دژ و ورزشکاران نامی و جهانی که در این خطه افتخارآفرینی کرده اند میطلبد تا مسولین نسبت به تجهیز ورزشگاهها مطابق با تکنولوژی های روز اقدام ویژه ای داشته باشند.

,

امام جمعه شاهین دژ به بی ادبی های اخیر رییس جمهور ابله آمریکا در مورد ایران پرداخت و افزد: این سخنان سخیف و بی مبنا از سوی انسانی عاقل غیر ممکن است پس نتیجتا این فرد از لحاظ عقلی دچار تزلزل است چون مردم آمریکا نیز از سخنان وی ناراضی اند.

,

حجت الاسلام فصیح نیا اظهار داشت : آمریکا با فرد خاصی دشمنی و خصومت ندارد با اصل اسلام مشکل دارد و این پیامی برای مسولین است که باید اسلام ناب را در ادارات ساری و جاری سازند چرا که اسلام یعنی قرآن ، دین ،حجاب و حلال،پس هر وقت این موارد رعایت شد همیشه بر دشمن پیروز هستیم.

,

نقشه های شوم استکبار و رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان نقش بر آب شد
به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به مسئله وحدت گفت: وحدت مسلمانان یکی از مهمترین امور بوده و رمز پیروزی بر دشمنان همین اصل مهم است.
وی تصریح کرد: اختلاف و تفرقه عامل اصلی شکست است و قومی که در آن اختلاف باشد شکست خورده و نابود می شود.
امام جمعه پلدشت با اشاره به تلاش دشمنان افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود شبانه روز در تلاش هستند و ما نیز باید نسبت به این مسائل آگاه و آماده باشیم.
به گفته وی جامعه خانواده ای بزرگ بوده و انسان هایی که در آن با هم زندگی می کنند نمی توانند نسبت به هم بی تفاوت باشند.
طالبی گفت: هر شخصی که برای وحدت مسلمانان ذره ای گام بردارد خداوند پاداش بزرگی را نصیب وی کرده و مورد رحمت قرار می دهد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند، نمی خواهیم وقت خود را صرف پاسخ به یاوه گویی رییس جمهور آمریکا کنیم تصریح کرد: کشورمان مدت ها است که شاهد بدعهدی آمریکا بوده و امروز نیز چهره خبیث آمریکا به وضوح دیده می شود.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های خود اعلام کرد که استکبار بدعهد بوده و قابل اعتماد نیست و نباید به فکر دست دادن با آن باشیم.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: دشمنی با آمریکا به خاطر انرژی هسته ای نیست بلکه استکبار با اصل نظام مشکل دارد زیرا کشورمان نقشه های شوم دشمنان را در منطقه نقش برآب کرده است.
طالبی گفت: کشورمان به تمام تعهدات خود با کشورهای مختلف پایبند بوده و است ولی اجازه سوء استفاده را به کسی نمی دهد.
وی تصریح کرد: باید شبانه روز برای پیشرفت و اقتدار کشورمان تلاش کنیم.
امام جمعه پلدشت با اشاره به اقلیم کردستان عراق افزود: نقشه های شوم استکبار و رژیم صهیونیستی بدون خون ریزی در اقلیم کردستان نقش بر آب شد.

, نقشه های شوم استکبار و رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان نقش بر آب شد, نقشه های شوم استکبار و رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان نقش بر آب شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

بد عهدی در معاملات از نشانه‌های دول کفر است

, بد عهدی در معاملات از نشانه‌های دول کفر است, بد عهدی در معاملات از نشانه‌های دول کفر است,

امام جمعه موقت بوکان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: خداوند متعال برای انجام عبادات و فرایض دینی قوانین و حد و حدودی را تعیین کرده است که مسلمانان طبق آن باید عمل کنند.
ماموستا ملا خالد رسول‌زاده افزود: همانطور که خداوند برای عبادات قوانین و آداب خاصی را تعیین کرده برای تجارت و معاملات مسلمانان هم قوانین و آدابی قرار داده است که باید طبق آن عمل بشود و از دروغ و ریا پرهیز بشود.
وی با تاکید بر رعایت آداب و قوانین شرعی در معاملات خاطر نشان کرد: رعایت قوانین و اصول اسلامی در معاملات و پایبندی به آن سبب موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی و نیز سبب پیشرفت جامعه می‌شود در غیر این صورت انسان دچار خسران و مشکلات زیادی در زندگی می‌شود.
خطیب جمعه بوکان با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران تاکید کرد: سخنان اخیر ترامپ جز دروغ چیزی نبود و بد عهدی و بی اعتمادی امریکا را بیشتر برای جهانیان ثابت کرد.
وی تصریح کرد: بد عهدی در معاملات و امور تجاری از نشانه‌های کفار است و آمریکا هم خود دولت کفر است و هیچ وقت با مسلمانان راست نبوده و به عهد خود وفا نمی‌کند.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه