اخبار داغ

جانشین فرمانده کل ارتش:

طرح استقلال کردستان یک سیاست آمریکایی بود / موضع ایران در مورد استقلال کردستان شایسته بود/ حکومت عراق به‌زودی استیلای خودش بر کردستان عراق را بیشتر می‌کند

طرح استقلال کردستان یک سیاست آمریکایی بود / موضع ایران در مورد استقلال کردستان شایسته بود/ حکومت عراق به‌زودی استیلای خودش بر کردستان عراق را بیشتر می‌کند
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که طرح استقلال کردستان یک سیاست آمریکایی بود، گفت: موضع ایران در مورد استقلال کردستان شایسته بود و حکومت عراق به‌زودی استیلای خودش بر کردستان عراق را بیشتر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ امیر امیر پوردستان جمعه شب در حاشیه سومین سالگرد مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران در ارتباط با سرانجام بحث استقلال کردستان عراق اظهار داشت: این طرح در ادامه طرح خاورمیانه جدید و در واقع یک سیاست آمریکایی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

وی گفت: به‌دلیل اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در هجوم به عراق و اسرائیل موفق نبودند، این بحث را از اقلیم کردستان عراق شروع کردند و دم از تجزیه‌طلبی زدند.

,

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم‌‌چنین یادآور شد: موضع‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران در این مورد بسیار خوب بود که به همکاری خوب کشور ما و دولت عراق و در نتیجه نقش بر آب کردن این توطئه منجر شد.

,

امبر پوردستان در ادامه بیان داشت: این همراهی سبب شد تا آن‌ها از مواضعشان عقب‌نشینی کنند و امروز یک آرامش مطلوبی در منطقه به وجود بیاید. در روزهای آینده نیز حکومت عراق، استیلای خودش بر این منطقه را بیشتر هم خواهد کرد.

,

وی در ارتباط با امنیت مرزهای داخلی در ایام جدایی‌طلبی اقلیم کردستان تاکید کرد: ما در مرزها چه در مرز شمال غرب و چه در مرز غرب هیچ نگرانی و مشکلی نداشتیم چرا که از اقتدار بسیار خوبی برخوردار هستیم.

,

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: ما متناسب با حرکت‌های دشمنان ظرفیت دفاعی را ایجاد و پیش‌بینی می‌کردیم که در نتیجه هیچ تنش و تهدیدی در مرزها ایجاد نشد.

,

انتهای متن/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه