اخبار داغ

خصوصیات بارز فرزندان خانواده براساس ترتیب تولد آن‌ها

خصوصیات بارز فرزندان خانواده براساس ترتیب تولد آن‌ها
کارشناس مسائل اجتماعی در اردبیل گفت: فرزند ارشد خانواده معمولا وظیفه شناس تر، جاه طلب تر و سلطه جوتر از خواهر و برادرهای کوچک تر از خود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوی کوثر، مژگان جعفری کارشناس مسائل اجتماعی در اردبیل در خصوص داشتن فرزند بیشتر گفت: در یک نگاه کلی می توان فرزند اول را با خصوصیاتی همچون رهبر، هدفمند، کمال گرا، مصمم، جدی، مسئول، هشیار و ارباب منش درنظر گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر،,

 

,

کارشناس اجتماعی یادآور شد: فرزند ارشد خانواده معمولا وظیفه شناس تر، جاه طلب تر و سلطه جوتر از خواهر و برادرهای کوچک تر از خود است. در رشته های مشکل تری مانند پزشکی، مهندسی و حقوق می درخشد. معمولا والدین به هنگام تولد فرزند اول خوشحال اند و وقت و توجه زیادی را صرف این بچه تازه می کنند.

,

 

,

وی افزود: از امتیازات فرزند اول بودن این است که وقتی خواهران یا برادران بزرگ تر می شوند، فرزند اول اغلب نقش مربی، معلم، ناظم و رهبر را ایفا می کند.

,

وی در ادامه بیان کرد:  زیرا والدین از او انتظار دارند در مراقبت از خواهر و برادرهای کوچک تر به آنها یاری رساند. این تجربیات معمولا به فرزند اول کمک می کند از لحاظ عقلانی بیشتر از فرزندان کوچک تر پخته شود.

,

 

,

وی در مورد فرزندا دوم خانواده گفت: والدین در زمان تولد فرزند دوم از تجربه و آرامش بیشتری برخوردارند و نگرانی ها و دلواپسی های آنان در مورد نگهداری کودکان کمتر می شود.

,

 

,

 جعفری در ارتباط با فرزند دوم گفت: در این مورد خانواده از شیوه راحت تری استفاده می کنند. دومین کودک هرگز موقعیت قدرتمندی را تجربه نمی کند، بنابراین اگر دوباره خواهر یا برادری وارد شود، آن حس خلا و ناامنی را که فرزند اول تجربه کرده است، تجربه نخواهدکرد.

,

 

,

وی در مورد خصوصیات فرزند دوم گفت: در کل، فرزند وسط دارای خصوصیات واقع گرا، انعطاف پذیر، اهل رقابت، باسیاست، اجتماعی و مستقل است که ممکن است خود را در درجه دوم یا نادیده گرفته شده احساس کند. این فرزند ممکن است نسبت به ناعادلانه بودن زندگی متقاعد شده باشد و احساس کند فریب خورده است.

,

وی اظهار داشت: این فرزند ممکن است نگرش «من بدبخت» را اختیار کنید و کودک مشکل سازی شود. با این حال، فرزند میانی مخصوصا در خانواده هایی که تعارض دارند، ممکن است بانی صلح شود؛ کسی که اوضاع را سر و سامان می دهد.

,

 

,

وی در ادامه افزود: اگر چهار فرزند در خانواده باشند، فرزند سوم آسان گیرا تر و اجتماعی تر خواهد بود و ممکن است با فرزند اول متحد شود.

,

 

,

جعفری گفت: فرزند آخر با ضربه عزل فرزندی دیگر رو به رو نخواهد شد و اغلب عزیز دردانه خانواده می شود یا به قول معروف کوچولوی نازپرورده خانواده است. مخصوصا اگر خواهر و برادرها چند سال بزرگ تر باشند.

,

 

,

کارشناس اجتماعی بیان کرد: فرزند آخر که با محرک- نیاز به جلو افتادن از خواهر برادرهای بزرگ تر- تحریک می شود، اغلب با سرعت زیادی رشد می کند.

,

 

,

وی گفت: فرزندان آخر معمولا در بزرگ سالی دست به هر کاری بزنند، موفقیت زیادی در آن کسب می کنند. البته برعکس آن نیز می تواند روی دهد و این در صورتی است که فرزندان آخر بیش از حد نازپرورده باشند و به این باور برسند که نیازی ندارند که خودشان چیزی را یاد بگیرند.

,

 

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این کودکان وقتی که بزرگ تر می شوند، ممکن است درماندگی و وابستگی کودکی خود را حفظ کنند. این افراد که به تلاش و تقلا خو نگرفته اند و عادت کرده اند که از آنها مراقبت شود، سازگارشدن با بزرگ سالی را مشکل می یابند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه